08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

Siket snyggt träns:d

Kl
Hej hopp här händer det inte mycket. Tara vilar och och gjort det sen en vecka tillbaka, ska sättas igång till helgen. Och det mäsks att hon vill göra något.

För övrigt ÄLSKAR jag min medis. Hon hade idag åkt ner och mockat bara för att hon inte hade något att göra<3

Någon som ser ut att tycka att det är kul :D

Ska hoppa på lördag igen, får se hur det går, den här gången ska vi hoppa på andra volten (med högre staket) så jag hoppas vi inte fortsätter ut och över.
Igår tog vi en sväng ut. Vanligtvis när det är läskiga saker tvärfryser Stella bara. Igår mötte vi två islänningar. Den ena kom i skritt o den andra i långsam tölt. Hjälp sa Stella och vände på en femöring och kastade sig hemåt, trots att den andra hästen gick förbi utan konstigheter. Knashäst.

551339_10151386084995811_661297482_n.jpg

575594_10151386085285811_709308324_n.jpg

Usch jag är så ledsen och besviken, körde iväg min ponny Stella igår på betäckning, fick samtal idag om att hon inte slappnar av, äter inte som hon ska och dragit genom staketet, så dom vill inte ens försöka och jag måste hämta hem henne :(

Funderar faktiskt på att ta bort henne nu, tror inte det kommer gå att rädda henne, hon mår nog inte bra, hon saknar tillit för människor, panikar och blir rädd. Hon kanske ser dåligt men egentligen vad kan göras om det nu skulle vara synen? Hopplöst fall, nej usch jag är så ledsen :(

*kl*

En bild från pay and jump idag :love::love::love:

dsc_1337_518bc43ee087c30a148be7bd.jpg

Kan tillägga att vi hoppar 50 cm....:D

Tjohoo! Sådär gör min också för det mesta, och i helgen ska vi hoppa 60 och 80 cm, om vi vågar :-)

Sofiaspel: Vad har hon för historia din Stella? Verkligen tråkigt om du måste ta bort henne, verkade ju som att hon gick åt rätt håll med din träning?

Sofiaspel: Vad har hon för historia din Stella? Verkligen tråkigt om du måste ta bort henne, verkade ju som att hon gick åt rätt håll med din träning?

Det jag vet är att hon är uppfödd på en stor hästgård i bohuslän, ohanterad tills hon var 3 år, köptes av en kvinna, sålde vidare henne till mig när hon kunde få på henne grimman...

Hon är 5 år, jag har haft henne sen september. Har gått bra och jag kunnat skrittat lite på henne och vi har pysslat lite, nu har allt gått tillbaka till ruta ett. Funderar på om man kan ta ett blodprov och se om hon har brist på något? problemet är bara att hon är skit svår att sticka då hon får panik. Önskar hon kunde tala men jag tror inte hon kommer funka som en normal ponny, har mailat en tjej här i trakten som verkar ha lite koll på sådana hästar, hon kanske kan hjälpa mig annars blir det nog hästhimlen för lilla Stella...

H ahhahaa hahhahaha hon e ju för härlig din lilla Rödhätta! Tjohooo matte, 120 cm klarar jag lääääätt!:D

Vad tråkigt Sofia, men du har ju lagt så himla mycket jobb på henne så det är ju inte konstigt om hon ballar ur när hon är borta. Jag tycker nog att stationen kunde låtit henne acklimatisera sig några dgr innan de ringde efter dig...

Jo det kan man ju tycka men dom vågade inte ha kvar henne, klandrar dom inte, hon får stå i box tills jag kommer och hämtar henne imorgon.

Har pratat med min man nu på kvällen, hon får gå i sommar, sen göra lite enkla saker som borstning, promenader, hänga med ut som handhäst sen får vi se vad som händer, nu kommer hon säkert vara helt galen, tänker dra av framskorna och låta henne vara nu i någon månad. Lägger ner att rida in henne, vi kommer ändå inte kunna sälja henne i framtiden och jag är för stor för henne.

Så tråkigt att läsa:( Har tyvärr inga bra råd...

Olina: Haha, ingen risk att hon river här inte!

Kl
Hade tänkt att rida fröken madame idag. Men hamnade på målartjänst i stallet ist och kanske inte med dom bästa kläderna, vita byxor:o Men förvånansvärt var dom fortfarande vita när jag var klar, samt att jag inte hade färg i verken hår eller ansikte:angel: Vad kan jag säga det brukar synas när jag har haft en pensel i näven:p

kl

då var djuren installerade i nya stallet. Calle invigde boxen grundligt och rullade sig nog minst 3 ggr det första han gjorde. Därefter fick de prova hagarna och de verkade godkända de med. Imorgon ska Calleman få bekanta sig med ridhuset lite, blir inget avancerat förrän skorna är på igen och det blir nog i början av nästa vecka.

box_518bf924ddf2b31ce162bfa9.jpg

+krusmynta, tack så mycket hon är bra rolig ibland, man måste rida hela vägen...;) Höjden känns då inte som ett bekymmer men matte dvs jag måste känna sig trygg innan vi kan avancera:D

Detta var för övrigt våran första start och även typ min första... tog grönt kort för 2 år sen... bättre sent än aldrig;)

Här kommer för övrigt filmerna från 50 cm och 60 cm:)

http://www.youtube.com/watch?v=tzkA66Lpmvk

http://www.youtube.com/watch?v=9J6xc3bfkTc

Kom gärna med feedback men försök att vara snälla ;);)

En till bild :love::love:
dsc_1478_518c00739606ee7c67370dee.jpg

Så jättetråkigt! :(

Har du funderat på Lisbeth Johnson eller Ann Lindgren, som båda hanterar "besvärliga" hästar med lugna icke-våldsmetoder? Ann är dessutom certifierad Monty Roberts instruktör.

skönt att han är frisk du och du kan börja träna igen :)

Sofiaspel jobbigt med lilla fröken men jag håller med novali01 att det är konstigt att hon inte fick tid att acklimatisera sig....

Jag måste säga att jag är djupt impad av dig!:bow: Din Rödhätta är INTE lätt o de där lappkasten hon gör framför hinder är inte lätta att parera. Tycker du löser problemen på ett helt korrekt sätt. Det enda jag kan tipsa om är att ha spöet i vänster hand o dippa henne lite på bogen innan ett titthinder så hon slutar med att kasta sig ut o tar det lite lugnt o tittar istället.

Tack vad glad jag blev över dina ord:):) . Nä hon är inte helt lätt...

Jag ska tänka på att ha spöet i andra handen och dutta henne på bogen när jag känner hon tittar lite extra, jättebra tips :)

Kom gärna med feedback men försök att vara snälla ;);)

Sådär ja, grattis till eran första start :) Envis som en åsna är du ;) Fin hon är din fux, ut och tävla och få rutin :)

Så jättetråkigt! :(

Har du funderat på Lisbeth Johnson eller Ann Lindgren, som båda hanterar "besvärliga" hästar med lugna icke-våldsmetoder? Ann är dessutom certifierad Monty Roberts instruktör.

Nej, jag har lite svårt att läsa böcker och vill inte ta lektion, har inte möjlighet att åka land och rike för att få tag på personer som kan hjälpa mig, jag vill ju försöka själv, det var liksom det som var meningen med köpet.....

Nu har iallafall den stora besvikelsen lagt sig och vi åkte och hämtade henne i dag efter jobbet, hon var väldigt glad att se oss, hon blev lugn i min närvaro och höll sig till mig, känns bra. La sig och rulla så fort hon kom ut i hagen hemma, sprang och ruskade på huvudet hälsade på dom andra och sprang sedan till maten.

Nu ska hon få vara ute i hagen med sina kompisar och slippa krav från mig i några veckor, jag har lagt ner fölprojektet och inridningsprojektet. Hon behöver tid, jag får sluta att ha bråttom, det är inte hennes fel att hon är som hon är. Känns väldigt skönt att hon är hemma igen :)

Skönt att hon vart lugn när du kom iaf, då lita hon uppenbart på dig.

KL
Tog in Tara igår och skulle borsta henne innan ridturen. Drar då handen under magen på henne och känner hur den blir kladdig, tar fram den och ser hur jag har blod på handen:crazy::crazy: Stackaren var helt sönderbiten framför juvret av dom där äckliga jävla insekterna som kommer nu. Och inte har jag hunnit införskaffa insektsmedel heller:( Och ingen annan heller i stallet. Men som tur var kom jag på att jag hade en plåsterspry som luktar tjära, så på med den och hoppas att krypen tycker att det luktar pekarlanger och låter henne vara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat