09:ornas nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas nya tråd!

+ ni andra!

Tack så mycket! Han är verkligen urtjusig och jag är supernöjd med honom. Han är snäll men rätt skrikig. Han verkar dock ha landat bra i sin nya tillvaro och trivs i sin hage:). Imorse var han rätt bra kaxig så det är mycket gränser som ska sättas. Men samtidigt är han så himla mysig och en riktig kelgris:love:!
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Jag måste bara dela med mig även i denna tråden!!

Jag bestämde mig ju för, lite hastigt och lustigt att Fille skulle visas, samma dag som sista anmälningsdagen gick ut!

Vi började på lördagen genom att vinna våran klass!
:banana:

Och idag på söndagen så blev vi silverchampion!!!!!

Jag är riktigt nöjd med honom! Han har blivit utställningstränad några få ggr av mig, som är amatör, och skötte sig jätte bra!! Aldrig varit på tävlingsplats eller liknande!

Här har ni en video på honom från utställningen!

http://www.youtube.com/watch?v=espXs_lElbA&feature=youtu.be
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Vilken snygging! :d Är han godkänd?!

Nepp, han ska visas i vår:).

Kimmis: Himmel vad tjusig han är:love:! Jag minns när han var ett och du hade hämtat honom från en lösdrift där han inte ätit (fått mat?) som han skulle och var så himla tunn och emlig. Nu är han precis så vacker som en riktig arab ska vara!! Jättekul att det gick så bra!
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Tack så mkt båda!

Han är min prins!

Det jag gillar mest förutom visningarna, som ju gick super, är att han skötte sig så himla bra! Han stod inte och skrek massor, stressade inte upp sig när andra hästar skrek, utan stod och sov så pass att när min medryttare gick in i boxen och ropade på honom så fick hon ropa 2 ggr, och andra gången blev han livrädd :p

När folk frågade om tempramentet på honom så sa jag helt enkelt att de kunde gå in till honom. Då fick alla lite stora ögon, så jag vet inte hur hingstar brukar bete sig på sånt där, men han betedde sig som vilken valack som helst ;)

Jag är så nöjd med min lilla pojk, som gjorde att alla andra såg ut som små ponnies :D

Jag börjar tro att jag gjorde rätt som inte skar honom!
 
Senast ändrad:
Sv: 09:ornas nya tråd!

Tack så mkt!

Jag bjuder på en bild på honom med :)

33230581.jpg
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Grattis Kimmis och Fiorano till läckra hingstar :love:
Jättekul med fina bilder!

Min egen skulle säkert också få lite hingstkaraktär om jag sprang med en platspåse på spöet :idea: :D
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Påse på spöt används ju bara för att förstärka komandot ;)
Är hästen rädd för det så blir det inget bra, en rädd häst är spänd, och en spänd häst travar inget bra, som du säkert vet :p

Fille stod o sov när de andra travade upp, trots plastpåsar ;)
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

*kl*

Ikväll har jag för tredje gången ridit på min 09:a sedan det att han kom hem från inridningen. Och han är såååå duktig :love:
Vi hade sällskap av en annan häst, men Willie gick självmant först hela vägen och uppförde sig exemplariskt. Red något varv på en travbana som finns i närheten av stallet, och både traven och galoppen gick hur fint som helst och han bjöd på fint framåt och sökte sig stundvis framåt & nedåt.

Han ska visas på 3-års om några veckor, och ställas ut kommande helg, så tanken är att hålla igång honom lite tills dess, så att han inte tjockar till sig i hagen ;) Sen efter det ska han få en välbehövlig höst/vinter-vila :)

Några bilder från senaste veckan:


pic_502d4bee9606ee078e000f02.jpg

img_8077_5032811fe087c3791c000c13.jpg

img_8104_503282b6e087c3790a000d92.jpg

Lite knepigt att få med hela hästen på samma bild när man själv håller i snöret :D

img_8111_50314534ddf2b3370b005e52.jpg
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Ikväll har Juno fått ha sadel på sig. Har inte grejat med honom i helgen utan han har bara fått hitta ro i sitt nya hem. Vi gick ner till ridbanan och så fick han först springa lite på linan i båda varven och göra ett par galoppfattningar. Sen la vi på sadeln, vilket var helt odramatsikt. Han reagerade först på den när han började galoppera, men efter ett par fattningar så brydde han sig inte:).

Måste säga att jag är så vansinnigt nöjd med mitt köp:love:! Han är helt underbar att ha att göra med! Igår så gjöt stallägaren precis vid ingången i stallet. Därför ligger det nu plyfaskivor som hästarna måste gå på. Min andra ponny tyckte dom var så där, men gick snällt. Juno han brydde sig inte ett dugg och bara tuffade på:). Han tyckte också det var riktigt kul att gå ner till ridbanan och gick och spanade och skrittade på med öronen spetsade. Gick förbi andra hästar och han säger inte ett ljud. Hoppas att han inte blir hingstigare än så:p.

Nu ska han få gå på linan med sadel två gånger till och sen ska ryttare upp.
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Förlåt mig, jag har lite fördommar mot halvblod :o
Men det blir ju lätt så när man får arga blicken från ALLA om man råkar hosta på läktaren på en dressyrtävling :D

Du hörde ju ljudet på videon, det är en helt annan miljö, och skriker, applåderar och hejjar på när deras favorithäst är på banan :p

En gång flög dommartältet iväg över banan, ingen häst reagerade!

Säga vad man vill om hispiga araber ;)

KL

Tack till alla som tycker om min älskling! Det värmer mitt hjärta!! :love:
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Vad kul, du verkar ligga i ungefär samma fas som jag. Fick hem min tjej för två veckor sedan och har hunnit rida på henne 4 gånger hittills. Tänkte också hålla igång henne ett litet tag till och sedan ge henne vila. Hur hade du tänkt aktivera honom till dess?
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Wow!!

Jag vill ha :love:
Var hittar man sa stora araber?

KL

Min tjej forsta ridturen efter betet. Hon har vuxit pa sig, ar 16 hands nu, strax over 160cm blir det.

tiff2.jpg

tiff.jpg
 
Sv: 09:ornas nya tråd!

Det är så kul att öppna en 09 tråd och se hur stora, fina och vuxna alla våra bebisar blivit!

Min lillkille har haft långa perioder av ofrivillig vila inblandad i sin utbildning. Växtvärk och skador på oss båda två har gjort att vi gått tillbaka några steg. Men nu är vi på gång igen! Är så glad i honom, han är så trevlig och vill göra allt man ber om, nu ska vi bara lära oss att vänta på instruktioner oxå ;)



 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 594
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 263
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 791
Senast: alazzi
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 594
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp