Sv: 08rna del 5
Tack för ditt tips
Alltså jag tror hon har det men igår när jag kikade på henne så ser det ut som att den kanske går uppåt lite längre bak (blir som en liiten lutning neråt)
Jag vet inte hur jag ska förklara. Men annars är ryggen väldigt platt/rak.
Jag har haft sadlar med koppjärn i förut utan problem faktiskt, en wintec det var först när jag bytte till ett 3:e järn som den vred sig lr något. Så den sålde jag då. Den hade jag till mamma hästen
Men jag vet att dom inte behåller standarden också.
Men just dessa från h**ks verkar gå att byta iaf 1 järn i (vet flera som haft dessa sadlar) utan problem. Men jag vet inte.. Fy för sadlar säger jag!
Ja jag vet inte, jag tänker ta ut sadelprovaren för nästa sadel iaf så man kan ju alltid se vad hon har och säga åt det.
Blir nu till våren som jag tänkte inskaffa mig en rejäl och bra dressyrsadel, men lär även hitta en allroundsadel till henne.
Jag har ju kikat in några dressyrsadlar med fast bom, dom jag skrev, har du någon erfarenhet utav dem?
Just globus sadlarna har jag hört gott om iaf, är väldigt kär i clicen haft en sådan hemma en sväng för prov men den var tok för smal.
Ok, så du tycker jag ska köra hårt på en med fast bom direkt?
Isåfall gör jag nog så, får se hur man gör.
Skulle varit bra och haft lite sadlar hemma inför provning av sadel, har annars sadelprovaren sadlar att prova på?