09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

KL

Min dam växer så hon vilar helt nu sen ett par veckor tillbaka (så kimmis, jag skulle låta din vila oxå :)). Märks direkt på henne för hon rör sig inte lika mkt i hagen och ser lite trött/sliten ut och rör sig stappligare på något sätt (inte underligt när bakbenen är längre än frambenen!). Är cirka 3-4 cm högre i bak och tappar päls så hon ser HEMSK ut! hahahahaa! Tur man har eget stall :angel:

Och eftersom de blir så pass ojämna så känns det inte bra att kräva något av dem, jag har ingen aning om hur belastning osv ser ut i växtfaser men rent hypotetiskt känns det som att en överbyggd häst helst inte ska röra sig mer än nödvändigt plus att iaf MIN blir stel och knepig när hon drar iväg så här.

De är som du säger väldigt olika men båda fina:)
Jag trodde Joy var högre, men som du säger blir säkert knatte runt 168-170 låter väldigt troligt.

Jaha, så gick det med att ta det lugnt med min kille.

Hans kompis ska stå på hagvila så han går ensam nu, och då MÅSTE jag göra något med honom, helst varje dag.
Till skillnad från era så är min kille väldigt pigg och glad trots fällning och rejäl växtperiod.
Vi gick en promenad idag och skulle hoppa över ett dike. Han tyckte det var himla onödigt, så det bidde att ta grimskaftet runt ett träd på andra sidan så att han inte kunde backa och vinna mark så. Efter 10 min så lyckades jag mer eller mindre dra honom över. Efter det så hoppade vi över 4-5 ggr och på slutet så tvekade han inte ett dugg. Efter detta så växte hela hästen och han var mkt stolt över sig själv. Tog varje tillfälle han kunde att spänna upp nacken, och springa förbi mig. Väldigt pigg och väldigt busig.

KL

Har idag lyckats få bildbevis - min häst är byggd i klockren uppförsbacke!

DSC_0234.jpg
:D

------- Slänger in en mer normala också. :angel:

DSC_0321.jpg

Vad härligt det ser ut! Ja inte det med nerförbacken då :rofl:

Min -09:a börjar se ut som en häst. Otroligt dammig just nu eftersom hon fäller hysteriskt och jorden är lagom torr att rulla sig i just nu :angel:

Hon är lika stor som lillbrorsan men han ska nog bli 180 cm... Hon är lite drygt 160 cm i manken.

32239955.jpg

32239954.jpg

Inte lätt att fota en liten Nova som helst hela tiden vill vara med matte :love: Ska försöka lura ut gubben så jag får någon bra bild på henne från sidan. Men ni får hålla till godo med dessa bilder så länge, hon är tuffsig och ruffsig och oborstad ;)

32242047.jpg
[/url]

Får bara en bild att fungera!!!!!!!!!!! testar med de andra i ett till inlägg då!

Senast ändrad:

Hjäälp vad hon har blivit "vuxen" sen jag såg henne sist. Hon ser jättefin ut trots lite osmickrande poser! ;)
Den första huvudbilden är :love:!

Kl

Vad fina era småttingar är:) Nu börjar dom ta form och se ut som hästar. Min tös har åkt transport förförsta gången nu! Vi körde henne en sväng igår. Hon är så snäll klev rakt in, lite läskigt när luckan skulle stängas då den gnisslar. Men i övrigt skötte hon sig bra, jag åkte med och sambon körde, men fy vilket liv det är därbak! Hon åt till och med lite kraftfoder i mellan åt så hemskt kan hon inte tyckt att det var. :) Ska lasta henne idag och låta henne äta sitt kraft där inne, nu kanske hon inte alls är lika pigg på att kliva in när hon vet vad som kan hända:P

Verkligen fina alla "småttingarna"!

Kita bus har varit på rymmen tillsammans med mamman och gamlemannen.

Maken och jag har varit på solsemester och under tiden har pållarna roat sig med hästvakterna kan man lugnt påstå:eek:

Gamleman är nämligen svartsjuk på dotterns kille och världens snällaste pålle blev plötligt en buse vid intaget då pojkännen skulle hjälpa till:angel:

Kitan bus såg genast att det fanns en flyktväg och ut försvann hela gänget. De kom emellertid inte längre än några meter på vägen då gamleman plötsligt bestämde att de skulle ta en tur i sommarhagen. Där for de runt ett tag innan dottern turligt nog fick tag på dem.

Pojkvännen verkar därmed botad från sitt hästintresse och gamlemannens list verkar på så sätt ha gått i lås. Nu får han ha sin hästtjej för sig själv i stallet...:p;)

Kitan var den som var mest lugn och sansad att handskas med i hettan...enligt hörsägen...:)

Senast ändrad av en moderator:

Ja hon växer mitt lilla hjärta :) Idag har jag varit iväg med och tränat med mammahäst och då skulle Nova vara ute i hagen var det meningen men hon bara sprang och sprang så husse va tvungen att ta in henne :grin: Undrar just hur det ska bli när jag ska börja tävla Brixie.... Nova kan ju inte stå inne en hel dag!

KL

Här går det frammåt och vi har tagit både promenader och börjat lite med att följa tygeltag inne i paddocken och det går jättebra!
Longering har jag dock bestämt mig för att vänta med ett litet tag då det inte har gått bra alls när vi har prövat och då fokuserar vi på ngt annat ett litet tag. Det ska ju vara roligt att följa med matte ut i paddocken!

197958_10150119243333727_741848726_6506855_408368_n.jpg

198201_10150119243553727_741848726_6506859_478333_n.jpg

188893_10150119243673727_741848726_6506861_506426_n.jpg

196369_10150119243813727_741848726_6506864_7243628_n.jpg

190675_10150119243993727_741848726_6506869_8307385_n.jpg

KL

Alltså gud vad efter ni andra är! Min 09 är ju redan nästan inriden!
De komandona vi kan bäst är "stanna, ligg och blunda" :D

Han låg så inbjudande häromdagen, jag var tvungen att prova, och mkt riktigt så reagerade han inte överhuvudtaget. Jag satt väl på honom i 10 min kanske, han tyckte det var urmysigt när jag lutade mig framåt och klappade honom överallt! Han fick bära hela min tyngd några sek, men för det mesta så upptog mina ben min tyngd.

Är han inte ursöt? :love:

Vilken liten gobit :love: hur cool som helst!

Nova fäller som sjutton nu och är mest trött och vill vara ifred... njuter för fulla drag i solen :)

Idag är ingen vanlig dag för idag är det Novas födelsedag :laugh:

Herregud vad tiden går fort, redan 2 år sedan hon föddes och ställde till med massa oro min lilla tös :love:

Stort grattis till fina Novan! :bump::bump:
Ja, tänk vad fort tiden går. Hinner knappt med. Men det ska bli spännande att om ett år är de förhoppningsvis lite ridna våra små hårbollar. :D

Men så härlig han är ligger bara och blundar och njuter!

Monell: Vad fin hon är, men hon ser hög ut!:)

Tänk att våra små har blivit så stora Grattis Nova.

Kimmis Vad mysig han är :-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 272
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar