09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Nova tackar för alla era gratulationer ;)

Danna: Hon är inte så stor, tror hon är en ganska normal 2 åring, har inte mätkäppen hemma nu men hon ligger nog runt 160 cm, kanske lite mindre. Men hon är ju ganska högrest så hon ser nog större ut än hon är :)

Hon har börjat visa lite humör min lilla donna. För någon dag sedan var det -2 grader och spöregn här, då la jag på henne ett regntäcke. Det gillades inte, hon bet i täcket och sparkade i väggen med öronen slickade bakåt.... men hon väntade tills jag var färdig med allt och stängde boxdörren, då vart hon skitförbannad på sitt täcke :grin: Hon som är som ett lamm annars. Likaså har hon börjat snurra runt runt, ungefär som en katt som jagar sin svans, när hon kommer in på kvällen. Vet inte vad hon håller på med men det ser ut som om det kliar någonstans.

+ alla som har komenterat min mysbild!

Tack så mkt!

Bilden speglar verkligen hans personlighet, han är en myspojke och älskar att stå med huvudet i min famn, eller att stå och pussas! Och han pussar ju tillbaks med tunga och allt med :D:love:

Han kan stå och mysa hur länge som helst! :love:

Måste ta lite nya bilder på honom snart, det börjar hända grejjer! Bogen ser ut som på en stor häst, resten har inte riktigt hängt med än, men han har börjat bredda fram, får in 2 knytnävar mellan frambenen nu, och bredare lär han bli!

*kl*

Idag var det äntligen så pass varmt att det var dags för årets första bad och det var verkligen välbehövligt för smutsigare häst har jag sällan skådat.. Svansen blev så fin (så länge det nu varar) och resten av hästen som tittade fram är inte fy skam heller..!
205206_10150209353536648_653951647_8997199_2231657_n.jpg

207326_10150209354621648_653951647_8997212_7682532_n.jpg

196326_10150209354666648_653951647_8997213_5749575_n.jpg

207610_10150209354731648_653951647_8997214_8136092_n.jpg

*KL*

Hej, det var länge sen jag skrev någonting här, får uppdatera er lite vem min 09:a är igen :)
Nightwish e. Haydn - Feliciano, är idag 1 år och 11 månader och mäter ca 165 cm lite högre bak.

Har under vintern bara gått i hagen och växt (har varit för dåligt väder för att göra något vettigt) Men nu har vi börjat lite smått igen.
Hon går att tränsa utan några problem, även vojlock med gjord har gått bra :love: Har börjat testa att gå med henne på volt, det går mycket bra, känns som att hon fattar snabbt vad hon ska göra. Sadel har vi inte testat än, men det kommer om nån månad :)

Lite bilder på henne från idag

71313_1301940035.jpg

15139_1301940040.jpg

Går efter mamma Felicity (hon är 174 cm hög)
94920_1301940006.jpg

Bus
24269_1301940011.jpg

86816_1301940044.jpg

Ursäkta för bildbomb!!

:love: Grattis till Nova 2 år...hon ser väldigt fin ut!

@Miaa Jo tack! Vi hade det väldigt härligt på semestern :d

Mahattan;
Vi kastrerade vår pojke förra veckan och det gick jättebra men sedan läkte såret igen för snabbt :confused: så han fick en infektion och hög feber men efter lite klydd med antibiotika och spolning mår han bra och är pigg och glad igen!

Vad duktig hon är! Har löshoppat min två gånger men hon begriper inte att hon måste böja på bakbenen. Så det ser väldigt roligt ut.

Manhattan_2006, han ser jättefin ut. Blivit mycket ljusare? Eller minns jag fel? Lycka till med kastreringen iallafall. :)

Black pearl, Kitan är lika tjusig som alltid. Gillar verkligen henne! :love:

KL

Slänger in några nya bilder på min tjej som långsamt, långsamt tar sig sig i hull.

DSC_1520.jpg

DSC_1514.jpg

DSC_1369.jpg

DSC_1502.jpg

DSC_1446.jpg

DSC_1336.jpg

Måste säga att det finns en hel del fina unghästar i landet alltså! Skönt nu när vinterpälsarna börjar släppa så man ser att det inte är en nallebjörn som står i hagen! De blir så mycket trevligare att titta på. :)

Kl

Hur vanligt är det egentligen att dom växer till sig senare, för jag överdriver inte när jag säger att alla era är super stora. Jag hade väl räknat med att min skulle bli runt 165 eftersom att mamman är runt 170 pappan runt 165 å ingen av dom har gett super små avkommor.

Men jag ska väl vara glad om min är 150 knappt :( 15 cm är väl lite väl å hoppas på så hon kommer ju å bli alldels för liten ska väl vara glad om hon ens kommer upp till 160. Hon är visserligen född mitten på juni men det kan väl inte göra så stor skillnad? :(

Black Pearl : Lika fin som vanligt, härligt det ser ut, ni har ju ingen snö kvar alls....

Peak : En till lika fin som vanligt, ni har ju inte heller nån snö....

:love:

Avis verkligen, för här ligger mycket snö kvar än.....

Tack, ja han kanske har ljusnat en del, blir lite hemmablind, mest huvudet tycker jag, manen ser ut att börja bli mörkare, det som växer ut. Han är inte alls så ljus som sin halvbror var.
Kambrosil: usch det är just sådant man är rädd för, svårt att förhindra alla komplikationer som kan uppstå, ska släppa honom i paddocken rätt ofta dagarna efter så han kan röra sig mycket.
Tur att det blev bra för eran kille iaf:)

:) Tack! Tycker dock hon fortfarande är aningen liten mot alla andra här i tråden...
Det verkar som om det föddes många fuxar med vita tecken 2009!!

Här strålar solen och det har varit riktig vår i några dagar ....peppar,peppar ta i trä...

Håll ut den kommer snart till Er också ;):banana:

De är rätt lika våra rödtoppar, både till typen och viss del teckningen!
Jättekul att se en som är ungefär jämngammal med min senfödda :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 568
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 272
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka