NY ETTÅRSPLAN, till 2018 (har då precis fyllt 28
)
- Fått förlängt/fast på mitt nuvarande jobb allra helst, men i annat fall har jag ett annat jobb som jag trivs på.
- Flyttat hästen till ett annat stall som ligger bättre till geografiskt och som passar bättre för mina ambitioner.
- Köpt en egen hästtransport.
- Plockat bättre procent i lätt C och lätt B (dressyr) än i år. Börjat nosa på lätt A på träning.
- Kommit iväg hyfsat regelbundet till tränare. Vi måste nämligen åka till henne i grannkommunen nu, så det är lite meck när det ska passa för både henne, mig, chauffören och den som äger transporten, därav målet att köpa en egen.
- Min bästa, bästa bil är numera veteranare, så jag är inte så sugen på att göra mig av med honom längre.

Men jag skulle gärna ha en till som har dragkrok. Och som är nyare än från -87.
- Lära mig köra med transporten med häst i. Har bara kört den tom eller med döda ting (hö)inne i annars.
NY FEMÅRSPLAN, till 2022 (då är jag 32...
)
Klistrar helt enkelt in den gamla, men ändrar det som ändrats.
- Fast anställd på ett jobb jag trivs på och tycker är utvecklande.
- Flyttat till hästgård.
- Hästen är utbildad och tävlad upp till medelsvår C dressyr, vilket är mitt drömmål.
- I den gamla listan stod det skaffa en häst till. Jag omvärderar mina önskemål. 2022 är min häst tolv år, och det är hög tid att betäcka om jag vill ha föl på henne. Så antingen finns det redan ett föl, eller är ett på väg. Eller så har jag köpt en welsh ponny i samma storlek.
- Skaffat hund.
- Lärt mig flytande spanska.
Sen skulle jag väl vilja skriva bli rik, snygg och smal också. Men det brukar aldrig hända trots att det varit mitt nyårslöfte sen typ 2009.