Sv: 08rna del 7
Härligt att så många är igång och tävlar nu!
-> Mooi, fina foton! Låter klokt att ta hjälp! Har själv haft iväg Wille på utbildning vid två tillfällen och är SÅ nöjd! Men håller med Novali, var noga med bra referenser!
-> Novali. Hjälp vad hon hoppar!!! Saknas inte kapacitet där inte...
-> Aliil: Vad otäckt med hästen och hunden! Hoppas hästen klarade sig utan för mycker skador och psykiska men.
-> Vanilj-Hallon, kul att det går bra med Lolli!
-> Mitrolle! Han ser jättefin ut!
-> Deimion: fina bilder på er också!
Även Sofiaspels häst såg riktigt fin ut på filmen.
Själv har jag hämtat hem Wille efter 2 veckor hos "Beridare/utbildare". Han blev så himla laddad när vi skull galoppera efter vilan att jag inte riktigt vågade gå på honom. Tyvärr sitter hans mammas "rodeo-uppvisningar" i bakhuvudet på mej när han blir laddad och jag har svårt att våga rida på framåt. Sen ställde underlaget till det att det inte gick att galoppera några längre sträckor så nu löste jag det såhär. Hallre ta hjälp än att befästa dumma beteenden. Han har skött sig bra där, inget bock och bus alls.
Red honom innan vi åkte hem och maken filmade lite. Ni får ta med i beräkningen att han stått skadad större delen av vintern, är travad enligt igångsättningsprogram i knappt 3 månader, galopp har vi bara ägnat oss åt sista 3 veckorna, böjda spår se sista 2 veckorna... Vi har mao massor att jobba med, min sits inte minst... Inte ridit för instruktör regelbundet på flera år och det syns... Har säkerhetsväst under tröjan så jag ser ut som en stoppad korv.
Innan sista skadan är han riden ca 6 månader.
Slut på undanflykter, såhär ser vi ut.
http://youtu.be/6zVKg_-XjOM