Sv: 08:0rna del 8
Grattis till nya pållen, supersöt, och beklagar även det som hände med Kakan, vad sorgligt att det gick så med din fina irländare.
MorvanMorr: Härliga Bilder även om det inte var några hopp, skönt med en häst som sköter sig vid gruppridning på det där sättet, min hade gått bananas!!
Senaste rapporten från vår front är klinikbesöket förra veckan som blev lite av ett antiklimax, jag tömkörde lördagen innan och jobbade ganska mkt trav o galopp och tänkte att han såg ju faktiskt ganska fin ut, kanske jag bara är hypokondrisk? Promenerade i söndags, tömmade igen på måndagen och tyckte att han såg dålig ut igen VB och att han också verkade lite motvillig till jobb. Klinikbesöket skedde på torsdagen.
Longerade först och kunde ju själv konstatera att det inte fanns så mycket att anmärka på, håller fortfarande VB lite inunder sig i bägge varv men inget släpande och ingen hälta. Böjprover ua. Till saken hör att han fick en ganska rejält skrapsår på framsidan av kotan just VB förra veckan när han blev rädd för något (inget) och slängde sig åt sidan på asfalten, höll på att tappa bakdelen och gå omkull men slirade istället på ovansida kota + fram/ovansida bakhovar och fick såret. Gick därför lindad men bandaget hade glidit lite i måndags och tryckt lite på böjsenan som nu är lite svullen mitt på. Kanske det var orsaken till att han såg störd ut i måndags? Suck.
Hade ju planerat att lägga om bedövningarna för att få klart för oss var problemet satt men det blev ju omöjligt eftersom han rörde sig så bra.. Iaf, vi ultraljudade knäna och han hade väldigt lindr synovit HB, lindr-måttl VB så beh bägge bakknän + ryggen vid sidorna av karpryggen. Vet höll med om att han annars musklat sig fint över rumpa och rygg av tömarbetet
Nu sjukhage + skritt över helgen, sedan stor hage och igångsättning, hur nu det ska gå till när jag inte kan rida
Hästen är på tårna och en tickande bomb som flyger i luften av ett prasslande löv så frivillig pilot är inte helt lätt att hitta. Funderar över olika lösningar men det får nog bli tömkörning det här året till ända så tar vi igångsättningen i lugn och ro. Tömkörningen har börjat funka bättre igen när jag är lugn och positiv och inte gör någon grej av att han sprättar till då och då, så sista två passen har det varit nöjd häst med skum i munnen och glad matte, så jag försöker tänka positivt och ser fram emot vårens kurs för Anders Eriksson!
Oj vilket långt utlägg det blev om oss, tack till den som orkade igenom hela