Sv: 10rna del 4
Gud vad kul att få rida i ridhus!
Jag längtar tills den dagen jag kan åka iväg ibland, dock lär jag övertala min sambo att han lär köra = följa med. Och det är en annan historia!
Kan tyvärr inte hjälpa dig ang drivningen, mer än att kanske ha med dig en till som rider framför kanske?
Delvis kl.
Vet ni vad, jag tog mig ut på en promenad med snuttan iaf
Känner mig riktigt stolt, var inte lika kallt som igår men det lär ha legat mot nästan 20 minus iaf!
Tog en längre tur idag och jag höll mig i ett lite mer ökat tempo, dels för att det var kallt och sen för att få henne mer driven framåt.
Helt underbar var hon, vi sprang ganska mycket också vilket hon verkar älska rätt rejält, spetsade öron framåt och fin bjudning, travade aldrig förbi mig utan höll sig vid sidan... Kanske huvudet lite framför mig men ändå kontrollerbart.
Vägen hem gick riktigt bra också, så pass så vi kunde springa även där och INGA dumheter, lite busig så hon skaka runt med huvudet lite men inget mer.
Sen finns det en liten väg genom några träd, och så går det uppför där och så ligger bilvägen precis intill när man kommer upp så där brukar jag alltid stanna och lyssna om det kommer bilar, för jag vill inte gå upp på vägen om det kommer en bil ifall dom blir skrämda.
Där fick hon fnatt, men det var efter att en bil åkte förbi och hon blev skrämd, såklart.. Men sen höll hon sig lugn när hon insåg att bilar faktiskt åker där så vi gick upp och över.
Kanon duktig tjej som jag är såååå stolt över
Det går åt rätt håll, jag kanske inte ska säga det men jag hoppas verkligen!
Sen visa hon upp sig lite för kompisens hästar, svansen på ryggen och en resning som heter duga! Guuud så snygg hon blev då!
Såklart mörkt så tyvärr ingen bild
Är det ok väder imorgon också så blir det en promenad även då! =D
Nu känns det bra!