Sv: 08rna del 7
*kl*
Har glömt uppdaterat er om hoppträningen i onsdags, då även Mitrolle var med.
Vi började med serpentin övningarna, jag hatar dom, spelar ingen roll vilken häst jag har, jag och Chelsea fick dock trava genom
Sen hoppade vi linje, räcke, halt, galopp, volt, oxer. Chelsea var super lydig och gjorde en jätte fin halt och snygg fattning från skritt och det bästa av allt hon hoppade jätte fint på oxern och jag sköt inte iväg henne, inte en enda gång!
Sista övningen var linje, snett igenom, linje. då på första linjen rev hon oxern rejält, jag hörde bommarna slog som i en bowlinghall, vet inte riktigt vad som gick fel men efter landningen så kändes hon jätte konstigt och jag saktade av till trav och kände sen till skritt, tränaren bad mig sätta igång henne så hon kunde se på henne men då var hon normal, troligtvis slog hon sig på en nerv och fick säkert ett blåmärke men jösses vad hon hoppade på grinden efter, hoppas hon lär sig lyfta på fötterna nu
Jag fick beröm av tränaren efter och jag tog åt mig allting jag tyckte faktiskt jag red riktigt bra! Synd att det inte hamnade på film för det hade varit kul att se på igen.
Mina älsklingar
Dressyrträningen på måndag är inställd så nu passade jag på att ge Chelsea en minisemester, vila torsdag och fredag, promenad lördag och söndag, vila måndag och tisdag då får hon nya skor och på onsdag kör vi igång igen eventuellt pay&jump på söndag