08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

Ja, det får bli planen.
Nu har vi hållt oss utanför paddocken, förutom idag, då det stod löshoppning på schemat. Lite övertaggad i början o satsa lite för mkt, men efter att ha fått en lång svordomsramsa rabblad över sig (efter att kräket råkade få in en fullträff på mig) lugnade hon faktiskt ner sig och satte ett mkt bättre tempo.

459192_10200948570257457_1629533146_o.jpg

310990_10200948575697593_1831286072_n.jpg

922538_10200948603258282_1757411460_o.jpg

920877_10200948605258332_891282416_o.jpg

65675_10200948607618391_762825317_n.jpg

476842_10200948610018451_1827991500_o.jpg

Haha, var kanske lite mer smickrande än iller.
Min kallades Kalkonen när jag köpte henne, och det hette hon här rätt länge också, tills vi efter mkt fnulande kom fram till att Stella var ett bra namn. Fast det händer titt som tätt att vi kallar henne kalkonen ändå stackarn. Falcon Street är dock hennes riktiga namn.

Han är jättefin din guling!:love: Fortfarande säljplaner?

kl

Deimion är också en väldigt vacker häst! Ser välmusklad och välutvecklad ut.

Wii, idag har jag hopptränat, det gick jätte bra!!! :D Är lite lat och kopierar från min blogg,

Vi började hoppa fram på ett räcke på volt, går okej, sen hoppar vi linje och ska göra halt efter. Jag och Chelsea blir osams tidigt och hon stänger av och rusar som en galning, jag blir frustrerad men får hjälp av Mia hur jag ska göra, ben och rörlig hand. Påt igen och nu skulle jag göra halt mellan båda hinderna för att hon ska lyssna på mig. Gör det nästan korrekt på en gång, gör om, jätte duktig. Sen hela linjen igen och halt, polletten föll ner totalt för oss båda, fick en sån lugn och mjuk häst efter detta, visst sen körde hon upp huvudet några fler gånger men då ska jag vara snabb och lirka loss henne på vänster och höger, inte sågande men lirkande.

Hoppade grind utan problem och oxer i tight sväng, hoppade en linje med fyra hinder, studs på dom mittersta, jag är dålig på att hänga med, men jag vill verkligen inte lägga mig på mage eller skicka iväg henne, men jag gör så gott jag kan. Sista rundan är jag så himla nöjd med, hon väntade och var lugn och ja liten miss att jag inte fick till galoppen på sista men det är skitsamma, är väldigt nöjd med henne idag och det bästa av allt var att min underbara man var med och filmade och tog lite kort.

Klicka här för att se filmen

20130428_110442_517d39c39606ee330e60d705.jpg

20130428_111621_517d39e29606ee3357a8fa76.jpg

chelseatrav_517d39f4ddf2b373054aad3e.jpg

chelseahopptraning_517d3a039606ee33654b6751.jpg

Mitrolle var också med på träningen vilket jag tyckte var extra kul :)

PopcornPlayer- haha vad kallar man en häst som heter Falcon Street, Kalkonen? vad taskigt :p Stella passar henne bättre ;) Min Stella kallades för Milla hos tidigare ägare, det kan man ju inte kalla en häst :D

Deimion- Galet fin häst du har :love:

(nu blev det många smileysar här, hihi)

Det såg ju jättefint ut :)

Vi har hoppat idag vi med, inga höjder utan bara att få lite språng i kroppen och hon skötte sig jättebra :love:

Såg härligt ut! Skönt att hon lyssnade på dig och att du tyckte att det gick bra idag.

PopcornPlayer: Inte det lättaste namnet att komma på ett smeknamn åt ett sto. Synd att det inte var en valack, då hade ju det givna varit Falcon;)

Hon hoppar fin din. Men är det vinkeln på kameran eller hoppar hon snett?
Och ha inte ångest att din ligger efter. Hon är inte ensam om det;)

Deimion: Vad fin din pålle är:love:

Olina: Låter som min fröken madame. När hon själv vill så kan hon minsann vad som helst, går klockrent osv. Men när hon INTE vill är det lättare att flytta en stenbumling med en kvist:banghead:

Hahha skön liknelse och jag instämmer :D;)

Deimion Han är verkligen fin din häst, har för mig att han rör sig väldigt trevligt med :)

KL
Tara är för mysig. När jag stod och gjorde henne i ordning för ridturen idag så "körde" hon in huvudet i min mage, sen skulle jag lägga armarna om henne och min kind på hennes panna. Och så stod vi och bara myste:love: Så fort jag tog bort armarna och putade bort huvudet så stoppade hon tillbaka det igen:love:

Sen tog jag en barbacka tur ut i villaområdet och det vart minsann intressant. För det var ju gungor som gungade i vinden, hästätande brunslock, män som låg ner och höll på med staket, vindsnurror, män i buskar som helt plötsligt kom fram med en gren, bilar med släp. Och inte förglömma den totalt livsfarliga och otroligt utsvultna, hästsugna bänk:eek: Haha, hon vart förtvivlad när jag hoppade av henne för att hoppa upp på den:nailbiting:

Nu ska medis rida imorgon och sen blir det 2v vila för fröken madame. Trots att min ena tränare tycker att jag bara ska träna på, det kommer att släppa med tiden...

Tack! :) Ja, någon gång framöver iaf. Men det är ingen panik med det, har ju inte riktigt blivit som planerat med de andra så han blir kanske kvar denna säsongen också.

Nu har min mamma ridit också! :D

KL
Tränade igår och jag säger bara :love: .
Underbara häst. Vi jobbade egentligen med samma saker som jag har tränat på själv, att han ska vänta och gå i det tempot jag säger. Bara det att nu var det ingen fråga till honom utan han SKULLE gå i det tempot. Jobbigt var det, men så himla roligt.
Hon sa en bra sak till mig; "Du ska inte nöja dig med att det är bättre utan du ska nöja dig när det är bra" och så sant det är :o Hur ofta klappar man inte om hästen och tänker, men det var ju faktiskt lite bättre än i början av passet?

På lördag kör vi igen, hoppas någon kan fota/filma lite då.

Vad bra att du fick den hjälp du efterlyste! Ni ser jättefina ut iaf o jag gillar verkligen din häst!:love: Var ju spekulant på en e. samma pappa som jag var jätteförtjust i men det blev ju lilla Svarta iaf.

Kanske du skulle prova med en martingal för att få lite mer hjälp i hoppningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka