Äsch, jag verkar inte ha skrivit något här i början av 2018 - men väl i början av 2017, så jag kopierar in det istället!
Under 2017 vill jag:
- Behålla det jobb jag har nu, men förhandla upp lönen lite - check! Har lyckats snacka till mig tre löneförhöjningar sedan dess - en under 2017 och två under 2018
- Ta tag i den där franskkursen en gång för alla och kanske hitta någon slags konversationskurs att gå på en kväll i veckan. Nästan check... Någon kurs har det inte blivit, men jag har kört en del med Duolingo samt bett min chef att prata franska med mig ibland!
- Ha minst 3 veckor i Sverige över sommaren Jajemen, det hade jag! "Bara" två 2018 dock, men det var helt intentionellt.
- Rida lektion en eller ett par gånger i månaden under våren Det hände aldrig under våren 2017, men samma sommar hittade jag ett fantastiskt ställe där jag blev medryttare och där har det blivit en del lektioner!
- Hålla igång med träning 2-3 gånger i veckan, och fortsätta med spinning + PT Check! Bytte dock disciplin till crossfit under våren 2018!
- Skaffa ett sparkonto även i Skottland för att få lite bättre koll på stålarna, och ha minst £1500 sparat där vid slutet av året Check! Konto fixades och om jag minns rätt hade jag rätt mycket mer än £1500 vid 2017 års slut.
- Skaffa katt Check!
- Tillsammans med sambon börja titta på annan lägenhet, i samma område men kanske lite mindre än den vi har nu Äh, vi gav upp den idén då vi insåg att det var jobbigt att flytta och att vi hellre ville vänta tills vi kan köpa istället.
- Planera en långresa för 2018, gärna typ Etiopien-Kenya-Tanzania eller något annat lagom spännande. Har fortfarande inte kommit till skott... Mitt 2016-jag hade nog inte riktigt lägenhetsköp i tankarna när hon skrev den här listan tror jag
Inför januari 2022 (då jag kommer att vara 30 år gammal) vill jag:
- Förlova mig och gifta mig med min sambo
- Se Sydamerika
- Säga adjö till mitt långa blonda hår och prova en lite mer vuxen frisyr Check!
- Hålla igång med träningen och prova någon ny träningsform, typ crossfit eller TRX eller nått. Check!
- Åka på en "riktig" skidresa i Alperna
- Ha betalat av 50% av studielånet
- Ha köpt hus antingen i Storbritannien eller i Sverige (och helst bestämma mig för vilket land jag egentligen vill bo i) Lägenhetsköp har påbörjats och lär slutföras inom de kommande 3-4 månaderna, så det var tydligen Skottland jag ville bo i
- Ha firat min 30-årsdag i New York Ser ut att bli NY redan nu hösten 2019, så vi kanske tar det där Sydamerika-målet som 30-årsgrej istället
Under 2019 vill jag:
- Köpa lägenhet, och verkligen prioritera att lägga ner tid och pengar på att fixa
vårt hem
- Av ovanstående anledning: resa mindre
- Bli bättre på att plocka upp boken istället för telefonen när jag ska slappna av
- Bli bättre på crossfit och kanske till och med nosa på någon slags tävling
- Få bättre rutin på yogan så att ryggen håller
- Fortsätta utvecklas tillsammans med den lilla ungponnyn jag hjälper till med
- Skriva mer och göra mer journalistiskt arbete på jobbet
- Lära mig (på nytt) att fickparkera ordentligt
- Döma mig själv och min kropp mindre
- Bli bättre på att hålla kontakten med mina vänner i Sverige
- Äta mer vegetariskt
- Hälsa på min släkt i USA
Och inför januari 2024 (då jag är 32 år gammal) vill jag:
- Vara gift med min sambo
- Ha betalat av 50% av studielånet
- Fortsätta fundera på, och kanske till och med bestämma mig för, om jag vill ha barn eller inte
- Se Sydamerika samt åtminstone ett nytt afrikanskt land
- Ha ett nytt spännande jobb antingen inom samma bransch (mat) eller inom turism
- Hitta en hobby som min sambo och jag kan göra tillsammans (helst vill jag lura in honom på crossfit
)
- Ha blivit bättre på att slappna av och inte kräva att allt ska vara så himla perfekt hela tiden