08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Slurp den kunde få flytta hem till mig :)

Gabby-ossi: Vilka fina bilder och vad snyggt med blått passar jättebra ju:)

(Forts. på mitt eget inlägg som jag råkade posta lite för snabbt.)

Ja, de är läckra allihopa. (Fast Minna är lite av min favorit...;) )

KL*
Nalle gav mig ett gott skratt när jag tog in dem nu ikväll.
Här har regnat hela dagen, så allting är glashalt, men Nalle hade gu'skelov inga problem att ta sig in stallet.
Fast väl där åkte han omkull - inne i boxen!

Likt sin mor blir han klådig när han blir blöt och direkt han kom in så trycker han sig mot väggarna för att klia sig. Kombinationen svagt bakben och löst underlag gav dock resultatet att han liksom gled ner längs väggen och befann sig liggandes på mage utan att förstå hur det gick till då han själv inte planerat attt lägga sig ner. :laugh:
Hans konfunderade min var obetalbar. Skönt nog var alla ben på rätt plats så han kom upp direkt - och fortsatte att klia sig - på ett annnat ställe. :D

F.ö verkar han för tillfället ha kommit ur sin "mordiska" period, och har varit god och glad i flera dagar. :) Överraskade mig i totalt början av veckan genom att vara tillgängligheten själv när hovis skulle verka honom.
Skönt att ha min goe kille tillbaka - jag hoppas att det varar ett tag till!

*kl*

Nu har min Highritza kommit hem från sitt träningsläger på Flyinge. Hon har musklat sig jättefint och tydligen varit ganska duktig senaste tiden. Att hon betett sig som ett monster i början visste jag redan:o.

Min dressyrhäst visar visst fallenhet för hoppning och tycker att det är livet. Nu ska hon hållas igång utan någon längre vila, men med lite lugna aktiviteter emellanåt. Hon var meganöjd när hon fick komma hem, bockade av glädje på isgatan vi gick på när hon hörde bästa kompisen skrika i hagen bredvid. Härligt att ha lilla vackra damen hemma igen! Har saknat henne, känner jag nu. Och hon verkar tycka att matte är rätt OK också:love:.

Kul träning! Sånt hade jag också velat göra :)

KL

Idag har jag varit ute och roat mig med att rida ponny -nämligen min första egna ponny som vi sålde 2001. Skitkul att få känna på den gamla damen som numera är 19 år men fortfarande låter barnen smaka lika mycket grus som jag fått göra :devil: och kan tillägga att hon minsann försökte sticka med mig ett par gånger idag -just like old times ;)
Gjorde en liten iakttagelse, nämligen att det inte är så stor skillnad i storlek på Calle -170cm och S -140cm, om man bortser från ben- och halslängd :p

calle_170640543_190059379.jpg

Oj vad ni är aktiva allihopa och håller igång era hästar.. själv känner jag mig riktigt lat och borde ta mig själv i kragen med lite utbildning av både mej själv och pållen.

Vad söt han är din häst. Skrattade gott åt några av hans hopp. :)
Jätteduktig. Håller med theJohanna, ser jättekul ut!

theJohanna: Det är Bökebergs arena vid Svedala! Ny omgång om tre veckor.

Tack, det var verkligen hur roligt som helst :love:
Jag med :p Det är inte lätt när man är liten, men han är så himla bussig min kille som hoppar i alla lägen fast det är läskigt eller vi kommer tokigt :bow:

KL

32488_1329600916.jpg

94564_1329600918.jpg

61756_1329667086.jpg

:angel: Calle kunde inte hålla sig utan detta är en blandning av bockning, hoppa och slå med frambenen, stegra. Händer ett par gånger per promenad :p Tur att jag ska börja rida lite nästa vecka.

94593_1329667130.jpg

Härligt! Min 9-åring som är ee. Bernstein hoppar också allting hur konstigt det än är, och de där hisshoppen känner jag igen ;)

Idag hoppade jag ett litet hinder med Jobelle när jag red i ridhuset och hon hoppade snällt alla gånger jag styrde på det. Dock lite loj idag så jag vet inte om hon växer eller har blivit förkyld igen.
Mätte henne och hon var nu 172 cm (visserligen med brodd, men hon har iaf vuxit igen..) :eek: Hur stor ska hon bli :crazy:

Jag med :p Det är inte lätt när man är liten, men han är så himla bussig min kille som hoppar i alla lägen fast det är läskigt eller vi kommer tokigt :bow:

Småland??? *snyft* bor i Umeå lite långt....

*KL*

Vet att jag har skrivit nått i någon av de gamla trådarna, men gör en nypresentaion av lillkillen.
Det är syster (otherwise) min som rider, så var snälla. Har även tagit det lugnt med inridningen då han vuxit mkt den "senaste" tiden.
Vi rider för det mesta ut och han är hur stencool som helst, gär där gamlingen inte vill gå och är trafiksäker. Bryr sig heller inte om han skulle komma på efterkälken. Nu är planen att komma igång mer ordentligt och börja introducera lite "småhinder".

Herman -08
E: Hermes UE: D-Day - Stanford

32876814.jpg

32867412.jpg

32876818.jpg

Filmer då han rids
Galopp
Trav

Åh, var hittar man mer information om det? :D Vi finns ju i Lund så vi har inte lika långt som the_Johanna ;)

Kommer nog komma upp här snart, infon som ligger nu är om denna helgen som var, men tror det blir i stort sett samma upplägg nästa gång! :)

theJohanna: Ja blir kanske lite långt från Umeå... annars finns uppstallningsmöjligeheter om de är någon som har lite sådär halvlångt!

KL

Oj vilka fina bilder alla har tagit! Min lilla kråka är långt ifrån lika uppsnoffsad men njuter av lite välförtjänt vila igen. Han har utvecklats enormt sista veckorna och behöver nu en liten break. Märkte det igår när han tvärstannade och vägrade gå framåt. Efter en stund travade han på men det märktes så tydligt att det fortfarande är en bebis. Här kommer iaf bild på första dagen i år som han fick lufta utan täcke.

427753_10150562439089506_749409505_9141542_616297294_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka