Sv: 08rna del 7
*KL*
Igår kom jag till skott och hoppade Rappe. Jag var med på en unghästhoppträning i somras, och utöver det har jag hoppat honom ett par-tre gånger, senaste gången i augusti.. Han har löshoppats ca 3(-4) ggr i vinter.
Iaf så hoppade jag (ensam) igår. Satte upp två småhinder som en liten kombination (ett galoppsprång emellan). Först var han pigg som tusan, han hade vilat 2 dagar (men går ju på lösdrift så hinner inte stelna till en massa), och så blev han glad när han såg hindrena.
Ibland blev det plockipinn, och ibland gick det riktigt bra
Som högst blev det en kombination där ena var "det högsta på sockerbitarna" och den andra var 55 cm.
Han är ju en tung häst och unghäst så det blir lite svårt att hålla reda på benen och så (han har lättare för ett "ensamt" hinder). Det är som att hjärnan går i slow motion så han inte hinner ta in alla intryck och bearbeta dem, innan han ska ha fått ut informationen till fötterna
Idag skrittade jag ut på honom en stund så han fick mjuka upp lite, han var nog lite mör efter hoppningen. Jag ska motionera honom ett par pass den här veckan sen ska han vila ca 1,5 vecka för jag ska på utbildning med jobbet.