08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Tack så mycket :)

Sakura är knabstrupper/vbltravare, pappan är knabstrupper :)
Hennes färg heter brun melerad tigrerad, hon blir i stort sätt kritvit på sommaren och sen mörkare på vintern.

Men förra sommaren vart hon inte så väldigt vit faktiskt och dessa två senaste vintrar inkl denna så har hon varit lite ljusare än tidigare vintrar :angel:
Alltid lika spännande och följa hennes färg så att säga, ska bli kul och se om hon färgar ut i sommar.

Denna bild är ifrån sommaren 10 tror jag det blir?
31051946.jpg

31452472.jpg

*kl*

Jättelänge sedan jag uppdaterade här. Har haft en himla massa att göra men nu tänkte jag visa lite framsteg.

http://www.youtube.com/watch?v=Q78wUepKQgo&
Vi fortsätter lite smått med hoppningen och det går bättre och bättre :) Han verkar tycka det är riktigt kul!

Nu efter att kylan har slagit till har den lille gule blivit tokig och har t.o.m bockat med ryttare, men vi tycker det är roligt med lite jävlar anamma.

Va kul med alla filmer! Så duktiga ni är! :bow:

Känns lite dumt att inte rida sin egna häst. Särskilt när jag har planer om att visa henne på kvalitetsbedömningen i augusti, och man vill ju träna lite inför det. Det är självklart ett tag kvar, men dagarna går fort!
Tycker du är väldigt klok och förnuftig som avstår efter vad som hände. Det är långt bättre att en lugn och stabil ryttare sitter upp på en ung håst som haft sådana problem, än att du gör det innan du klarar att vara avslappnad.
Det kommer att bli jättebra, tror jag!
Kul att höra att det vänt och fungerar bra igen.

Nu har jag ridit Lillen i en dryg vecka och han känns väldigt pigg och fräsch. Bjudningen kommer mer och mer och i travarbetet har han börjat ta kontakten och komma fram till handen. Galoppen är fortfarande dock vinglig och han orkar inte riktigt, men vi kämpar på :) Blev filmade härom dagen också, och det är lustigt att det känns segare än det ser ut. Det brukar ju alltid vara tvärt om :p
Filmen

Min går i hagen och det mest actionfyllda som händer är en 10-minuters promenad då och då. Rida får jag börja med igen om ca 2 veckor.

Så idag har jag roat mig med Calles halvbror (också en 08:a). En herre som har räserdojjorna på :p

Okej, men då går det åt rätt håll i alla fall! Härligt :)

Åh, vad kul! Räserdojor är kul, om bromsen fungerar som den ska :p

Ja, benet har hållit sig jättefint och ingen feber eller nåt. Gjorde sista dagen med Metacam igår så hoppas att det fortsätter hålla sig bra. Men han börjar bli pigg nu, de rör sig inte så mycket i hagarna och jag kan ju inte låta honom bralla av sig i ridhuset heller.

Haha ja, det är väl lite sisådär med den. Han är mycket vaken och hör han något (typ knäppande i plåten i ridhuset) så är han inte den som står kvar och funderar utan "makes action" direkt ;) . Men är superfin när han slappnar av.

Va kul med alla filmer! Så duktiga ni är! :bow:

Tycker du är väldigt klok och förnuftig som avstår efter vad som hände. Det är långt bättre att en lugn och stabil ryttare sitter upp på en ung håst som haft sådana problem, än att du gör det innan du klarar att vara avslappnad.
Det kommer att bli jättebra, tror jag!
Kul att höra att det vänt och fungerar bra igen.

Jo det är lite så jag tänker också, jag vet ju att så som det ser ut idag så skulle jag vara spänd/nervös för att sitta upp på henne och då kan det ju bli värre. Så bättre att vänta & se om hon gör något och sitta upp när jag känner mig lite lugnare. :) Dessutom så är det väldigt skönt att hon står hemma hos min mamma, för där vet jag att hon mår bra och även att mamma faktiskt rider henne, hade ju kanske blivit lite mer stress på mig om hon bara hade stått.

KL

Bilder från dagens promenad. Blev lite spännande när snöplogen kom åkande bakom oss och inte stannade utan körde bara närmare och närmare -med bladet i backen såklart så att skrapade riktigt ordentligt. Men lite viftande från min sida och en häst som tog tillfället i akt för lite luftsprång (med tillhörande viftande med frambenen) så stannade den tills vi hade kommit in på en timmerväg.

12085_1329405398.jpg

39398_1329405417.jpg

Ser fin ut :)
Längtar tills jag får rida igen så vi kan få lite roligare bilder också

Delvis kl.

Gud så fina bilder och filmer på hästarna era!

Imorgon ska jag sätta igång min fjant, jag sa att jag låter henne stå så länge som möjligt men tror en månad har räckt gott för hon tigger verkligen om uppmärksamhet och att få komma utanför hagen :angel:

Så imorgon tänkte jag fira med en barbackatur i skogen, inte sådan lång och inget krävande såklart, tänkte skritta någon dag innan man påbörjar med lite mer arbete...

Hon är inte mycket arbetat, mest skogen som varit för vår del liksom så nu ska vi tusan ta tag i detta!
Ska inskaffa ridhuskort också så vi kan fara iväg på sådant kul :)

Vi har fått bekräftat att vi får vara på banan igen så det känns bra, då kan man rida annat mer "seriöst" eller hur man ska säga :o

Ser fram emot att få rida igen :bump:

KL

Luftning av Skalman ;) tog fler bilder men har inte laddat över dem från kameran än (detta är en mobilbild)

85209_1329485329.jpg

Kan bjuda er på några nytagna bilder av Minna och lillebror H. Minna råkar vara hans favorithäst och den mest lättridna häst vi har så hon får extraknäcka som barnponny ibland, det har hon ingenting emot, hon älskar småbarn :)
Själv har jag inte ridit så mycket de senaste veckorna, motivationen har varit på noll.. Har promenerat med pållarna istället 4 gånger i veckan i minst en timme för att de inte helt ska dega ur.. Nu känner jag dock att riduget börjar komma tillbaka så jag ska nog ta mig i kragen snart :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka