Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antagligen kör hon ut höger bog när du försöker fatta o då blir det naturligt att hon fattar höger. Prova att ta in bogen ordentligt, trampa i vänster stigbygel så du får lite mer vikt där, titta över din högra axel, vänd ordentligt på ditt huvud så får du fram vänster höft och fatta galopp. Blir det ändå fel, bryt av o överdriv ännu mer det jag skrev ovan o prova igen.
Kolla så det inte är du eller sadeln som är lite sneda, du kanske lägger mer vikt åt höger utan att själv vara medveten om detta.
Fast problemet för sandra var ju att hon bara kunde rida rakt fram....annars är dina råd bra!
Sandra: om hon kör ut rumpan åt vänster så innebär det att bogarna hamnar åt höger. Försök flytta bogarna åt vänster istället för rumpan o titta höger. Kan fungera. Annars ett westerntrick jag lärt mig, sväng hästen snabbt åt vänster o i böjningen fatta galopp. Brukar ta bara ett par ggr så har hästen förstått det hela. Sen att du då galopperar åt fel håll får du ju ta som en träning just då!
efter kvällens ridpass så, ja hon skjuter ut bogen till höger och faller inåt mot vänster i galoppfattningen på vänstervolt och i vänstersvängar. Om jag kämpar med att behålla vänsterställning och hålla in höger bog så slutar det med att vi hamnar på en miniminivolt typ. Flyttar jag då ut för innerskänkel så tappar jag bog och ställning.
Jag vill sätta upp en annan ryttare eller rida ett pass för tränare nu innan jag förstört min häst för alltid :O
Förra ridturen så fick vi ju vänster en gång genom att vända på vägen och fatta i vändningen (westerntricket du beskriver typ), så kanske ska göra om det då på samma ställe som sist så kanske vi lyckas igen...