08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Tänker inte visa på kvaliten men på regionalt dressyrkval. Och det eftersom kvaliten är tuff med både löshoppning och ridning (och ridningen är ju ganska lång...) och sen är varken jag eller hästen några stjärnor ovan mark så att säga, så jag lägger krutet på dressyrkvalet ;)
hmm, jag är rätt nöjd med vart han är just nu och känner mig inte stressad alls. Nu har ju min också varit skadad den senaste månaden men som sagt -har inte bråttom med honom så.

Såhär långt var vi 15/1 http://www.youtube.com/watch?v=YYzEmV4ElZE&feature=youtu.be

Åh så fin han är och vad trevligt du rider!:bow:

Jag håller alla tummar för att det verkligen skett - och sker- en förbättring!
Blir alldeles kall när du nämner "ta ett beslut". Jag har något liknande framför mig, men kan å andra sidan tänka mig att ha Nalle som "sällskaps- och tömkörningshäst" om han inte blir sämre.

Jo, det är skitjobbigt men det är faktiskt också (konstigt nog) en lättnad att just ha tagit beslutet.
Jag tömkörde idag igen (inne i manegen den här gången) och han hade bättre driv idag så just nu känns det hoppfullt. Men jag blir alldeles grön av avundsjuka när jag ser alla andra rida sina fina hästar.

Vetr. hörde av sig till mig igår, och berättade att han skulle träffa en professor som han tänkte diskutera Nalles fall med. Skall bli intressant att höra vad som blir sagt.

Vad kul! Hoppas att de får nya uppslag!

Bollerup :)

Tja du, det pendlar det där, de har olika styrkor och svagheter!

Flip har mer kapcitet i hoppningen men är mer valpig och har svårt att hålla ihop sin galopp.
Marlin rör sig bättre, han ingen jättegång men bra takt, påskjut och ffa väldigt fin balans. Hoppar bättre och bättre så vi får se vart det slutar efter sommaren!

Jag har varit lite sugen på att rida dressyrkval med Marlin också, men vet inte riktigt hur jag gör, tror inte han kommer ha någon chans där, skritten är lite för dålig och de andra gångarterna är inte tillräckligt bra för att väga upp.

Annars är planen att rida championatet i fälttävlan med båda! De är tänka som fälttävlanshästar båda två i tillverkningsprocessen ;)

Marlin har jag ju nyss lagt film på, här är Flip innan han gick på vila:

http://www.youtube.com/watch?v=1u8IGZDS9Ms

Fin! Ser ut att ha kommit långt redan. :) Vilket kvalställe har ni närmast till? Och vad har du filmat med för kamera? För det är ju jättebra kvalitet på din film. Min är helt svart i jämförelse... :S
Jag har en Canon Ixus 65 som jag köpte för 4-5 år sedan. Den har bokstavligen hängt med sedan Nalle var en glimt i sin faders öga, och jag har varit helnöjd med den. Nu finns nog inte just den modellen längre, men jag kan rekommendera märket.

Sar skrev:
Jo, det är skitjobbigt men det är faktiskt också (konstigt nog) en lättnad att just ha tagit beslutet.
Jag tömkörde idag igen (inne i manegen den här gången) och han hade bättre driv idag så just nu känns det hoppfullt. Men jag blir alldeles grön av avundsjuka när jag ser alla andra rida sina fina hästar.
Vem blir inte det!!!
Men härligt att höra att det går åt rätt håll. Jag fortsätter att hålla tummarna.

Har någon hört talas om en professor Nottenberg (jag tror han heter så)? Det är honom min vetr. ska träffa.

Oj vad snö! Här är det grönt och lerigt igen nu, våren kommer! :bump:

Har varit ute på en uteritt med Jac idag, han har vilat ett par veckor. Han var så himla duktig och skötte sig fint. Kom fortfarande ihåg sidförande som han lärde sig innan vilan och vi fick en himla snygg korsgalopp över ett fält, haha. Men snäll var han, inga bockar eller annat trams.

Det är faktiskt en Canon Ixus som filmen på min häst är filmad med för några inlägg sedan. Vi kanske bara har för dåliga förutsättningar i ridhuset då helt enkelt. Det är inte jätteljust där... Tur hästen inte motsvarar kvaliteten på filmen iallafall. :p

Aliah, vilken söt häst du har! Ser verkligen ut som att den tycker det är kul att hoppa!

Tack ska du ha, jo hon är söt som socker min lilla flicka :) Hon tycker väldigt mycket om att hoppa och gör det gärna, tekniken har hon dock inte alltid så bra koll på ännu,men över kommer hon alltid i alla fall :D

*kl*

Nu har Hartwell fått åka på vidareutbildning i en månad. Sen hoppas jag få hem en ridbar och snäll häst i alla gångarter. :)

Hm, är nog Alingsås som är närmast.
Aha! Jag får hålla koll på datum och se om jag kan komma över och titta. Alingsås är nästgårds nära på.
Hade Nalle varit OK hade jag nog velat försöka satsa på dressyrkvalet också, men jag kan tänka mig att bara åka och titta också. :)

Ja det får du göra :)

KL
Haha, får bara dela med mig... Har lyckats sitta kvar 29 sek på den mekaniska tjuren på GHS mässa -dressyrryttaren kan också! XD

Idag var jag & Jobelle ute ensamma på en 'riktig' ridtur. Innan har jag mest hållit mig på vår sida vägen när vi varit ensamma, men nu red jag över vägen och red en normallång tur som jag brukar ta med de vuxna hästarna. Det gick superbra, vi hoppade lite pinnar i skogen och hon verkade inte ens trött på hemvägen.

Delvis kl.

Slänger in lite bilder från igår när vi var ut på en liten tur med fika och massa gott. Otroligt väder med värme och sol =D Verkligen vårkänslor!

32889334.jpg

32889838.jpg

32889839.jpg

32889840.jpg

Brunstar, nejdå :angel:
32889841.jpg

32889842.jpg

32889843.jpg

32889845.jpg

Och hoppat en liiiiten stock barbacka också!
32889844.jpg

Det var allt!

Vad roligt med en lyckad uteritt! :D

Molin: Vilka underbara bilder, och vad mysigt det ser ut! :)

*kl*
Någon här inne som har/ska köra in sin unghäst? =)

Hej hej nu kommer lite uppdatering från mig, har 2 st halvblod ett danskt och ett svenskt båda 08 or :)
Bilder på valacken ( danska halvblodet) har haft honom i en månad nu och jag e supernöjd! när jag köpte honom var han endast sutten på 3 grr nu har vi kommit en bra bit påväg! :D första gången vi galopperade blev det lite rodeo och det kan det fortfarande bli hehe http://www.pixbox.se/pic_show_id32890219.html

Mitt sto är skadat för dagen :( en senskada i bakbenet sen hon blev sparkad i november.. om allt går som det ska så ska hon kunna ridas efter sommaren, har haft sån otur med henne. Köpte henne i maj 2010 i juli 2010 blev hon knivstucken i bakbenet och fick åka in akut och opereras på strömsholm, det hade skadat leden. Sen var hon skadefri till i somras då fick hon först lymfangit på samma ben av ett minisår på kotan. Det läkte på bra och hon blev återställd till augusti sen fick hon 2 riktigt fula hovbölder och fick slå på skor och specialsulor. Sen blev hon sparkad ev min nordis som jag hade då så illa att hon fick en senskada i nov -11

Hon går i en sjukhage som jag gjort som en laburint och hon har sin utebox så hon kan gå in och ut som hon vill. Hon mår verkligen psykiskt dåligt av att bli instängd på natten därför får hon välja själv.

32890232.jpg

32890234.jpg
32890235.jpg

32890236.jpg
32890237.jpg

32890238.jpg
32890239.jpg

Bilder på mitt sto också, som sagt så där ser hon ut typ varje dag i hagen för att inte tala om när man går promenad.. och sista bidlen på valacken :)

Vilka härliga skäckfärger! :love: Stam??

@Molin
Det där ser ju bara så UNDERBART ut!!

kl*
Tömkörde Nalle för första gången på flera månader, i söndags. Vi hade några små argument om vem som skulle bestämma färdriktning och tempo, men i övrigt var det som om vi aldrig gjort uppehåll. Lite besviken var han kanske för att vi inte gick ut på promenad, men huvudsyftet var att få lite färska bilder på hur han rör sig.
Han blir lite ostadig när han går och "larvar", men när han väl börjar bjuda, så har han ganska bra skritt och trav. Fast visst märks rörelsestörningen i traven. Suck.
Jag har inte hunnit lägga upp filmerna på DropShots ännu, men det kommer.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 661
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 705
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka