11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Åh, herregud vilken sötnos! :love:

KL!

Red några varv runt paddocken idag på lillen, i skritt, trav & några steg bock-galopp! :p Han är så himla cool!

1554485_10151870585701778_88000302_n.jpg

ÅÅååå vilken söt liten ponny plutt! :D

Quinny07: Har du inte fler bilder på din, för isf måste jag missat dem? Ser fin ut av det man ser på bilden :D

Kl
Min pojke har fått komma ut idag med! Hur härlig som helst är han. Har ju travat i skogen med honom men inte i paddocken, så detta är tredje passet i paddocken och han fattar att man ska följa fyrkantsspåret nu och vi har även travat där inne idag. Skit duktig, han förstod inte först varför man skulle trava där inne, i skogen blir det så naturligt framåt och mkt bjudning. Men efter att jag var på honom lite och sa att det var precis trava jag ville att han skulle göra så travade han på med riklig bjudning och öronen framåt :D haha så härlig han är!

Vi gick även på en "skrämsel" runda. Hehe visade honom gårdens alla farligheter med preseningar, konstiga bilar, farliga katter, vita stolar och hemska saker som skramlar. Han litade på mig i alla lägen, men kröp för det mesta ända upp i ryggen på mig. Men jag hoppas det hjälper lite med hans explosivitet och flykt känsla iaf :)

Men va söt! Alla flickors dröm måste det ju vara :)

Quinny07 Ponny eller storhäst? fin

---

Va kul att så många kommit igång med ridningen! Kul med filmer också :)

Idag gick vi promenad med min + mammas hundar så det var 4st hundar som sprang lösa runt oss. Bra träning ;) Han bryr sig inte nämnvärt och hundarna har respekt för honom.
Ska snickra ihop ett sidepull av mitt hackamore imorgon o testa att rida med tänkte jag
Han går ju att rida i vanlig grimma med men vill ha lite mer att säga till om, sen är hacket för skarpt tycker jag. Bra o ha alternativ till bett

Archie är min favorit :D När hans karriär är över kan du PM.a mig så köper jag honom av dig ;)

Jag vill ha den enormt stora ni har :love: Glömt namnet nu.. så den kan få pension hos mig any day!

Haha självklart! Han får ha tänder vart han vill och dryg hingst går väl att fixa till mindre dryg valack möjligtvis? ;)

Han var inte så stor heller va? :D

Indibow?
Han är helt klart 180 och kanske mer. (Han är ju iofs inte 11a, utan 10a)

Ett riktigt hus till häst :P

Ja, det där med hingstdrygandet hoppas jag vi "löser" snart faktiskt (Snipp Snipp) ;)

Han är inte alls stor... Runt 150 tror jag... Inte mätt honom på ett tag. :D

Haha perfekt, han kommer Matcha min WallE som är 150 nu och lär inte bli mkt större ;) Snipp snipp! Bra då är han snäll å fin sen när han går i pension ;D

KL

Plutt
10-1476.jpg

Ganska nyinköpt (ca 9 månader)
07-1102.jpg

1 år
01-1138.jpg

1,5 år
Tubin_1-aarspremiering-1279.jpg

2,5 år
01-1475.jpg

Idag bara en raggig lerhög, så ingen bild. :p

Håller mest på och velar om han ska få vara hingst ett tag till eller skäras.

Calle testar sin "nya" sadel. (Han avlastar bak på bilden. Den ligger inte alls i bakvikt som den ser ut att göra här. ;) )

version-1256d6e06d480957ecd7dd46e3fd5974

Nu ska han bara tappa de där rackarns tänderna, så att vi kan sätta igång igen sedan!!

Han vill jag ha :love: snokar i 10: ornas tråd så var där jag visst hitta honom :D

thoora: otroligt vacker! :D

Vad fina alla våra hästar har blivit!:love:

Jag har inte haft tid för mina hästar så dom har faktiskt varit "bortglömda" 1 vecka. Självklart har dom blivit kollade dagligen och mockat lösdriften mm. Men inget pyssel.. Men pga att jag gjort slut/separerat från min sambo sen 10 år tillbaka så har orken varit på noll :(
Lustigt hur livet kan vända ibland...

Men men nytt år och singel! Jag har ett halvt dussin fina hästar två hundar två katter, eget hus och stall så vi får väl se om någon intresserar sig för en "Crazy horse lady" :cautious:

Idag tog jag faktiskt en barbacka tur i skogen på Tummen i skritt och trav och Magnus testade jag också barbacka fast i paddocken ;) Magnus känns STOR att sitta på. Tummen känns "normal" :P

Snart ska jag ut och rida Roxi =)

Tråkigt att höra om sambon :(
Förstår att hästarna blivit lite bortglömda.

KL
Det har ösregnat i natt och hästarna såg minst sagt ut som dränkta råttor i morse. Tog ändå med Walle ut och la på sadel och tränsade honom.
Satte ett par tyglar i bettringarna och tog med en pall ut.
Å så hoppade jag upp!
Ha ha, nä så tokig är jag inte.
Vi gick ett par varv på gårdsplanen, longerade honom ett par varv i trav.
Gick fram till pallen och tränade på att stå still.
Klev upp på pallen och klappade/lutade mig mot sadeln.
klev ner och gick ett par varv till å så upp på pallen igen.
Han var jätteduktig och lugn. Det enda som inte funkade var när jag försökte trava bredvid honom på vägen. Han vägrade och tittade på mig som om jag vore knäpp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar