Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hoppa det som känns bra!
Man ska inte vara rädd för utmaningar, men när något fortfarande är såpass nytt för hästen så är det oftast vettigare att skapa en situation där man gör det så lätt som möjligt att lyckas (eller svårt att misslyckas, om du så vill) = ökat självförtroende.
Lycka till på P&J!
Det där ser ju jättekul ut!!! Ulricehamn, säger ni? Det är ju inte alls långt från mig. Jag får leta rätt på deras hemsida och kolla in närmare. Dit skull evara skoj att ta med Nalle någon gång - han visade alla tecken på att bli en bra trail-häst i lördags, även om det inte var sådana hinder vi passerade över/igenom.
Hoppar in här. Har en 08:a hemma på inridning. Ett smärre projekt som gått i flock om 25 hästar från födsel fram till nu. Väldigt trevlig och lätt individ trots omständigheterna.
Okänd härstamning men vet att han är halvblod - welsh
Arbetar just nu mest med kommandona i longeringen samt att sadeln ska bli en vardagspryl som bara finns där
Snygg!
Ser trevlig ut i modellen.
Att de växt upp i flock och inte blivit så mycket hanterade har sina fördelar också (risken för att de har blivit felhanterade och dragit på sig olater pga det minskar avsevärt).
Elma_vip: Gud vad roligt det såg ut att vara. Skulle vilja göra det samma med min! Hon skulle ha stor nytta av det. Ffa av att vänta och se vad det jag vill att hon ska göra och inte bara göra på i sitt rejs.
sofiaspel: Sitter i samma tankar som dig. Dels om jag ska rida, dels vad för höjd. Men men, får se efter onsdagen hur jag gör då jag ska träna hoppning...
Olina: Jag testade att ha på vitlöksvatten med lite äppelcidervinäger och, peppar peppar ta i trä, så har krypen hållit sig undan!
Kommer anmäla mig till 60 och 70 cm, förut anmälde jag mig bara till en klass, 60 cm och gjorde omstart men nu tycker jag hon är så cool och borde sköta sig på första så hon kan gå två
Caballus: Javisst har det sina fördelar. Ser många fördelar med det framför allt att jag inte behöver ta hänsyn till växtperioder Men det har sina nackdelar också men inget som inte går att arbeta med. Men han är tittig och nervöst lagd men som sagt med arbete och kärlek och morötter ska det nog kunna bli en hoppeponny av han med Lite tråkigt att jag bara har fram till 15 augusti på mig och sen eventuellt 1-2 månader till beroende på om han åker med på vidareutbildning i skåne. Och om han blir såld
Förra helgen var jag och Rappe iväg på vårbruk hela helgen och på söndagen kom min inridninghäst som jag ska ha några månader, så då sprang hästarna massor på söndagen och en del på måndagen. Rappe fick vila från ridning måndag-fredag, sen red jag ut i lördags, vila söndag och idag red jag dressyr.
Han mådde bra av en vilovecka för han var riktigt trevlig att rida idag! Red serpentiner, volter, åttvolter i trav på uteridbanan, efter att ha värmt upp med att skritta och "rulla på i galopp" på stora gräsbanan några varv.
Red även lite ryggning (á la Bruksridning).
en nackdel att börja så sent är att de kan vara rätt "bekväma" av sig, att de inte har så stor arbetsmoral utan undrar varför de ska anstränga sig "idag också". Men så är ju inte alla (jag har träffat ngr stycken, bla kunde min förra häst vara lite sån)
Har också haft gröna tre åringar, men upplever dom oftast mycket vaknare liksom och sugnare på arbete. Har en 12 åring hemma med som är sutten på för hundra år sedan och hon gör verkligen inte mer än vad som behövs samtidigt som det finns så himla mycket energi
Men det går nog att råda bot på, lite motivering så
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.