08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Men så bra att du har din mamma till hjälp! Mkt klokt beslut enligt mig.

*kl*

Här har jag mest varit ledsen. Jag hade väl så gärna hoppats att Ceasar formligen skulle flyga fram efter si-ledssprutningen men det har inte varit ngn större skillnad. Tyckte dock för några dagar sedan att han blivit lite bättre i den "bra" sidan. Idag tömkörde jag för första gången efter sprutningen och fick faktiskt lite hopp. Han har inte samma framåtbjudning som han vanligt vis har men så inte lika lytt ut i det sämre varvet och klarade faktiskt att hitta sin form lättare än när han sprungit lös.:banana:

Jag har nog tagit ett beslut nu och det är att tömköra ngn månad till och förhoppningsvis rör han sig då så pass att jag äntligen kan komma upp på ryggen. Jag är betydligt bättre på att rida än tömköra så jag hoppas kunna stärka honom bättre uppifrån.
Men har han inte blivit betydligt bättre till sommaren så känns det helt enkelt inte meningsfullt. Han har då varit sjuk och inte ridbar i drygt ett år. Men hjärtat värker bara jag tänker på det.:cry:

Vad skönt att höra att du sett en förbättring, även om den var liten. Håller tummarna för att han blir bättre innan sommaren, så du kan ha kvar och börja rida ordentligt på din jättefina kille!

kl.

Idag hade vi superväder igen och jag för engångsskull slutade tidigare så jag tog en tur på min bäs i solen, gud så underbart!

Men hon var lite fjantig idag, lite spänd och rädd för allt men gick på utan problem, hoppa till en gång men sen gick hon bara och titta på allt :p Kanske lite fjantig efter vilan jag vet inte?

Bjuder på en bild på bäsen!
32883639.jpg

*kl*

Idag har vi ridit, alldeles själva i ridhuset. Jag vet inte om det är chocken över att komma hem, men min lilla bitch är så nöjd just nu! Hon verkar lycklig över att vara hemma igen, med matte. Jag blir riktigt rörd, jag trodde inte att hon var så mammig:love:.

Men ridningen gick över förväntan, helt utan protester eller ens tvekan inför den läskiga läktaren eller de hemska hörnen överallt. Nu är hon dyr, igen!

Jag håller alla tummar för att det verkligen skett - och sker- en förbättring!
Blir alldeles kall när du nämner "ta ett beslut". Jag har något liknande framför mig, men kan å andra sidan tänka mig att ha Nalle som "sällskaps- och tömkörningshäst" om han inte blir sämre.

Vetr. hörde av sig till mig igår, och berättade att han skulle träffa en professor som han tänkte diskutera Nalles fall med. Skall bli intressant att höra vad som blir sagt.

*kl*

Jag måste bara få dela med mig lite för jag spricker snart av stolthet över min fina lilla häst. Jag tömkörde honom igår för tredje gången någonsin och vad fort frammåt det går! Det är väl det här som är så roligt med unghästar, det händer så mycket så fort. Från att första gången inte kunna galoppera alls, bara bli stressad och inte vara särskilt varken styr eller stoppbar så är han nu lättare att tömköra än min mycket äldre häst som har gjort det betydligt fler gånger... Det är fortfarande mycket att jobba på såklart, jag är väldigt ny på tömkörning jag också, så vi lär oss tillsammans. Jag har också konstaterat att jag behöver en ny kamera för att filma med. Filmade igår, men den blev av väldigt dålig kvalitet och väldigt mörk. Inte för att det hör till tråden, men har ni några tips på kameror som fungerar hyfsat att filma med i mörka ridhus? Ingen värstingkamera, för jag filmar mest för eget bruk för att kunna analysera efter att jag har ridit. Men vore ju kul om man kan urskilja hästen iallafall...

Tanken är den att jag ska visa. Men vi får se lite hur han utvecklas. Han ligger nästan ett år efter pga muskelskada och senare lindrig sadeltvång. Jag har en plan (som såklart kommer spricka) och följer vi den kommer vi vara i fas.

Uppdatera gärna med stam på era. Det var ett tag sen och jag har svårt att hålla isär alla.:angel:

Jag funderar på det. Men kom på tanken förra veckan så vi har inte kommit särskilt långt alls. Vill hellre försöka på championatsuttagningarna, men det är ju lite att lägga allt på ett kort...

Jag skulle vilja men hon har varit skadad hela hösten och vintern så vi ligger inte i fas i dagsläget. Målet just nu är att hon ska försöka sättas igång, ridas kontinuerligt och inte bli mer skadad...

Stam på min är Corland- Oramé.

Kanske. :) Vi ligger ca 1 år efter i utbildning pga knäskada i vintras, Han är nu riden i skritt och trav och ska iväg på 1 månads utbildning from i helgen. Går han framåt i samma takt som hittills så blir det ev visning. :)

Stam på min är Nobel- Homosassa.

tråkigt att så många har varit skaddade.... Men det är ju väldigt tidigt än vi har i alla fall inte kvalitetsbedömning förän till hösten/sensommaren.... började att hoppa in min förra jämt innan sommaren men vi hann ändå :-P fast det är ju inte direkt optimalt....

Jag tänkte visa mina!

De är inhoppade båda två, hoppade rätt mkt serier men inte direkt banor.

Flip är e. Hip Hop - Bigstone xx och Marlin e. Jaguar Mail - Bernstein

Tänker inte visa på kvaliten men på regionalt dressyrkval. Och det eftersom kvaliten är tuff med både löshoppning och ridning (och ridningen är ju ganska lång...) och sen är varken jag eller hästen några stjärnor ovan mark så att säga, så jag lägger krutet på dressyrkvalet ;)
hmm, jag är rätt nöjd med vart han är just nu och känner mig inte stressad alls. Nu har ju min också varit skadad den senaste månaden men som sagt -har inte bråttom med honom så.

Såhär långt var vi 15/1 http://www.youtube.com/watch?v=YYzEmV4ElZE&feature=youtu.be

Fin! Ser ut att ha kommit långt redan. :) Vilket kvalställe har ni närmast till? Och vad har du filmat med för kamera? För det är ju jättebra kvalitet på din film. Min är helt svart i jämförelse... :S

Tack :) han "kan" grejerna de ska kunna på kvalen så fram tills dess blir det bara att jobba med styrka så han får chansen att klara att göra det bra också.. Känns bra att ha kommit såpass långt redan så jag kan ta det lugnt framigenom.
Hm, är nog Alingsås som är närmast.
Har filmat med en Nikon Coolpix 2500, liten kompaktkamera. Helt ok faktiskt

Ja verkligen skönt så att du inte behöver stressa sen utan kan ha tålamod att låta honom ta precis så lång tid som han behöver för att läka. Hur mår han? På bättringsvägen?
Trist att Alingsås är närmast, hade varit kul att se någon "bukekändis" på kvalet. För mig är Enköping närmast. Finns väl inga längre norrut sen? Blir långt för unghästarna i Norrland att åka...

Ja ska helt klart köpa en Nikon coolpix när jag köper ny kamera. Har en jag trodde var likvärdig med de nu, och nej, gällande filmkvalitet. Inte alls likvärdig...

http://youtu.be/J_cPwmKE1Io

Ja han är ok nu, får börja sätta igång nästa vecka. Han har varit fin i benet hela tiden och ingen feber eller så. Tror inte han får några men av detta utan det har nog klarat sig.
Ja, hade varit kul att se någon av de andra härifrån buke, men jag kan nog iallafall stöta på en tjej (minns inte vad hon heter) som var härifrån trakterna.
Kameran är bra, tar helt ok bilder med och är inte så dyr heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka