07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jo det är de ju :) Nu är det ju inte säkert att jag kan sälja min eller iaf inte för så mycket pengar som fattas för att jag ska kunna köpa Bruce, men jag är i alla fall glad att jag får ha honom att rida på! Och nu börjar min egen kännas lite bättre att rida igen också!

Kan du inte köpa en del i Bruce då? Har du bara tänkt rida dressyr på honom eller fälttävlan oxå?

+ ni andra
Tack, vad gulliga ni är! :)

Här kommer långfilmen! :o
http://www.youtube.com/watch?v=c1-tR_OCz9E

Fortfarande många fel och brister, ser att jag pendlar med skänkeln så där fult igen. :meh: Jag tror att det är när jag känner att hon inte riktigt går fram, och jag sitter och driver omedvetet istället för att korrigera henne. :banghead:

Har fått reda på inne på FT-forumet att nerhoppet vi försökte oss på är till typ * eller **, så kanske inte så konstigt att vi bangade ur. :crazy: Förvirring från tränarens sida?

Gabby: Vad skönt att den gule börjar kännas bättre!

Ja, jag får väl höra med ägaren om hon kan tänka sig något sånt. När jag vet först och främt hur Marlin ser ut på röntgen och sådär, och kan börja annonsera och se om det finns intresse alls. Så jag vet hur mkt pengar jag kan erbjuda...

Tanken var att satsa dressyr detta året, ägaren var lite inne på att hon ville att vi skulle försöka kvala Breeders men jag tror inte vi kommer komma så långt i år. Men skulle jag lyckas köpa honom blir det nog fälttävlan också! På lite lagom nivå i alla fall :angel:

Du är min idol för att du är så modig. Alla andra FT-ryttare också för den delen. Jag önskar att jag hade vågat, och att det funnits lite terränghinder i närheten så att man kunde variera eller låta någon modig ryttare variera. Jag tror att min häst skulle passa perfekt som FT-häst, hon bangar aldrig för något och jag tror att hon skulle glömma bort att tjorva om hon hade hinder att fokusera på...

*kl

Jag var ute och körde galopprunda idag, jobbade med att länga och sedan ta tillbaka så att det blev lite tempoväxlingar. Min häst gick perfekt, inget bock eller tjafs utan bara pigg och framme, kändes som att hon hade orkat dubbelt så långt. Hon har en enorm galopp som är så härlig att luta sig tillbaka i när man drar på farten, då går det ändå så snabbt att hon inte kan bocka så man kan luta sig tillbaka lite :o

Apropå att rida galna hästar så är det en i stallet som frågar mig hela tiden om jag inte kan börja rida ut hennes femåring som varit konvalescent och därmed har endel energi. Eftersom jag vågar rida min egen så tänker väl folk att jag vågar allt. Hon frågar minst varje vecka och jag känner mig så dum som alltid säger nej. Nog för att jag sitter på min egen tidvis vilda dam, men det är ju ändå min egen häst. Jag har ingen lust att skada mig pga nån annans häst, är det min egen kan jag ju om möjligt ha lite mer överseende...
Hade det varit en ponny så hade jag lätt gjort det, men denna är lika stor som min. Jag är inte speciellt modig på okända vildhästar :o

Modighet handlar det inte om enligt mig . Snarare vad du får ut av det ? Risk att skada dig för att uppfostra ngn annans problem häst för noll kostnad ? Nej tack .

Ja precis, att hon frågar mig är pga att hon inte vågar själv. Vi brukar iofs hjälpas åt med tjänster och gentjänster i stallet, och jag är som sagt den som ofta behöver hjälp med att ta in från hagen då jag jobbar kvällar osv... men vetefan om det är värt att bryta benen för. Även om den är snäll oftast så har han gjort diverse grejer, och jag har ingen större lust att riskera att skada mig för den sakens skull. Det innebär mkt problem för mig vad gäller att hålla igång min egen häst, jobba etc under en ev skadeperiod.

Sånt där ska man bara göra för att man tycker att det är roligt att rida galna hästar, inte för att man känner att man borde för stallfridens skull.

Det är inte värt att skada sig för andras hästar. Speciellt inte om man som så många här har hästeriet som en hobby. Du har ju gjort ett jättejobb med din häst och man blir så glad av att läsa när det går framåt! :)

kl
Tömkörde idag. Ut en sväng och sen på en äng. Plutt var lite pigg idag:D
1016189_10151742852660196_1736535253_n.jpg

998514_10151742853485196_1743733348_n.jpg

1017387_10151742849395196_640465557_n.jpg

+ en liten film från början av passet på ängen då han var lite piggelin och fick jobba lite i sluttning.
http://www.youtube.com/watch?v=nGuX-nnodSE

Tyvärr orkar jag inte springa efter honom som förr så skänkelvikningar och sånt tar vi på vägen där det finns lite bättre hjälp till inramning. :)

Har haft koll på resultatet och såg att hon nollade:). Superkul och jag hoppas att jag får se henne i finalen. Enda hopphästen jag vill se i år:p.

Vad roligt! Heja!

Kan förresten skvallra om att jag såg Luxus i startlistan till Flyinges sommarfälttävlan. :)

Coolt.. Han lär nog toppa dressyren :D

Då är det nog bättre att lägga krut på att träna terräng än dressyr inför den starten då :angel: noterar detta...

*kl*

Vi är hemma från semestern. Herrn har sovit ute två nätter utan att få gå in på dagen eftersom jag ska skura hans tömda box idag innan jag strör upp den igen, och han är inte särskilt nöjd med det. Men han vänjer sig nog vid de här rutinerna också. Jag är den enda i stallet som rider och har en häst som behöver sova inne för att orka och hålla hullet så han får ju snällt vänja sig vid att göra det själv. Men det gick utmärkt på semestern så det gör det nog hemma också snart när vi får lite ordning på det.

Planen är ju i alla fall att låta honom "ta det lite lugnt" resten av året och tävla utan krav. Han växer och ändras, pendlar så hemskt i vad han orkar kroppsligt och är hela tiden så mycket i utvecklig att det är svårt att hålla en jämn hög nivå. Så nu får han testa på att gå fälttävlan. Eftersom han går 120 och LA så blir ju hoppningen och dressyren inte något som han behöver anstränga sig i, och terrängen handlar ju snarare om att han ska vänja sig vid att det sker på öppna ytor än att det är svårt att hoppa över stockar i debutant. Fem tävlingar inplanerade med Flyinge som debut, det ultimata målet skulle vara att han ger med sig i terrängen och kvalar till lättklass innan säsongen är slut.

På semestern så fick han i alla fall testa på en ny karriär, som westernhäst :D gick faktiskt över förväntan och efter de inledande 10 min på första passet så gick det att rida på långa tyglar och med enhandsfattning. Lattjade mest på fält och han verkade gilla det.

1002248_10151525259586299_1965682301_n.jpg

Sen hoppade jag lite också för att inte tappa något, fick med en kameraman ett av passen och den dagen höjde jag upp lite eftersom han var med på noterna. Han gör det lekande lätt i alla fall, även om han behöver växa i sin kropp ganska mycket. Vid sådana tillfällen så tror jag på den här hästen, även om det behövs tid.

1044786_10151523957026299_1501703164_n.jpg

931239_10151523957086299_329474206_n.jpg

Senast ändrad:

Hjälp vad högt ni hoppar! Jättefina språng :)

Du har ju verkligen satt en bra grund inför fälttävlan nu iom den erfarenheten han har från både hoppning och dressyr.

oxo, vad duktig du är på att tömköra. Tycker han jobbar på bra, måste ju vara perfekt för er båda ;)

Jag har så mycket att göra den här veckan så vet inte om jag hinner rida, hade ju bara tänkt rida ut lite planlöst och utan mål nu några veckor :p Några bönder runtomkring har skördat sina ärtfält och de är jättestora och mycket inbjudande för härliga galopper! Får se om jag hinner ut och galoppera lite ikväll, annars kanske imorgon.

Oj vad han hoppar! Ser tramsigt roligt ut att prova lite western:D! Har ridit en välutbildad quarter en gång och det var verkligen jätteroligt:).

Är det alltså månne du som ska tävla Luxus:)? Tycker hursom att det är fantastiska ägare på den hästen som är så måna om att visa upp hans mångsidighet och att han inte bara är en dressyrhingst som kan göra travlängningar i ett ridhus.

Eftersom du var själv så måste ju Beckahästen tagit fotot för det är ju du som står där...företagsam liten Pålla!:p:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat