Sv: 10rna del 4
Här har vi äntligen också fått lite mer snö, så nu har vi lite dryg en dm! På torsdag har dom lovat att det ska snöa hela dagen! Yey!
KL
Idag var jag och Kaptenen alltså iväg på årets sista löshoppning! Lastningen dit gick jättesmidigt, han var så duktig.
Väl där fick han komma in ganska direkt och börja gå runt. Skritta över lite bommar och sen trava. Jag åkte ifrån alla mina kläder och att springa i kängor var INTE lätt! Sen har jag världens sämsta kondition också. Så det blev inte mycket spring från min sida. Skulle verkligen behöva köpa ett löpband!
Hur som helst fick jag en film av en kompis, hon hjälpte mig med drivningen sen så det blev inga filmer från själva hoppningen tyvärr, men här är en från uppvärmningen. Vet inte riktigt om den syns, ni får prova.
Film!
Kaptenen fick hoppa lite småhinder idag igen i båda varven. Kanske max 70 cm. Han är ganska feg och så fort det kommer nåt nytt blir han osäker. Han har tragglat sig över två hinder i rad idag, framsteg om än minimala.
Vi har lååååång väg kvar till att ta oss över allt som ska vara med på treårs! Kaptenen blev svettig så han fick fleecetäcke innan vi skulle lasta. Hans päls är äntligen tät och bra, snön ligger kvar på ryggen! Yey!
Hemvägen blev lite dryg när han först växte fast på rampen igen, tog ca 20 min innan vi fick in honom. Sen tog vi oss inte upp för backen med bilen och fick backa tillbaka och ta sats två gånger innan vi kom oss därifrån.
Vi fick dock lite hemläxa - konditionsträning. Jag sa att jag planerat att han skulle få vila men det tyckte inte tränaren var nån bra idé utan nu skulle vi ut och jobba! Skritta på ordentligt på töm, trava över bommar, galoppfattningar antingen på töm eller på lina, handhäst... Ja, vårt jullov gick upp i rök.
Han ville se en klar förbättring tills nästa gång (13 januari), så det är väl bara å lyda.
Är hur som helst glad över min bebis idag!