Sv: 08:0rna del 8
Vad duktig du är som hinner hålla igång två unghästar, jobbar eller pluggar du?
Novalli: du ska behålla svarta och sälja skimmeln eller? Hon ser pigg och ärtig ut dina svarta, hur stor är hon? Hur länge räknar du med tills du kan vara i sadeln igen? Jobbigt med skador, både på hästar och ryttare!
Vanilj_Hallon: Hon hoppar ju riktigt fint, ser kvick ut i benen och betydligt mera koncentrerad på hoppandet nu än förra filmen.
Lycka till Mooi, gillar verkligen din häst, hoppas ni får positiva besked på måndag.
Jag har kliniktid bokad tills torsdag, fortsätter utredning av min dåre. Han har fått gå kvar i liten hage sedan sista besöket eftersom jag ganska tidigt insåg att det skulle bli en till vända och tänkte att jag får se till att rasta honom lite alla dagar istället. Det är ju ganska lerigt i hagarna nu och han röjer på bra om han har chansen. Har jobbat mycket med tömkörning, långtygling och bara promenerat men han har så mycket energi nu! Var på promenad igår i vindstilla dagsljus men han såg spöken överallt och lyckades skrapa upp sig på kotan när han blev rädd för något som jag uppenbarligen missade och nästan gick omkull på asfalten. Gled med bägge bak under sig när han slirade till och var fem före att ligga på sida! Bilar är tydligen sjukt läskiga nuförtiden också. Senaste promenaden innan denna var dock i mörkret och vi mötte en älg så han kanske hade det i bakhuvudet.
Känns jobbigt med allt just nu eftersom jag är i 6e mån och inte vet vad jag ska göra med hans igångsättning, hade lite planerat vila och sedan skicka iväg honom för igångsättning/utbildning men jag vill ju veta att han är frisk i kroppen först! Betvivlar ibland att han är rätt häst för mig, jag har alltid gillat vildpannorna men har faktiskt blivit lite skraj när han är så sjukt explosiv, och balansen kanske inte är på topp efter graviditeten sen.. Jag får försöka ta en dag i taget, han lugnar sig säkert i vår/sommar när det är dags för mig att komma igång på riktigt, bara vi får ordning på hans mystiska bakben först!