08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

Snyggt träns :)

Tre av mina är rätt ok. Ponnyn ska vi inte ens tala om. Hon är som ett isbjörn. Förra året gick det åt flera skär, o ändå såg ponnyn ut som hej kom och hjälp mig.

Stella lär jag väl tyvärr få plegga. Förra året fick hon bara stå bredvid o öva på ljudet. Det var cirkus bara det.

Jag stoppar bomull i öronen på de som accepterar det (fodrad luva på den som inte fixar bomull) och så har jag en borste i ena handen, klipper ett drag, borstar bort pälsen så att de liksom tror att det är nån sorts vanlig borstning med ljud :p

Har iaf funkat på mina. Klipper alltid de vana först så de yngre får stå bredvid och lyssna innan det är deras tur.

Jag klippte Wille igår, var första gången han blev klippt men det gick bra. Jag är också nybörjare på det inte haft egen maskin förrän i år. Får finjustera lite linjer ffa mot huvudet i helgen när maken kan hjälpa till.

Annars så går det sakta men säkert framåt. Fått tid för sadelutprovning om 1,5 vecka, måste verkligen ha en dressyrsadel, min allroundsadel placerar mej lite i framvikt och då blir det bara "springigt". Idag fick vi ett bra pass i ridhuset trots sadeln, tror han tyckte det var skönt att bli av med lite päls. Gjorde en filtklippning då de går på lösdrift. Hoppas det fungerar annars får jag stalla upp dom. Han har givetvis täcke och var varm och go i 100g täcket i morse trots regn i natt. :)

Se om jag fått ordning på länken nu, förra blev visst spärrat då de ansåg att radion i bakgrunden klassades som reklam ;)

http://www.youtube.com/watch?v=BbSVHPyV544 Här är senaste videon på mig och Deimion. Riktigt nöjd med honom här och det känns verkligen som att delarna börjar falla på plats nu!! :) :banana: Körde lite svaga delar galoppslutetänk och en del förvänd galopp som känns allt stadigare nu, riktigt kul! :)

Nu ska vi iväg och beställa ett kandar från MS, för snart är det dags för sånt roligt! :D

Ojoj! Dit har jag också en... evighet till.

KL.

Ubbe har nu startat sin första lingondressyr. Jag är supernöjd då han uppförde sig exemplariskt och inte reagerade på dressyrstaketet, läktaren osv utan tuffade på efter förmåga i båda programmen, det ena med bara skritt och trav och i det andra galopp längst med långsidan. Han toppade sig själv med att inte bli för pigg efter galopperna utan blev ridbar och påverkningsbar direkt :).

1396714_10152281972573998_25328457_n.jpg

Nu ska vi satsa på att verkligen få den där galoppen riktigt ridbar så vi kan starta LC i vår och HUS i juni. Och jag har lite sits att tänka på (dessa jäkla handleder..)

Han är fin din Ubbe!:)

Lilla Svarta trimmas nu regelbundet av min duktiga hoppkompis, är så glad över att jag har så snälla vänner. Jag kan gå utan kryckor nu men fortfarande så känns det ju i benet o det svullnar. Men idag har jag iaf kört Den Vita till ridhuset! Så härligt att iaf kunna köra lite bil igen.

Liten hoppfilm på Svarta, höjden verkar inte vara nåt bekymmer, låg på 120 sista språnget:
http://www.youtube.com/watch?v=XjP35tdQoTc

Vad kul att det går så bra med Ubbe nu!

Nä Novali, höjden är definitivt inga problem! Hon ser jättefin ut!

Ser lätt ut :)

Vi har idag roat oss med en liten övning på två små hinder och ett antal galoppsprång :D

20131101_130152_5273a825ddf2b33b91fd0232.jpg

Haha! Jag gjorde precis samma övning med Hottie idag XD hade tom vita sockerbitar+bommar vi med.

Än så länge övar jag bara på att komma i ett jämnt tempo eftersom hon har svårt för sig i galoppen, så det var 15 m och jag ville ha 4 jämna galoppsprång vilket gick super i höger varv och i vänster brötade hon iväg och gjorde 3 jättestora och kastade sig hej vilt istället, tills jag började rida bättre och fick fin galopp och fyra stycken :)

Att länga och korta har vi inte kommit till ännu, mycket avancerat för stor liten häst ;)

mooi: Det är rosa och svarta prickar på mina bommar (som inte syns), men annars var det ju ett kul sammanträffande :D Bra övning annars!

+ pemi

Ja, han börjar bli stor! Ser fortfarande ut som en dragracer men är iaf rund och fin i kroppen. Just nu sitter jag och nördar liksidighet och börjar få lite mer kropppskontroll. Jag har sån sjuk perfektionsångest att tränaren drar efter andan när kag drar upp några nya funderingar "rakställning kommer inte ännu!" men hon berättar ändå om tänket och hur allt hänger ihop. Finns många anledningar till att vi.måste ta det sakta :D

*kl*

Var iväg på en pay and jump idag.

Nöjd med hästen trots ett stopp men hon hoppar fint och känns bra. Står emot lite men mycket bättre mot tidigare.

dsc_1156_52769ab9ddf2b37f0014f072.jpg

dsc_1161_52769ad89606ee6423743166.jpg

dsc_1183_52769ae8e087c37410e29f20.jpg

Angående klippning så har jag klippt bara halsen på henne men kommer klippa henne mer imorgon för hon svettas nå så fruktansvärt... Jag vill egentligen att hon ska ha pälsen kvar men det går inte pga att det bara rinner av henne när man tränar.

Ser jättefint ut men trångt?? O speglar som man hoppar mot, inte dåligt gjort av er tycker jag.:)

cahs: Vad kallt det ser ut hos er? Kommer ju rök ur näsborrarna!:o Här är det fortfarande ca 8-10 grader varmt varje dag. Tränar du för någon?

Fint!

Förstår att du tycker om att hon är otittig. Förstår att du tycker det ser trångt ut på mina bilder om man jämför med ridhuset ni är i :D. Fast ridhuset som jag är i är faktiskt 20*60 i alla fall ;).

Angola blir ju väldigt tittig på nya ställen även om det blir bättre och bättre. Hindret hon vägrade på var ett plank. Antar att det bara är att träna plank hela tiden så det blir bättre...

Ok det är ju inte litet på nåt sätt. Det som vi är i är 22x62 så ingen skillnad mot er.

Tror inte det är plank i sig du måste öva utan alla olika titthinder snarare. Det tråkiga m de flesta pay and jump är ju att det bara är bommar o på sin höjd ett plank o då får hästarna em chock när de kommer ut på riktig tävling.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
64 966
Senast: Blyger
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 622
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård