Sv: 08rna del 7
Wii, idag har jag hopptränat, det gick jätte bra!!!
Är lite lat och kopierar från min blogg,
Vi började hoppa fram på ett räcke på volt, går okej, sen hoppar vi linje och ska göra halt efter. Jag och Chelsea blir osams tidigt och hon stänger av och rusar som en galning, jag blir frustrerad men får hjälp av Mia hur jag ska göra, ben och rörlig hand. Påt igen och nu skulle jag göra halt mellan båda hinderna för att hon ska lyssna på mig. Gör det nästan korrekt på en gång, gör om, jätte duktig. Sen hela linjen igen och halt, polletten föll ner totalt för oss båda, fick en sån lugn och mjuk häst efter detta, visst sen körde hon upp huvudet några fler gånger men då ska jag vara snabb och lirka loss henne på vänster och höger, inte sågande men lirkande.
Hoppade grind utan problem och oxer i tight sväng, hoppade en linje med fyra hinder, studs på dom mittersta, jag är dålig på att hänga med, men jag vill verkligen inte lägga mig på mage eller skicka iväg henne, men jag gör så gott jag kan. Sista rundan är jag så himla nöjd med, hon väntade och var lugn och ja liten miss att jag inte fick till galoppen på sista men det är skitsamma, är väldigt nöjd med henne idag och det bästa av allt var att min underbara man var med och filmade och tog lite kort.
Klicka här för att se filmen
Mitrolle var också med på träningen vilket jag tyckte var extra kul
PopcornPlayer- haha vad kallar man en häst som heter Falcon Street, Kalkonen? vad taskigt
Stella passar henne bättre
Min Stella kallades för Milla hos tidigare ägare, det kan man ju inte kalla en häst
Deimion- Galet fin häst du har
(nu blev det många smileysar här, hihi)