Sv: 10rna del 4
Jag har inte skrivit något om det förrän idag, så du har inte missat någonting, jag har varit hemlig.
För att göra en lång historia kort så har jag varit trött på det förra stallet i över ett år, men sen har det kommit tjejer som verkat vettiga och skulle ha sina hästar där och så har jag bitit ihop ett tag till, men sen har de dragit vidare efter några månader. Nu sista månaden blev jag
riktigt trött på hela grejen, hästarna rymde varje dag för att det inte var ström i staketet som inte fixades till, jag var alltid själv där och det kändes som om hela lillans utbildning gick rakt åt helvete. Droppen kom när beridaren skadade sig och inte kunde ta henne.
Sen har det gått jättefort. Var och kollade på stallplatsen i förra veckan, och i fredags flyttade vi. Lillan får gå på lösdrift nu, det fanns bara en boxplats ledig och den gamla behöver den bättre, men hon verkar trivas kanon med att gå på lösdrift, så ingen skada skedd så. Hon är en helt annan häst efter flytten än innan, och det är absolut till det bättre. Det är dyrare, och det är längre att köra, men det är å andra sidan en helinackordering, så jag behöver bara åka dit en gång/dag (och kör det ihop sig helt någon dag behöver jag inte åka dit alls för de till och med mockar åt mig), så med tanke på att jag behövde köra den mindre sträckan tre gånger/dag innan och var upplåst med luncher och utsläpp på ett helt annat sätt, är det hugget som stucket vilket som är dyrast i bensinkostnader. Mamma och pappa är snälla och sponsrar lite också, eftersom vi allihop hellre har hästarna inne i hagen än ute och slår dank på vägarna.
Det tar ungefär tio minuter längre tid att åka, och det är det SÅ VÄRT när man trivs. Dessutom finns här separat omklädningsrum, så jag kan åka direkt från skolan om det skulle vara så, vilket jag tjänar massor på de dagarna, det kunde jag inte på förra stället.
För att svara på din andra fråga: Ja, min fäller. Jag bor så långt söderut att vi har haft upp mot tio plus och sol hela helgen. Och jag blev plötsligt ännu gladare för det där omklädningsrummet, att hålla bilen ren när hästarna fäller har annars varit lite av ett självmordsuppdrag.