Sv: 10rna del 4
Ååh vad kul med bilder och film!
Hon ser som vanligt fin ut! Kul att du börjat kunna rida lite mer nu!
Fibusen: Kul att du äntligen fått ta dig upp!
Är väl inte så konstigt om du känner dig osmidig efter att ha varit gravid?
Det SER iaf INTE dumt ut!
Glimfeather: Vad kul att han är så lugn och snäll!
Ser jättefin ut!
Sassiball: Klart du ska ha kvar din fina Fendi!
KUL att det går bra för er!
grimman: Haha, inte lätt när man är stor.
Sambon såg nån film där du ledde honom och sa också "OJ, vad stor!"
Ang framåtbjudning så är det ju inte så konstigt att det är tråkigt på banan på här i början. Jag tror också på att rida på ute gärna med sällskap och helt enkelt främja bjudningen så mycket det går. När jag varit ute med Kaptenen och han själv valt galopp framför trav hänger jag bara på och ber sällskapet öka farten (samma när jag har honom som handhäst, vill han hellre rulla på i galopp - alltså inte race utan lagom tempo - så får han göra det). Skulle jag rida på bana och be om högra gångart så är det nog viktigt att inte säga en sak och sen låta dem komma undan med nåt annat. Det är samma sak när jag tömkör. Säger jag trav så menar jag NU, inte om tjugo sekunder efter massor av smackningar. Han har därför blivit väldigt rapp och lyhörd för kommandon vilket jag helt klart har nytta av i ridningen.
KL
Här står det still. Jag blir så avis på er som är igång och rider era! Kaptenen är fortfarande liiiiiite liiiiiite svullen på insidan och bakom senorna på höger bak och jag vill inte ta ut honom förrän det är helt borta. Han är inte halt eller öm eller nåt men det känns ändå bäst om det får försvinna helt. Fortfarande är det lite bättre på kvällen än på morgonen, men det är inte alls lika stor skillnad som förut. Han är skitsur på mig, kommer springande i hagen och är alltid först fram och försöker varje gång att stoppa ner näsan i grimman. Om jag går genom hagen går han precis bakom eller på sidan och ska ha uppmärksamhet.
Han fick ju komma in höromdagen för hovkontroll, och då skötte han sig bättre än exemplariskt, så han vill vill och vill. Men han får skylla sig själv som ska slå sig.
Skon han drog av sig törs jag inte slå på heller för hoven är inte riktigt slät så jag försöker få tag på hovis. Egentligen inte dags för omskoning förrän om två veckor men det är väl lika bra att ta det nu då...