08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

*knapplån*

min 08:a gjorde tävlingsdebut i helgen, har iofs varit ute på en pay and jump innan. Men nu var det en riktig tävling och debut i 1.00

är jättenöjd med henne, hon var supercool och uppförde sig kanonbra på framridningen/framhoppningen och tävlingsplatsen. MVG i allt :love:

http://youtu.be/tTvqF67rNB0

ser fram emot nästa tävling som är om 2 veckor.

Vad härligt det såg ut! Hon så ut att ha en riktigt fin inställning till hindrena.

myfairlady91: Grattis!

Kl
Idag var jag ute på en lång och härlig tur med en MYCKET pigg häst. Redan i början låg hon på och vill gå lite snabbare. Fast när hon äntligen fick galoppera valde hon att galoppera lugnt och samlat. Jag såg nog ut så här::eek:, då jag hade förväntat mig att hon skulle dra iväg. Men, men jag fick vad jag bad om:angel: Resten av passet bestod av att få henne att lyssna i traven, ge galoppskänkel, "flyga" iväg i fel galopp, bryta av och börja om från början...

Fast sista galoppen var lika härlig som den första, där låg hon öxå bara och rullade på i en jämn och fin takt med fint stöd på bettet:love:

*kl*

Nu är det ett tag sen jag var inne här, igen.. :/ Men läst igenom alla inlägg sen sist och är riktigt kul att se alla filmer ni lägger in. :) Och himla kul att läsa om alla "bebisar".

Tabbe har vilat en del pga att jag renoverat hemma så har inte riktigt hunnit rida, han behövde dock ändå en vila så :)
Men vi har i alla fall hunnit med lite dressyrträningar, en träning för westerntränare och vi har även varit med på en "valla kalvar träning". Riktigt kul och Tabbe skötte sig kanon! :)
Nu på onsdag ska vi på våran första hoppträning :)

Men hur ball var inte din häst? Jisses vad den hoppar, snygg också. :love:

Gillar verkligen din häst!:love: Framåt o positiv, tar tag i hindren, jättefin!:banana:

Vad härligt det såg ut! Hon så ut att ha en riktigt fin inställning till hindrena.

Visst är hon fin, är jätte stolt med tanke på att hon är hoppad max 10 gånger. Fick mycket beröm att hon var snäll och okomplicerad häst och jag kan bara hålla med :love:

Behöver jag säga att jag längtar jätte mycket till nästa hoppträning som är om 13 dagar?

Det förstår jag. Jag kan inte vänta heller tills jag får hoppa nästa gång, trots att det inte gick hälften så bra sist, som det såg ut för dig. Fast å andra sidan så var det första gången för oss:angel:

Vad roligt att träna, det vill jag också!

Jag tänkte ju åka på en programridning på söndag med Jac men vi var hos kiropraktorn idag och han hade en sträckning i bogen och skulle vila en vecka så nu bestämde jag mig hastigt och lustigt för att Jobelle hopphästen får ställa upp och gå dressyrprogram. Kan bli intressant. Haha.

Härligt att det gick bra, hoppningen såg ju lekande lätt ut, fin teknik!

Sofiaspel: vilken bussig häst du har, ser väldigt positiv och nöjd ut!

Vi har dressyrat ikväll, Appe börjar bli riktigt lugn och fin att åka iväg med, tyvärr är han stressad i transporten när man kör. Har en star trailer och tycker själv att den låter ganska mycket (provade åka med en bit idag), antar att det är ljudet han blir stressad av (eller att det gungar?) eftersom han är lugn så länge transporten står still. Funderar på att köpa en lite rymligare, några tips? Har BE kort, vill ha en med bra ventilation och bra vägegenskaper samt sadelkammare, boggie. Boj? Böckmann? Thule? Några åsikter? Har bokat in både hoppträningshelg och trail-kurs i mars och april, längtar!:banana:

Tips för ljudet - bomull i öronen och en ordentlig, gärna fodrad, luva över så blir de mindre stressade av ljudet.

Är den enkelaxlad? Tycker inte att min gamla tvåaxlade Star bullrade mer än min nyare Boj? Jag är väldigt förtjust i min Bojtransport, den är extra bred o extra hög, har sadelkammare och klädkammare, dörrar och dubbla takluckor. Går stadigt på vägen och funkar i alla väder. Hade en Böckmann en gång och kommer aldrig ha en fiberglas trailer igen. Den läckte, var trång framför bommen för att sadelkammaren bullar ut där, luktade äckligt av fiberglas och var tung att dra!:D Men som med allt annat är smaken som baken o tjejen som köpte den var glad som en lärka!

Det gick helt okej idag med tanke på att vi är väldigt gröna :D Fick bra kritik och det som jag skulle förbättra var precis det jag själv visste att vi inte hunnit få till ännu, så det kändes väldigt bra. Speciellt med tanke på att det var typ 3e gången jag satt ner i trav på henne dessutom.

Lite bilder:
306121_10151514096835948_1715050337_n.jpg

21894_10151514097385948_164927352_n.jpg

179605_10151514095850948_172361156_n.jpg

549997_10151514097790948_797620714_n.jpg

557955_10151514098010948_352409502_n.jpg

Ser jättetrevligt ut!

kl

Idag var det ytterligare en härlig tur på berget med galopp i snön. Hoppas detta vädret fortsätter ett tag till så man kan bygga kondition och sen ska allt töa bort över en natt o bli mjukt o fint!:D

Ja det kändes väldigt trevligt i traven åtminstone :D Men nu är jag iaf peppad på att få till resten också.

Tråkigt nog fick jag idag meddelande från den blivande medryttaren att hon hittat en annan häst att rida. Så nu står jag utan igen och måste leta vidare, det är ju inte helt enkelt att hitta duktiga ryttare utan egna hästar.

instämer också att det ser trevligt ut :)

*kl*
Angola har gått ganska mycket nu några dagar och imorgon blir det träning. Är hon lika fin på träningen som hon var i ridhuset idag så kommer det bli en trevlig träning.

På torsdag är vi inbokade på vår första hoppträning och det ska bli kul att testa på lite. Tidigare har hon inte varit mogen tycker jag men nu efter jul och nyår så har hon mognat och känns mer vuxen och jag kan rida henne nu. Men hon ligger nästan ett halvår-år efter med för hon var skadad nästan ett halvår efter betet efter 3-årstestet...

Ser trevligt ut!

KL

Här fick Calle jobbas på lina idag, jag är sjuk och är glad om jag orkar släpa mig ut till stallet alls.
En liten mobilbild
pic_512a367bddf2b33ff1e4395f.jpg

Härligt att det gick bra!

KL
Idag hamnade Tara i onåd hos mig. Hon rymde ut ur hagen igen! Denna gången in till ponnysarna mitt emot. Och inte skulle hon låta sig fångas av mig heller. Jävla skit häst! Så jag fick helt enkelt skicka in en annan i hagen ist för att fånga min häst:cool:

Så nu blir det till att bygga upp och kolla och det kan hålla henne i hagen. Varför köpte jag inte en gunghäst ist:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka