Sv: 09rna Dax för en ny tråd!
kl
Behöver lite hjälp angående funderingar.
Jo löshoppningen idag gick inte som jag hade räknat med, Hon har vilat i 3 veckor å fick vara nere i ridhuset i fredags dock för att göra av med lite energi gick som det gick hon var överallt. Så idag på löshoppningen mamma gick ut ur ridhuset och ställde sig på läktaren för hon vart något rädd för henne så vart ju själv vilket inte gick så bra hon fick för sig att idag skulle vi inte hoppa och ja sprang runt som en galning fick även jag en sprak. Hoppa skulle hon inte göra men till själva frågan,
ska man helt enkelt strunta i vila just nu, tanken var vila hela feberuari men fortsätter det som det ser ut nu så får hon inte ut någon energi i hagen med kompisarna då hon är lite hovöm å gärna inte springer å leker när underlaget är som det är, men hennes hjärna går ju just nu i högvarv.
Så ska jag göra så att jag jobbar henne under februari å vila i mars?
Eller fortsätta vila sen ha världens fajter under löshoppningen blir ca 2 ggr i februari, hon är ju dock galen i boxen med då hon som sagt har en del energi att göra av med. Sen ta upp det hela i Mars?
Eller kan man släppa i ridhuset 2-3 ggr i veckan utan att räkna in det som träning? dock tycker ju jag att det ändå är träning, men vila i övrigt å sen lösgalopper för att göra av med det värsta??
Känner mig något kluven då inget av dom är bättre.
Sen hur har ni gjort med speglar i ridhus? Går det ens att lära dom att man inte sa få för sig att hoppa in i dom??