08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

Ha ha du e ju kul Natasha! Det var bara att skriva HRS träns så kom mängder av länkar upp...;)

Detta är det:

244bronzemetallic_big.jpg

Jag är dålig på att skriva i tråden men tycker att det är kul att följa alla, roligt att många är ute på små tävlingar! Det går framåt för oss, Appe har varit en vilde på uteritterna i vinter och mest lekt rodeo och varit rädd för allt, nu har han sansat sig och är tillbaka till sig pigga men inte fullt så explosiva jag. Har hunnit med en programridningsträning, red LB på 64% trots att jag i uppvärmningen trodde att det helt skulle skita sig eftersom han var spänd så fort jag satte mig ner. Verkar vara en häst som leverar när det verkligen gäller :)

Har bokat in två terränghelger i sommar, första blir 29-30 juni på runsten och den andra 17-18 aug i säva, är jättepeppad!! Har inte ridit terräng själv och han har inte heller gått terräng men vi får lära oss tillsammans! Nu ska vi komma igång och galoppträna så han får bättre styrka i galoppen tills dess, tänkte åka till en travtränares skogsslingor, finns km-vis med fina sandvägar att rida på där!

Vad har ni för mål för året med era? Jag vill tävla 1 m men det är inte så mycket tävlingar här på ön så kanske vi nöjer oss med 90, och rida en LB dressyr med ok resultat.

Målet för Jobelle är 1,10 hoppning i år och målet för Jac är att komma ut och få rutin så han slappnar av och vi kan gå LB över 60%.

De där tränsen är jättefina! Jag har klämt en hel del på dom och gillar att de är så mjuka. Dessutom är den bruna lacken supersnygg. Nu har jag ju svart på honom, men jag är lite sugen på en grimma i den där bruna färgen. Jag tyckte att min häst sa att han önskade sig en sån häromdagen... Annars finns de ju hellackat "krokodilskinn". Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om det, är nog egentligen lite för vågat för min smak, men hästen har fått provat ett sånt och han var förvånansvärt fin i det.

Krusmynta Målet i början av året var att kvala till Falsterbo och Flyinge, men sen blev mitt riduppehåll lite längre än planerat så jag tror att jag får stryka Falsterbo tyvärr. Jag har kommit igång och ridit lite nu igen och herrregud vad mycket jag har tappat. Jag kan omöjligen sitta ned mer än ett par steg om jag samtidigt ska rida fram den gången som behövs för att han någon som helst chans till ett kval. Mina magmuskler har tydligen försvunnit helt. Jag har sån träningsvärk i dom så det är helt galet. Men det är skönt att vara igång igen och hästen sköter sig jättebra trots den otränade ryttaren på ryggen. :p Han har dessutom flyttat till nytt stall och har fått en lite större och roligare hage än vad han haft förut. Han blev överlycklig när han upptäckte att det fanns gräs i hagen. Dessutom ska det finnas ett grustag bara en liten skrittpromenad från stallet. Det har jag saknat i tidigare stall men nu ska det bli backträning! Jag tror att både han och jag kommer trivas superbra i det nya stallet. :)

Senast ändrad:

*kl*
Tänkte bjuda på ett par bilder med från P&J 1 maj. Höjden är som sagt 1 m.
Fina Racét :love::love:

P%2526J+001.jpg

P%2526J+004.jpg

P%2526J+011.jpg

P%2526J+009.jpg

Sorry för bildbomb, men har var så fin i onsdags (även om han hade behövt ett bad igen ;) )

Ja visst är dom?:love: Det var sååå nära att jag köpte ett svart i Göteborg men då hade jag ju inte köpt sadel än...ville ju egentligen ha det bruna men trodde nog inte jag skulle hitta sadel så snart. De svarta i krokodilskinn var ju superhäftiga också! Kan tänka mig att din vore fin i det...:D

Wingates: Inga problem med höjden där inte!:)

Vad har ni för mål för året med era? Jag vill tävla 1 m men det är inte så mycket tävlingar här på ön så kanske vi nöjer oss med 90, och rida en LB dressyr med ok resultat.

Planen är väl helst att guling ska hinna starta en 1,20 innan året är slut med piloten på bilderna. Med oss ska han väll få starta några 90 cm typ ^^. Ska väl gå några L:B dressyr med :)

Vi har som mål att komma ut och tävla dressyr (lb) och hoppning (80-90).

Ska förhoppningsvis ut på den första pay and jumpen på torsdag.

Här kommer en bild från hoppningen idag :love:

dsc_0186_5186a7349606ee095aa3b213.jpg

och en till :D

dsc_0127_5186a7ccddf2b30da53c0a04.jpg

Looking good!:D

kl

Min plan är att komma ut på FT-banorna o helst bli klar för 100-klass start i höst. Men just nu kan jag inte bestämma mig för om vi är klara för att prova en start eller om vi behöver träna mer...:crazy:

Haha tack :D

Nu är vi anmäla till pay and jump på torsdag ialla fall och hela 50 och 60 ska vi hoppa ;):D

Jobelle och jag ska på hopptävling på söndag och ska hoppa 90 och 1 m, ifall det går bra i 90. Känns hon trött eller så så kommer jag bara hoppa några hinder på 1 m, tänker inte pressa henne utan om det skulle kännas som om hon blir trött så utgår jag. Det viktigaste är känslan, inte resultatet :)

Idag hoppade vi iaf i ridhuset och jäklar vad hon hoppar den där hästen. Första gången över oxern tog hon i så jag satt nästan på halsen på henne och fick ena örat i munnen :wtf: men sedan hoppade hon mer normalt, haha :D

Ska hoppträna ihop med sofiaspel på onsdag igen. Blir nog bra uppladdning inför söndag.

Det hade blivit för tight att inte gå runt det hindret vid just det tillfället; han har lite svårt att hålla ihop sig etc. Det är nog första gången någonsin som har stannar på ett hinder :p

Åh vilket snyggt träns! Jag brukar vara kinkig med träns men det där gillade jag! :) (men de flesta finns inte i "storlek Elefant"..).

KL

Nu är vi snart på gång igen! :p var ute i nya stallet idag och strödde boxarna, och på torsdag hämtar jag hästarna. Nu ska jag bara ha tag i hovis så att de får skor på fötterna igen så är vi fit for fight

Wingates: Inga problem med höjden där inte!:)

Nej verkligen inte :) Ska se om jag kan lägga upp film senare med, är dock inte jag som har den.

KL:
Igår red vi ut på en underbar uteritt på lite mer än två timmar :) Herr Gul skötte sig super bra i alla gångarter! Blev mycket trav och ett par långa galopper! Var precis lagom trött efter & han njöt av ett "bad" när vi kom hem igen.

946198_10151352790391707_1133389013_n.jpg

Nämen titta! Han har ju manen i "kors" precis som Nalle! :)

@Novali01
Tack för bilden. Väldigt flott träns! Kan inte ha så stor nosgrimma på mina hästar - deras små huvuden skulle försvinna under den - men det är väldigt snyggt. Hi-hi, jo, jag hittade rätt till slut. Det var första söket som kom upp med de roliga "förslagen".

Ang. planer för året, så hoppas jag kunna sitta upp på Nalle igen nu i vår. Måste bara vänta in ett tillfälle när mina stallkamrater har möjlighet att hjälpa till. Han rör sig så mycket bättre och stabilare i alla gångarter - och jösses vad han kan galoppera nu! Håller jämna steg i hagen med sin större, äldre och vältränade kompis. Men, visst, inbromsningarna ser lite udda ut.

Närmsta "event" annars är Säker Häst-kurs, för Ulla-Karin, på en närbelägen klubb som jag antagligen kan promenera bort till med Nalle. Måste bara ta mig dit själv först och reka så jag hamnar rätt. :crazy:

*kl*

Idag har jag ridit barbacka för första gången på Jobelle och det gick jättebra i alla gångarter. Så nu har vi provat det också, jag har ju bara glömt bort det vad gäller henne av någon anledning.

I morgon blir det hoppträning.

Jac gick ett pass med min stallkompis i ridhuset igår när jag inte hade tid att åka ut till stallet. Hon tyckte nog det hade gått riktigt bra. Kul när hästarna funkar med andra också :)

Åååå det är nåt jag vill prova med Svarta också men drar mig på samma gång för det...hon är ju rätt känslig så man vet aldrig!:o

Natasha: Det låter ju bra med Nalle? O bra om ni kan komma iväg på kursen, roligt!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat