Sv: 09rna Dax för en ny tråd!
KL
Här är numer LERA LERA LERA och åter LERA. usch. Men men. Snart har vi också torra fina marker så kanske jag kan bjuda på någon bild på damen, nu är här så skitigt och det går inte att busa med dem i hagen för då bryter de väl armar och ben
Men kan iaf meddela att första lastträningen har avverkats! Laddade med morötter i fickorna och hade egentligen inga krav alls uttänkta utan tog det lite som det kom, en liten tanke om att jag gärna ville ha upp iaf fyra hovar på rampen och helst två inne i släpet men tänkte inte stressa eller pressa fram det.
Hundarna stormskällde bara två meter från släpet men ingen idé att göra situationen annorlunda mot för sen när vi ska iväg på riktigt, kan ju inte ta in hundarna varje gång jag håller på med hästarna! Hon nosade lite, frustade lite men inga kast eller trassel, hon gick in hela hon efter bara ett par minuter
Sen gick vi in och ut några gånger, ibland stannade hon till lite men det fick hon så gärna göra och backade hon så sade jag bara "back" och viftade på henne så det skulle verka som att det faktiskt var JAG som backade henne (om hon nu lät sig luras *skrattar*)
Hon gick in med alla hovar nääääästan så man skulle ha kunnat stänga, men när jag kröp unden frambommen tyckte hon det blev konstigt så då gick hon ut igen
Jag var jättenöjd med träningen. Avslappnat, prestationslöst och stillsamt. Bara grimma och grimskaft. Inget dragande eller slitande. tror stenhårt på att presentera nya övningar med lugn och ro och kravlöst (även om man har ett mål såklart men ingen press på att nå målet med detsamma!!) första gångerna så de hinner känna någon form av trygghet iallafall. Man kan ju ändå aldrig någonsin hålla emot en häst som backar om den verkligen vill backa
Hade tänkt gå lite till transporten varje dag men det sket sig för efter den dagen har det blåst tokmegastorm så då utsätter jag inte henne för några övningar
Men förhoppningsvis ska vi träna lite i morgon