Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Hoppar in i tråden om det är ok
Har en liten kille vid namn Lexus som är 75% halvblod och resten Dartmoorponny.
Vi rider mestadels dressyr.
KL mig själv också
Hur löser ni problemet med starka, heta hästar?
Lexus har hela tiden varit het på gröten men alltid gått i det tempot jag begärt men för ca ett halvår sen vände det om och han är så het. Det blir bättre om han arbetar 6 dagar i veckan men det känns inte hållbart i längden att hästen ska jobba hårt så pass mycket?
Det jag har provat hittills är övergångar men upplever att han bara blir stressad över det och kör tvärnit för att sedan köra full turbo framåt igen.
Har även provat att rida varje steg och verkligen hålla hårt på att han ska stanna i mitt tempo, helt ärligt är det skitsvårt..
Rider för tränare men vill ha lite input från flera håll också.
Vilken läcker färg han har! Helt avundsjuk är jag på er, var bor ni som har så fint väder att man kan rida i linne så här dags?
Vi har haft regn och blåst i 2-3 dagar, men imorgon säger dom att det ska bli fint
Han ser välriden och fin ut, grön i hoppning men cool och snäll, önskar att Chelsea vore som din, lugn och väntar och inte flänga över hindret
Wingates: Lyx väder ju. Lydnads övningar är bra, önskar att min tränare tänkte på mig när hon sätter ihop lektionerna, hoppas på ett bättre pass på onsdag annars ska jag faktiskt börja titta efter en annan tränare, även fast jag trivs med denna men jag vill ju ha hjälp inte bara konstaterande att vi har problem och att det bara är att "jobba på".
Som Wingates skrev att de gjort med deras häst, dock tycker jag att den har lite väl dålig galopp mot hindren o får ta i onödigt mycket men det är precis som dressyren, svårt att hitta mellantingen.
Wingates: vilken skillnad på svans på videon o på bilderna! Precis så har mitt skimmelsto sett ut hela vintern men nu är hon tvättad med! Tycker Racét ser trevlig ut o jag förstår ju varför det går lugnt men då tycker jag ni hoppar för högt för tempot han går i mot hinder, ska man rida såpass långsamt får man anpassa höjden också, han är ju inte så gammal än. Däremot tycker jag att han ser väldigt trevlig ut nu, fin i kroppen o glad i ögonen!