08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

Trevlig häst men anledningen till att den skumpar är ju att den inte släpper till i ryggen. Tycker du ska få den mer loss o genom kroppen innan du sitter ned för det där sliter både på din kropp o hästens. Jag förstår att du "bara provade" men jag tror inte hästen blir skumpig alls om du har henne mer loss innan.

Håller med dig fullständigt.
Vi har ridit i ridhuset 2 gånger totalt och nu ska det börja tränas på allvar och lite mer genomtänka pass :)

Reuben har vilat en hel del men han har varit pigg och fräsch dock så har jag jobbat en massa och kylan har inte direkt inspirerat till massa ute-aktiviteter.. Syster red ut på honom igår och han hade varit pigg och glad. Idag kom kiropraktorn ut och behandlade honom, hon tyckte att han var bra överlag bara lite smålåsningar som var bra att man tog itu med nu innan man ökar upp träningen till våren.

2012-12-26-11.17.18.jpg

Det blir säkert jättebra för som sagt, jättetrevlig häst!:love:

KL

Igår hade jag ett sånt där toppen pass med Harriet!:banana: Inte för att hon går att rida så bra "dressyr" på än, kan ju inte ens gå på tygeln ärligt utan krullar ihop sig pga styrkan saknas men hon är så himla arbetsvillig o VILL förstå och det tycker jag är toppen! Vi provar ju sadlar på löpande band o tack o lov så känns det omedelbart i ryggen om hon gillar sadeln eller ej. Det vi kommit fram till så här långt är att vi gillar sadlar med sittpunkt lite längre bak och flatback. Då kan man bara gunga fram i galoppen o även prova att sitta ned lite i traven. Skålade sadlar slår mig i rumpan o ryggen känns inte så mjuk heller.

Idag står hoppträning på agendan, ska bli kul!:bump:

*Kl*
Idag tvingade jag med min man och barn till stallet, så mannen kunde ta lite ridbilder på mig och Rappe! :)

Här är ett par av bilderna:

379174_10151285410084635_861038984_n.jpg

543830_10151285410359635_1102623452_n.jpg

486101_10151285410504635_1602900904_n.jpg

Tack :)

Jag hade också ett super pass på Chelsea idag, INGET skumpande! Red mer planerat idag på gärdet, red i åttor med mycket övergångar och många förhållningar så hon inte ska ta bettet och pinna iväg. Hon blev så himla fin. Galopperade i åttan också men saktade av när vi bytte varv så det blev många galoppfattningar och avsaktningar, nyttig träning för Chelsea. Sista varvet kunde jag inte låta bli, istället för avsaktning och ny galoppfattning så lät jag henne rulla på och så vägde jag över och fick ett litet byte på fram och bak kom två steg efter så det var lite kul :) Blev många klappar och sen skrittade vi hem på lång tygel :D

Hoppas hoppträningen gick bra :D

KL

Åååååh, kan inte någon bara slå mig med något hårt. Blev så trött på mig själv idag. Har en dressyrträning imorgon och Calle har vilat fre-lör, och planen var att jogga igenom honom idag så han var genomriden men inte trött inför imorgon.
Åkte till stallet och gjorde all markservice (+ hade en extra häst idag), hör hur ridhuset harvas när jag mockar hagen... I stallet frågar en om jag ska rida med ut, men det ska jag ju inte säger jag -eftersom Calle ska ridas igenom. Jaha, var ska du rida då? -frågar tjejen, och jag svarar: inne.
Men, ridhuset är bokat idag, det är agility...

*facepalm*

Jag blir så trött, hade helt missat det.... Och det som retar mig mest är att jag hade hunnit rida innan agilityn (om jag hade vetat det) och kunde ju mockat osv efter jag ridit. Så, vi fick gå ner i sommarhagen och skritta (+trava liiite) i 20 min. Morr!

haha otur ;)

*kl*
Jag och stallkompisen hade bokat ridhuset idag och helt plötsligt är det min häst som är den lugna av dom, båda är 08:or, hur gick det här till :D??

När vi kom dit så hade 4 k*ta duvor flyttat in och flaxade runt och hennes häst tyckte att dom var ganska obehagliga medans Angola knappt brydde sig, så vi hade en svans efter oss när jag red och det gick också bra. Men jag är bara så förvånad att Angola är lugn nu....

Det gick i alla fall bra i ridhuset och jag är mycket nöjd med henne just nu :love:.

Red mycket lösgörande och att hon ska ta vänster innerskänkel så på slutet blev hon så fin:love:.

Igår red vi i alla fall ut i det fina vädret, helt underbart och båda hästarna skötte sig så bra och inga dumheter eller nåt.

*Lydia, så fin häst :love: Nordsvensk??

Härligt! Är sån känsla när de går sådär våra små bäbisar!:love:

Hade tyvärr inte någon som filmade idag men förra gången vi hoppade blev det en liten film på framridning och några små skutt. Inget märkvärdigt alls men ni ser hur hon ser ut iaf! Detta var första gången vi skulle hoppa serie.

http://www.youtube.com/watch?v=N_0_VLAVXTw&feature=youtu.be

Idag hoppade vi en annan serie med bara 6 st räcken och däremellan så var det ett par oxrar o ett par räcken på böjda spår. Lätt som en plätt idag! Gick att svänga riktigt bra. Så om det inte blir svinkallt så ska vi hoppa en liten pay and jump nästa söndag.:banana:

Ja Nordsvensk bruks, 160 cm (jag är 157 cm..). Jag började hans inridning i augusti-september 2011, och så var han iväg på inkörning ett par månader i våras.

MIsstänkte det ;) Jag red en bruks varannan helg och på sommrar och lov för många år sen och det är något speciellt med dom :love:

Jag har haft halvblod och en massa andra (morgan, appaloosa, connemara etc), men köpte nordis för jag ville ha en "sund familjehäst" :)

Åh tack! Jag är ju jätteförtjust i denna hästen men även i moois och din, de har nåt visst alla 3 som tilltalar mig.:)

Lydia: glömde säga att din nordsvensk ser så fin ut o härliga bilder i snön!:love:

Tack :) Jag är ju vanlig hobby/amatörryttare men det vore roligt att kunna få honom så "stadig i formen etc" att jag kan starta någon lite blåbärsdressyr eller så i år :) Kul att han verkar utveckla sig fint, jag har ju ridit in honom själv.

Jättefin häst!

Red Reuben igår i ridhuset, det gick väl sådär.. Var ett annat ekipage där och det blev svårt då man inte riktigt kunde förutse hur hon skulle rida härnäst.

Han har ju fått vila mycket så om ett par pass så går det väl bättre när vi är igång igen. Sen så rider man själv som en kratta och det gör ju inte saken bättre :angel:..

2013-01-20-20.32.39-e1358840490254.jpg

Idag fick hopphästen gå ett dressyrpass i ridhuset. Kändes ganska bra faktiskt, lite stelare i sin vänstra sida så hon vill inte forma optimalt i höger varv. Men kiropraktorn är inbokad så det ska nog bli ordning på det också.

72923_10151426552130948_1461133366_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 802
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare