Sv: 08:0rna del 8
Vad sorligt, har läst om er och tänkt att du verkligen hittat "din" häst, verkligen tragiskt, *styrkekramar*.
Här är det heller inte så muntert, Appe var halt VB efter terränghelg i början av juli (landade tokigt i nersprång från liten bank?), hade böjprovsreaktion som försvann efter ledbedövning av knäet men rörde sig fortfarande inte bra, såg helt fin ut efter bedövning höftled. Behandlades i bägge, vilade, sattes igång lugnt och långsamt, blev inte bra. Scint förra v visade inget i bakbenet, ej heller ultraljud av höftlederna. Knäet är röntgat i mars. Ingen böjprovsrekation nu. Har aktivitet i ryggen på scint, även rtg-fynd i ländryggen ffa, tätt liggande tornutskott. Behandlades i ryggen och tömkörs nu men jag tror inte att ryggen är orsaken till förändrad bakbensrörelse, släpar tån VB ffa när ytter på volt, kortare steg ffa i skritt (som jag delvis noterat över ett år!). Jag är gravid, hästen höstvild och exploderar när ett löv faller så tömkörning i naturen är därför inte helt kul eftersom han är både stor och får upp bakbenen så tömmen har fastnat både under svansen och mellan bakbenen några gånger och jag är glad över att jag hittills lyckats lugna och reda upp situationerna.
Blir nog ytterligare klinikbesök med närmare koll av knäleden, bara att ta ledigt från jobbet igen och boka båt och åka..
När ska man få glädjas över sitt fritidsintresse och inte bara lägga pengar och tid på oro och tårar. Fan.