08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Vad roligt med en lyckad uteritt! :D

Molin: Vilka underbara bilder, och vad mysigt det ser ut! :)

*kl*
Någon här inne som har/ska köra in sin unghäst? =)

Tack så mycket!
Det var supermysigt!

Vilka härliga skäckfärger! :love: Stam??

@Molin
Det där ser ju bara så UNDERBART ut!!

kl*
Tömkörde Nalle för första gången på flera månader, i söndags. Vi hade några små argument om vem som skulle bestämma färdriktning och tempo, men i övrigt var det som om vi aldrig gjort uppehåll. Lite besviken var han kanske för att vi inte gick ut på promenad, men huvudsyftet var att få lite färska bilder på hur han rör sig.
Han blir lite ostadig när han går och "larvar", men när han väl börjar bjuda, så har han ganska bra skritt och trav. Fast visst märks rörelsestörningen i traven. Suck.
Jag har inte hunnit lägga upp filmerna på DropShots ännu, men det kommer.

Det var det också ;)
Blir verkligen fler ggr utav denna mysritt =D

KL

Så, då har jag fått rida igen ^^
Började med att släppa honom i ridhuset så han fick sprungit ur sig den värsta överskottsenergin och sen red jag lite skritt och trav i ca 10 min. Det känns ju att han vilat och var liksom lite seg både för skänklar och i munnen, och lite ostadig, men ja -han har ju inte gjort nåt alls på en månad så.
Han var iallafall snäll, och imorgon kommer jag rida ett kort pass till men utan att släppa honom innan.

Antligen_slut_pa_konvalescensen.jpg

17039_1330465958.jpg

litet klipp
http://youtu.be/BKQpKOWsG-w

Han blir lite ostadig när han går och "larvar", men när han väl börjar bjuda, så har han ganska bra skritt och trav. Fast visst märks rörelsestörningen i traven. Suck.
Jag har inte hunnit lägga upp filmerna på DropShots ännu, men det kommer.

Det ska blir roligt att se!

Nu är det länge sedan jag skrev i tråden. Men vill uppdatera er om våra 08-or.
LORD LOXLEY LT blev ju såld till Norrtälje. Där han stortrivs.
Vår andra uppfödning VIZZLA VALENCIA LT. Har fått en rejäl vintervila och ska sättas igång på fredag......
Hm, det blir nog kul. Sen har dottern skaffat en 08-a till.
Den har jag inte sett ännu.
Men imorgon åker jag ner till Skåne för att träffa hästarna. Jag har inte lyckats lära mig att lägga in bilder här på forumet. Men You tube-filmer kan jag. Ska försöka filma i helgen.
Den nya 4-åringen hade lite sadeltvång idag när hon red. Men ryttaren redde ut det. Annars är han snäll och trevlig. Men vill inte lyfta fötterna.
= träning, träning, träning.

Har inte varit in på länge, Pilke är ju hos beridare för tillfället och ska vara där till 31.3. Därefter kommer han hem några veckor och sen till beridare igen 1 vecka innan han ska på Laatuarvostelu (typ kvalitetstävlan för finska kallblod) den 26.4. Där ska han visas uppsuttet gångartsprov och löshoppning.

Var och hälsade på honom i lördags, han är ju nu riden "på allvar" i ca 1,5 månad. Galoppen har dom jobbat med sista 2 veckorna, och det verkar som att han har riktigt lätt för den!:) Han börjar också söka sig fint ner i form i skritten och även stundtals i traven, tyvärr fick jag inte med det på filmen...:crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=8E-3QB3BSas

KL

Uppdatering från oss som inte är så munter. Red igår med och det kändes skumt, fick hjälp att kolla och Calle verkar vara halt på ett framben :( jag kan ha anat nåt i förrgår men igår kändes det tydligt. Han är inte svullen eller varm, syns mest i höger varv, syntes mindre när jag sprang med honom ute och jag travade även uppsuttet ute på hårt underlag och då kom och gick det, kändes mest efter att jag vänt och börjat trava hemåt.
Har pratat med kliniken idag för att höra hur de tycker jag ska göra, och jag ska röra på honom över helgen och är han inte bättre efter helgen förbi åka och kolla.
Jag ska försöka lina honom en stund idag för att själv se om jag kan se vilket ben det är -blir ju orolig för bakbenet.

Tror tyvärr inte att det är en hovböld -men det hade ju varit "skönt" om det varit det.
Longerade honom idag för att kika själv och jag kan se att han är ojämn (men det är inte mycket -bara så det märks) men jag kan inte svära på vilket ben det är. Blir till att avvakta över helgen och sen blir det nog en vända till kliniken ändå, skulle kännas skönt att låta veterinären kolla bakbenet som ett återbesök och så att det inte är nåt på g i det. Aja, får vänta och se men man blir så trött. Nån mer som funderat på att börja med guldfiskar istället? ;)

Usch! Hoppas det inte är något allvarligt! Guldfiskar har jag också funderat på i perioder...

Hartwell är hos beridare nu sen nästan en vecka. När jag pratade med henne i tisdags så hade hon galopperat honom. Lite bus först men sen galopp i båda varv. :)

Äsch då, håller tummarna att det inte är något allvarligt!

KL:

Här i Finland har vi sportlov och njuter för fulla muggar :)

KL

Har bokat en tid på kliniken -känns lugnast så. Fick tid nästa torsdag.

hoppas din häst inte är allvarligt skadad,men det verkar ju inte så.

32895596.jpg

En bild på lilla Silver som ridits av sin medryttare idag :) De var så duktiga båda två. Det blev ett litet litet hopp över ett kryss också.

Senast ändrad:

Håller tummarna att det inte är nåt allvarligt!

Följer er alla i tystnad och bara älskar att se er utveckling! :bow:

KL
Idag var min uppfödning -08 på årets (och sitt livs) andra hoppträning med sin nya ägare! Jag hade tyvärr inte möjlighet att följa med och kika (pga av en dum jäkla släktmiddag... :mad:), men jag fick rapport om att det gått ännu bättre än sist med bättre framåtbjudning och lite mindre tittig! :laugh: Fick även se en liten filmsnutt på duktiga bebisen som hoppar en liten bana på kanske 70 cm! :love: Åååh vad jag saknar honom! Nästa gång hoppas jag verkligen att jag kan följa med! :laugh:
Han rids nästan enbart ut i skogen, bara på bana för tränare, och har endast ridits i ridhus de två gångerna de varit på hoppträning, så det var himla kul att höra att framåtbjudningen redan hade kommit lite mera på plats! :laugh:

*kl*

Nu har Pallen varit här igen och ridit den gule lite i det underbara vår vädret!
Tänkte därmed bildbomba lite :D

422598_10150600281267637_526537636_9188940_1040421227_n.jpg

426571_10150600280937637_526537636_9188938_320712220_n.jpg

427088_10150600280557637_526537636_9188935_1195631584_n.jpg

429916_10150600281157637_526537636_9188939_1783245074_n.jpg

430722_10150600280777637_526537636_9188937_1606982042_n.jpg

430993_10150600280662637_526537636_9188936_25477924_n.jpg

17305_1330795535.jpg

53642_1330795496.jpg

Din guling är en riktig snygging bara så du vet :) avundsjuk är jag oxå på att ni har barmark framme, hemma hos mig är det fortfarande mycket snö..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka