Jag funderar på att lägga en FAQ i kommande trådstart. En ”göra barn FAQ”. Så att det är lättare att hänga med i förkortningar, tekniska termer och annat som är specifikt för tråden. Jag tänker mej att den både kan innehålla seriösa termer blandat med sånt som är lite mer med glimten i ögat. Jag behöver er hjälp att fylla på. Jag har skrivit de jag i stunden kom på ☺
BIM = beräknad icke mens, dvs det datum som mensen förhoppningsvis ska utebli till fördel för en graviditet.
ÄL = ägglossning eller beräknad ägglossning.
Lutealfas = tiden mellan ägglossning och mensens första dag. Vanligtvis 13-16 dagar.
Äggviteflytning = långt segt, genomskinligt slem som kommer som en flytning i samband med ägglossning. Kan komma både före och under ägglossning.
Ligga/gympa/sexa/ha samlag/älska/k*ulla/göra barn/snuska/gosa = ja ni fattar. Kärt område med många namn. I korthet öva på att göra barn eller just for fun.
Jag behöver framförallt hjälp med alla förkortningar som förekommer i ivf (kanske även vad ivf står för
) sammanhang. Där har jag bara stått på första parkett. Så att jag inte skriver något galet
Mvh Miks