10:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 4

Den flygande hästen har landat :angel: Efter ingenting på 2mån tänkte jag igår att longera lite. Joråsåatte.... Det såg ut såhär :bump: :banana: hela tiden! Det enda som var positivt att hon samlar sig så fint balanserat utan att tappa takten, och sen ökar hon i samma takt. Alltså skentakt då :angel:

Hon drog omkull mig en gång också. Jag fick vara inne på terrängbanan, det var inte halt och det är omgärdat av stängsel, fallifall.

Ja, glömde jag nämna att hon hoppade ett hinder också av sig själv med matte efter i longerlinan? :eek:

Ja,det gick verkligen JÄTTEbra! :banana: Vi skrittade bara,men vart några travsteg i bland då han kom på efterkälke,han är ju inte den snabbaste direkt,samt att han gärna stannar och spanar på utsikten då och då! :D

Han skötte sig exemplariskt,vilken superhäst jag har! :love: Tänkte så när jag red där i skogen att han är den lugnaste hästen jag setat på på flera år,haha!

En gång hoppade han till,det var en skoter som korsade vägen alldeles bakom oss i höööög fart,bara nån meter ifrån verkligen,då studsade han fram ett steg,sen sneglade han bakåt,sen fortsatte han luuuugnt igen.

Får väll se i framtiden om det blir några explosioner,det blir det säkert,men just nu njuter jag av lugnet,kommer gärna in i ridningen igen innan han ska börja ha åsikter,känns som balansen och styrkan är helt borta! :angel:

Glad och lycklig är jag iallafall,och dagens tur är en av dom bästa någonsin i mitt liv,solen sken och värmde verkligen,det var otroligt vackert i skogen med snön som solen lyste på,det droppade från taken,och jag fick ÄNTLIGEN skritta i skogen på min fina gula! :love:

Gud så underbart det lät =D
Vad kul att han inte brydde sig i skotern så värst mycket alltså.

Jag är livrädd för att få möta dom där sakerna här hemma, dom visar ibland ingen hänsyn, precis som skidåkarna, tyvärr :(
Och jag blir så enormt rädd själv vid sådana situationer och det är ingen bra ide så oftast hoppar jag av för att inte göra hästen mer osäker för att jag sitter där och spänner mig.
Jag vet att det absolut inte är en bra sak heller, men ja jag vet inte :(

Så kul att läsa om alla nu =D
In med mer bilder alla ;)

Uscha, hoppas det går bra på kliniken, alltid nervöst innan.

Du kan inte köra ner till kliniken på bergsåker eller till timrå (PH vet)? Förstår att det blir längre att köra, men kanske värt det?

Ingen bild men dock en film från dagens löshoppning ;)

Nästan upp i maxhöjd idag. Skötte sig kanon!! Supernöjd med henne, verkligen. Suger själv tag i hindren utan att rusa och studsar över utan att anstränga sig nämnvärt.
Ca 125 högt och 110 långt.

http://youtu.be/R1uuSQP3NQ0

Som hon hoppar! Går ju kalasbra det där :laugh: Visst skulle du visa på 3 års?

Maja, hoppas det går bra på kliniken imorgon, vi håller tummarna härinne :)

Inget nytt att rapportera om Fendi här, fortfarande isbana i paddocken, hoppas på att det smälter nu i veckan.

Vi har ju skoterled alldeles brevid hagen,så han brukar stå som ett ufo där och glo på dom! ;):D Dock så vart han väll överaskad när den kom från ingenstans,sen är dom ju myyyyycket läskigare när han är utanför hagen än innanför så jag vill helst inte möta någon än. Livrädd att möta i en kurva,för dom kommer ju så jäkla fort! :mad:

Japp, min plan är att åka till Flyinge 11-12 maj :laugh:
(peppar peppar, ta i trä och allt det där...)

Ska du visa Fendi?

Ok. :)

Nej, jag har inte tänkt visa henne. Hade säkert blivit missnöjd med siffrorna så jag avstår hellre. Och jag tycker det verkar lite läskigt med löshoppningen, känner inte att jag har tid att åka iväg med henne heller och förbereda inför det.

okej

Nä, med den här vintern är jag mycket glad över att vi har ridhus på gården. Hade blivit en jäkla projekt att hinna med att köra iväg och löshoppa.

Såg nu när jag kollade efter proppen igen, att jag sett fel på datumen. Det är 9-10 maj på Flyinge... Hur tänker man när man lägger det på vardagar?

Okey då förstår jag.
Dom åker en hel del omkring oss också men inte så.

Dom ggr dom åker förbi hagen så räsar dom förbi så hästar flyger i luften och springer runt i hagen livrädda, tyvärr...
Var där en gång så jag gick ut i hagen när jag hörde dom åka förbi för ANDRA gången, då sakta dom minsann av direkt när dom fick syn på mig sen kom dom inte tillbaka!

Idioter må jag lova! Lite hänsyn kan dom väl ta på annans mark åtminstone (på gården alltså).... *grr*

Hej igen allihopa!!

Jag har inte haft en minut över för buke sen jag slutade skolan och började jobba i november, =/ (nyexad jurist och det var tydligen sant allt det där som sägs om att man får lov att jobba dygnet runt :P ) och Räkan har haft vintervila men är nu på g. igen. :D

Har bara skummat lite i tråden nu men vad långt många har hunnit!! Sist jag var inne så var ju korven fortfarande lite smått tokig med sadeln :P

Vad duktig Rosalie är och vad hon ser vuxen ut i kroppen!!

Hinner inte skriva någon uppdatering om Räkan nu så här på morgonen men ska sätta mig och riktigt buke-mysa vid datorn ikväll. Har verkligen saknat all härlig inspiration man får av er!! =)

Hon verkar vara en sådan härlig dundermys häst! Precis en sådan jag skulle haft. Lagom i höjd och allt, fasiken :p

Jag är förälskad i min fantastiska häst. Hon fortsätter att visa att hon är bäst.
Red ut med två från stallet i Lördags, träffade på folk med hundar, barnvagnar samt sparkar utan reaktion. Blåste även förbi bilar med släpvagnar helt utan reaktion trots att en av hästar hoppade till för allt.
Sen när vi nästan var tillbaka i stallet så körde de ut en traktor bakom oss och båda "kompisarna" flög iväg för att dom blev så rädd, men min älskade hon bara tittade på dom och undrade vad dom gjorde. Hon är sten cool :)

Men åh vilken härlig bild! Vad kul att det gick så bra! :bump:

Ottilia: Kul att du är tillbaka! In med bilder! :laugh:

aida: Jäklar vilken stuns hon har! :d Hon är så himla söt! Ser verkligen inte ut att ha kort även om hon är liten, nästan tvärt om mot sista. :D

Hippocampus: Yahoo! Glad häst ju! :D

Rolex: Men vad underbart att det går så bra! :laugh: Det är så skönt att ha coola hästar! :)

Molin: Vad kul att det funkar så bra att rida!

Det är så roligt att läsa om era hästar allihopa, men MER BILDER åt folket! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 868
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 422
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg