Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Här är det inte så uppåt. Calle var ju iväg på MR för ett tag sen för koll av sin hov och de bilderna har varit iväg på konsultation. Fått ett mail idag där den tyska vetten har uttalat sig och vad jag kan utläsa så ser det inte sådär himla bra ut. Får väl ett samtal från "vår" veterinär imorgon (eftersom hon också fått detta idag), men ja -känns inte så bra
Delvis kl
Han har kroniska ligamentskador i hoven och brosket i hovleden är påverkat (ordentligt förtunnat på ena sidan). Han går ute hos mamma och pappa nu, och kommer gå där i ett antal månader framåt och så får man se om han blir ohalt (dock är han bara 0,5-1 grad halt på böjt spår i dagsläget så det är inte så mycket) -men skadan kommer inte försvinna och även om han blir ohalt kommer han inte hålla för någon direkt ansträngning. Känns förjävligt
Nej men herregud vad trist! Jag är verkligen ledsen för din skull. Men om det nu är kroniskt varför ska han gå i hage några månader? Inte för att verka elak, det förstår du säkert, men om han nu inte går att använda som tävlingshäst varför döms han inte ut direkt? Finns det någon som helst chans att han håller för någon slags ridning?
Vad kommer skadan av tror dom?
Vad roligt!! Fin polle-ponny ser ut
KL
Vi har varit ute på en del roligheter - förrförra helgen på Hubertusjakt. Var himla trevligt och roligt och hästloppan skötte sig fint, även om hon var väldigt taggad emellanåt. Tyvärr har ingen av alla fotografer som var med lyckats fånga oss över hinder
Tjohoo!
Spännande med alla främmande hästar!
Förra helgen startade vi vår andra LB:1 och lyckades komma 2:a med knappt 64%. Jag är inte helt nöjd med min egen insats men hästen skötte sig fin-fint.
Nu ska vi ta det lite lugnt i ett par veckor och bara lalla runt i novembermörkret..