10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Kul det går bra för er , har inte varit inne på länge så var mycket att läsa igenom och video kommande.
Med min prins går de bra är så kär i han
Mållet är la att champion i Flyinge men får se om han jag är tillräckligt mogna för det.

På son är vår första hopp lektion se hur de går
1601372_10152215773734771_855544733_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Ja jag vill gärna åt det innan jag höjer hindren!

Så skönt med människor som du som är kloka i utbildningen och vet vad som är viktigt.

Bra att sitta kvar där :D han ser så lätt ut när han rör sej, inget framtungt där. Tror det kan bli en liten ny stjärna :bump:
 
Sv: 10:orna del 6

Iiiiih! Idag har vi tagit premiärturen, skrittat själva i ridhuset och styrt, samt lite grann utomhus! Total lycka, min vackra duktiga Långben! :love:

1909151_10152241347161067_1885870545_o.jpg

10007513_10152240980131067_837445596_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Haha! Det höll på att bli en ordentlig åktur efter första :D Annars ser det ju stabilt ut! Kul att ni är på gång med och extra skoj med filmer!

Mer filmer från alla tycker jag! :D
 
Sv: 10:orna del 6

Låter som om ni hade en väldigt härlig uteritt :) Det är så skönt när man känner att man kan fortsätta att inverka trots att de blir spända, då har man kommit en bit på väg :up:
 
Sv: 10:orna del 6

Välkommen tillbaks! Vi skulle ju sporra varandra mot championatet! Känns det nåbart igen nu? :)
 
Sv: 10:orna del 6

Grattis! Hur kom du upp? :D ;)
Han är väldigt fin och välproportionerlig trots sin stora storlek :)
 
Sv: 10:orna del 6

Tack alla! :)
Inga problem att komma upp med en pall :D han står så snällt o väntar på osmidiga matte! :p
 
Sv: 10:orna del 6

Oh va härligt det såg ut. Och så lugnt och härligt det såg ut där uppe:d Min är mer åt duracell kanin hållet;)
 
Sv: 10:orna del 6

Men åh vad kul! Grattis, eller vad man nu säger. :D Också impad över att du tar dig upp. :p

aida: Ser helt underbart ut! :love:


KL
Har en kompis här som är fotograf, tyvärr suger underlaget här så man måste hålla sig på vägarna = svårt att få bra bilder. Men vi hoppas på hyfsat väder imorrn så kanske man kan få nån bild på herrn uppsuttet. :) Stod i hagen och myste en lång stund idag, grabbarna slogs om uppmärksamhet och ville klia matte om vartannat. Mina älskade sötnäsor. :love:
 
Sv: 10:orna del 6

*kl*

Vi börjar så smått komma igång med tömkörning etc och planen är att min hjälp ska sitta på Mysen på tisdag.:nailbiting:

Behöver dock bolla lite..
Jag longerade lite idag och det låg lite bommar på banan så jag tänkte passa på att låta honom trava och galoppera lite över dom. Ena bommen som låg på typ 20 cm höjd var det en ganska smal liten vattenmatta under. Denna hälsade vi noga på men när jag sedan försökte longera över den fick han fullständig panik.. Första ggn så kommer han i lugn trav mot den och typ ser vattenmattan i sista sekunden och tar ett jätte helikoptersprång över, vi pratar om ca 2 m rakt upp i luften..:eek: Han har en gouge på sig som han drar loss fästet vid gjorden på.. Jag låter honom lugna sig, vilket går jätte fort och går sedan runt med honom och hälsar på vattenmattan igen och det går jätte bra. Låter sedan honom skritta över vattenmattan och det går efter lite tvekan bra, provar sedan i trav igen.. Samma sak kommer i lugn trav för att i sista sekunden se den Mysenätande vattenmattan och reser sig då rakt upp för att sedan ramla omkull.:crazy:

Jag ska erkänna att jag är lite förbryllad över hans reaktioner, alla andra bommar trampade han snällt över utan att bry sig och han var supercool mellan utbrotten?? Jag kan förstå att han blir rädd för vattenmattan det är ju i sig inte onormalt men från att lugnt trava mot vattenmattan utan nämnvärd oro eller osäkerhet till att i sista sekunden totalt flippa??

Fick honom sedan tämligen enkelt utan speciellt mycket övertalning att trava över vattenmattan igen efter dom två utbrotten och utan oro eller stress, utan var då tillbaka till sitt vanliga coola jag.:confused:

Däremot så tyckte jag att han inte såg helt 100% ut efter några varv så då bröt jag ifall han hade skadat sig när han gick omkull. Kunde dock inte hitta något fel på honom så jag hoppas att det bara var inbillning.:nailbiting:

Ingen av mina tidigare hästar har visat så här lite förvarning inför eventuella explosioner så man blir ju lite fundersam.. Har ni varit med om liknande?
 
Sv: 10:orna del 6

Det går helt okej! Vi följer än så länge planen rätt så bra :)
Kom på i går att dagarna har tickat på snabbt helt plötsligt och att jag måste vaccinera nästa vecka, så nästa hoppning på onsdag ligger kanske lite pyrt till. Men det löser sig :)
 
Sv: 10:orna del 6

Vad kul att allt går enligt planerna :)
Jag hade tänkt att åka på en pay and jump innan allt blev katastrof.
Men den blev ju som sagt inte av. Nu ska jag börja med hoppningen igen veckan som kommer. Har inte planerat in någon ny pay and jump än. Men får ta tag i planeringen igen. Tanken är väl att han först ska åka ut på p&j för att miljötränas på legohinder :D och om han sköter sig där, så startar vi i Maj/Juni någon gång. Hur har du tänkt ang kvalen? Tycker det är svårt att veta hur mycket tid som behövs för kvalen. Vill inte heller pressa och stressa fram något.
Så vi får helt enkelt se hur det går under våren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 771
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 502
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 480
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp