08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:0rna del 8

Åh, fy vad trist :(

Förstår ilskan, när jag åkte av 2011 slog jag mig inget i fallet men landade framför hästen som tog ett skutt åt sidan för att inte springa över mig, bara det att han skuttade rakt över min fot som blev mos.
Gick från att aldrig ha skadat mig till att bryta foten varannan gång jag ramlar av :(

Men hoppas du läker fint och snart är uppe i sadeln igen.

Trist när inte fötterna håller. Denna sommaren med all torka har ju gjort fötterna mer än lovligt torra så förhoppningvis löser sig dina problem över vintern.

Mina busfrön är riktigt vinterpigga nu! Hade varit full fart på ridbanan häromkvällen...

Novali01: Aj som fasen, rös när jag läste det. Hoppas du blir hel nog att rida snabbt :)

KL:

Herr Gul var på dressyrtävling idag (pust, var är hindrena frågade den gule) och gick ett Lätt B:3 program på 60,6%, vilket vi är mkt nöjda med. Han skötte sig ypperligt och vi är väldigt nöjda. Kritiken var precis de bristerna som vi redan vet om.

Han har även fått IR behandling typ tidigare i veckan av en bekant, skönt sa han & vi kunde se lite extra schvung på framridningen - som tyvärr inte kom med in på banan.

Film kommer senare i dagarna!

Usch! Hoppas att du läker fort och slipper ha ont så länge.

knapplån
Min häst har fått lite oplanerad vila så vi missade tyvärr Breeders i år. Hovproblem även här, han är så plattfotad och blev sulöm efter senaste skoningen så han har fått lite extra vila med toffel på hoven tills hoven vuxit ned lite.

Här har vi varit på pay and jump idag!

Red 1 m och debut på 1,10. Idag var hon lite springig mot hindren och jag fick inte alls samma bra känsla som förra gången vi var iväg. Underlaget var inte det bästa heller, jättedjupt och lite halt på sina ställen, hon är rätt känslig för djupt underlag har jag märkt.
Felfria i 1 m var vi och i 1,10 så valde jag att avbryta efter 4 hinder eftersom jag tyckte hon kändes trött och fortfarande överhoppar sig ganska rejält, ville inte pressa henne eftersom det var så tungt.

1382900_10151954706975948_267579284_n.jpg

1385728_10151954708185948_491712032_n.jpg

995522_10151954708300948_292103348_n.jpg

1,10
1379304_10151954708735948_1070705856_n.jpg

1379726_10151954706910948_1398108276_n.jpg

Grattis! Fina ni är :)

kl
Imorgon ska Calle på återbesök hos vet för att kolla sig efter sitt feltramp i hagen. Han har känts fin att rida men jag tycker ändå att han inte ser HELT hundra ut när han springer på lina utan ryttare. Men, jag kanske inbillar mig saker...? Jag jobbar så det blir mamma och pappa som åker med honom, med stränga förmaningar om att minsta lilla så ska det undersökas noga!

Ja grattis till nollan och även som natascha säger till ett klokt beslut att avbryta!

Måste ju bara få skryta lite över min tränare som blev 3:a i championatet för 6-åringar :D:love:
Så nu är det bara att träna på ;-)

+olina & mooi
Tack så mycket, ja först var jag fundersam på om jag skulle strunta i 1,10 eftersom hon hoppade lite orytmiskt i 1 m men så tänkte jag att jag ju alltid kan utgå så jag valde att hoppa några språng.
Nästa planerade tävling är samma höjder i mitten av november om vi inte åker på något annat innan det och då är det inomhus på bättre underlag. Då hoppas vi på bättre känsla :)

Fina och välmatchade!

Klokt att avbryta och behålla den positiva känslan.

Kakan fick hoppa lite på egen hov idag :)

Roligaste bilden :p

Söt!

*hugger sista*

Vi red ju Breeders förra veckan, jag måste säga att jag blev grymt imponerad av min häst :love::love::love: Första dagen nollade han (blev dessutom första nollan i klassen = extra stor applåd och bild på minst två Facebook-sidor :D), andra dagen satte jag för dålig galopp och glömde dessutom vägen till en linje som gjorde att vi fick två väldigt onödiga rivningar. Men det mesta flög han över med bländande teknik och det känns riktigt bra inför framtiden :up:

Filmer finns i filmtråden på Hoppning om någon gärna vill se.

D151F6B3-C438-4309-9398-A6F906FC52F3-436-000001073038721D_zps86b80241.jpg

Tittade på filmerna och jäklar vilka fina språng han får till när allt stämmer!
Lovar gott inför er framtid :D

OMG vad han hoppar :bump: vad roligt!!

KL

Vi var iväg och tävlade dressyr i går, första "riktiga" tävlingen, en LB:1. Pålla var riktigt fin på framridningen, trots att hon var ordentligt spänd till en början över alla hästar, hundar, folk, barn...

Programmet gick bra, ända till första galoppen där hon inte fattade rätt och blev stressad av att det blev fel :( Så, jag hoppade över 15-m volten i galopp, lade ytterligare en volt i trav i stället och fattade galopp efter denna i stället. Så, vi fick en del avdrag och landade på 57.5 %. Jag är supernöjd med resten av ritten och min fina, fina häst :love:

Här en bild från (världens lerigaste..:wtf:) framridningen. Själva tävlingen var inomhus, så jag tror inte det blir så bra bilder därifrån.

Hugger sista knappen o gör så där som jag inte gillar att göra men...

Bison: Gaaah! Bryter foten var o varannan gång????
Men din lille pålle är jeeetefiiin!:)

Mitrolle: Smart beslut, ser bra ut iaf!

Olina och Natascha: Hur går det för er?

Equilina: Jag följde dig på nätet o jisses frid vad din häst hoppar och vad duktig du är!

mooi: Hur gick det?

Morvan: Din häst är fantastiskt vacker! grattis till debut!

Igår red min "proffskompis" min lilla pålla. Hon ska trimma henne 2 ggr i veckan nu åt mig så iaf en av oss är på banan riktigt när jag får börja rida. Var jättekul att se en så duktig ryttare rida min lilla busa, men hästen var väl sådär nöjd i början över att sötebrödsdagarna som skogshäst verkar vara över...:p

Han var inte bra, precis som jag trodde. Det är väldigt lite men det finns en orenhet som vi inte riktigt vet vad det beror på -han är rätt busig i hagen och gör massor med rejs + luftfärder så jag tror att han trampat snett i någon landning... Jag är skiträdd att han skadat nåt ligament i hoven då "symptomen" stämmer ganska bra. De ultraljudade idag men det visar ju bara några centimeter ner och det som gick att se visade inget (puh!). Nu ska han vila ett par veckor till och sättas igång igen, är han inte bra då (eller det kommer tillbaka om ett tag) så får man göra en MR på hoven.
Han hade iallafall varit snäll med mamma och pappa, stått helt stilla vid UL och fick inget lugnande förrän de skulle dra två tänder... Haha, bara det är ett kapitel i sig, upptäckte att vid ett par tänder han redan bytt kom det två nya -dubbel uppsättning av tänder, som en haj! XD

Fin häst, ja. Duktig ryttare, nja ;) Ärligt talat, sätt en bra galopp och styr... Det märks ju så tydligt dag 2, jag sätter för dålig galopp och glömmer styra, då kommer felen.

Olina och Natascha: Hur går det för er?

Tackar som frågar. :)
Inte mycket att berätta bara; fast sist jag tömkörde så hade någon pollett trillat ner tydligen, för allt gick som på räls. Vi hade inga diskussioner alls - han följde minsta vink i fråga om vägval, och kom kvickt igång i trav. Försökte inte heller att dra iväg. Det gick så bra att jag inte höll på mer än 20 min bara för att sluta medan vi båda hade kul. (Funderar på om han inte på något sätt lurade mig till det i alla fall? :meh: ) :D

De har kommit in för natten nu. Det var lite av en chock för Nalle att gå in i boxen. Ja, inte boxen i sig, men det var "färsk" halmpellets på golvet, och det rörde sig nog under hovarna för han höll på att knäa som om han trodde att underlaget inte bar honom. Stackarn tog nog en halvtimme på sig innan han vågade resan tvärs över boxen till hönätet. (Sedan var det OK.)

Gårdagens hoppträning
http://www.youtube.com/watch?v=VbTlF9Xe7Uk

Efter att vi har haft lite miss i kommunikationen de senaste hoppträningarna (som bla resulterat i två avåkningar) var vi igår äntligen "kompisar" igen ;) Nu börjar jag få ordning på galoppen innan hindren och då blir sprången och tekniken mycket bättre! Igår var även bakbenen mer i luften än på marken... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 765
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 587
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?