Sv: 10rna del 4
Vad kul att hon sköter sig
Vad kul att du suttit upp och att det gick så himla bra
Det är verkligen världens bästa känsla när man väl sitter där!
Men fy, när ska din otur släppa? Det räcker väl ändå nu tycker jag?
Det kan inte vara så att han ev har symtom till ev mugg då? Eller hagen kanske inte är så himla lerig, den lät iof inte det men han kanske har en favoritplats som blivit det och står han i den mycket så kanske det kan vara något?
Jag hoppas det blir bra
Testa och ha han inne en dag tillsammans med nordisen kanske?
Och till vänskap, det finns inte ev någon som kan tänka sig att låta dig ha en liten på foder under en period så han får ha lekkamrat tills du verkligen ska börja rida och jobba han?
Det kan ju funka?
Hoppas det löser sig!
Vad kul att hon sköter sig
Läste vad som hänt och tänker på dig!!
KL
Idag har min lille kille fått ha ryttare på ryggen för första gången! Longerat fre o lör och han fattar redan skritt- och travkommando. Idag hade jag hjälp av pappa så longerade två varv åt varje håll, hängde sen ett par gånger och slängde sedan över benet och han var helt cool med det. Skrittade två små varv och sen var vi klara. Han hoppade till en gång när jag klappade honom på halsen under tiden vi skrittade, annars var han precis lika cool som vanligt
Nu får han paus tills nästa helg. Är mammaledig och kan bara hålla på med honom fre-sön när sambon är hemma, så det blir naturlig återhämtning nu i några dagar. I veckorna prioriterar jag mammahästen eftersom hon är igång och rids och det blir ju mörkt så himla tidigt nu för tiden
Vad kul att du suttit upp och att det gick så himla bra
Det är verkligen världens bästa känsla när man väl sitter där!
Ni är så underbara allihopa... Tänk vad ett internetforum kan göra gott för själen.
KL
Ja, min otur har ju inget slut. Kaptenen är varm och svullen i kronan på vänster fram (den foten som han bestämde skulle vara sko-lös) och är lite halt. Han ordentlig puls i kotan också så det skulle inte förvåna mig om han lyckats få en hovböld efter att ha varit utan sko ett par dagar... Jag som trodde han skulle klara sig fram tills hovis ändå skulle hit. Suck. Han är dessutom lite varm i båda framfötterna, vilket jag inte riktigt begriper. Han har ju inte rört sig alls lika mycket nu som förut, och har fått gå i vinterhagen (som har bättre staket) där det funnits kvar lite gräs. Men jag trodde väl aldrig att det skulle göra sån skillnad? Det är ju inte nån näring kvar i det direkt och han äter ju hö och plockar bara lite i gräset ibland, inte direkt så att han vräker i sig grönt. Om det skulle vara nån form av fångkänning borde det väl ändå synas på fler sätt? Han sprang som en galning i fredags så man kan väl hoppas att han bara vrickat sig eller nåt...
I övrigt tycker jag fortfarande synd om honom som nu kommer få klara sig utan jämngammal kompis. Såklart är nordisen sällskap, men han blir lätt sur när det är för livligt i hans space. Häromkring har alla hästarna på hemmaplan så det blir nog omöjligt att få hit nån som installad kompis, och jag kan av ekonomiska skäl inte stalla upp honom nån annanstans. Han är ju så energisk och busig så han skulle verkligen behöva en unghäst som sällskap. Jaja, vi får väl se om det löser sig...
Men fy, när ska din otur släppa? Det räcker väl ändå nu tycker jag?
Det kan inte vara så att han ev har symtom till ev mugg då? Eller hagen kanske inte är så himla lerig, den lät iof inte det men han kanske har en favoritplats som blivit det och står han i den mycket så kanske det kan vara något?
Jag hoppas det blir bra
Testa och ha han inne en dag tillsammans med nordisen kanske?
Och till vänskap, det finns inte ev någon som kan tänka sig att låta dig ha en liten på foder under en period så han får ha lekkamrat tills du verkligen ska börja rida och jobba han?
Det kan ju funka?
Hoppas det löser sig!