07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Oftast tar jag på mig ett par bra sportskor, typ löparskor! :) Hon är alltid (brukade vara ;)) så himla lugn så jag blev bortskämd ur säkerhetssynpunkt när det kom till tömkörning!

Men är hon på det lite vildare humöret brukar jag traska på i stallskorna med stålhätta, dom fungerar ganska bra dom också! :o:D

Jag har dragits med en väldigt seg knäskada, nästan 2 år nu, opererade i höstas men blev sämre...:( så jag måste vara noga med skorna, tyvärr får jag ont av att gå i de med stålhättor (typ industri/lagerskor). Eftersom min varit så galen så har jag ändå velat ha stålhätteskorna det finns ju alvedon och diklorfenak right :crazy:

Tålmodig är nog fel ord att beskriva mig :p Har också rätt kort stubin men lugnat ner mig betydligt med åren. Envisare än än åsna ligger nog närmre till hands :D Har jag fått något för mig i min skalle så ska jag göra det. Flytta till USA, läsa en jättesvår utbildning, göra en Klassiker, få rätt på en knasig kuse...:o

Anpassar ni ridningen efter vädret? :confused:

Nu för tiden gör jag det, nu när jag inte längre rider "seriöst" :p Men på den tiden när jag tävlade "mycket" så red jag ju i ur och skur (och värme) :D

Trots värmebölja så är jag lite avis på dig som varit och hoppat terräng, är jättesugen :d

Anpassar ni ridningen efter vädret? :confused:

:

Jag undviker stekande sol och blåst. Men regn har jag inte så mycket emot, det kan vara ok. Jag rider ofta runt 20- 21 tiden på kvällen, då är det inte så varmt. Fast när det är tävling får man ju vara tacksam om vädret är såpass så man kan ta sig till tävlingen. Har fått ställa in någon gång pga storm.

Jag anpassar efter vädret. Jag kanske är löjlig, men jag tycker det känns lite mastigt med galoppintervaller eller tex hoppning när det är som varmast. Dessutom betyder ju sol och värme ofta att det är extra mkt bromsar. Jag undviker överlag att rida när det är för varmt, kan jag styra det till tidig morgon eller kväll så gör jag det, om det går. Men jag låter ju inte hästen stå i en hel vecka pga värme.

men då hatar ju både jag och min häst värme också. Jag orkar inget, vilket i kombination med att min häst aldrig bjuder till gratis gör att de passen är rätt dåliga. Och hon eftersvettas tom när hon tas in från hagen när det är som varmast.

Låter som mig och min häst ;) vi är definitivt inget sommarekipage. Min häst blir också svettig bara genom att finnas till i denna värme, stackaren.

Åh vad härligt med en välutbildad häst, kul att sitta och trimma lite, bara det inte är för varmt haha :p

GP kom lös när jag skulle leda ut pållarna till hagen efter tävlingen. Hon är egentligen inte särskilt rädd för bevattningen som farsan hade startat, men vår lilla ponny anser att den äter hästar, särskilt små rödhåriga ponnyer, så hon var ju tvungen att stissa upp även de stora hästarna och vips hade jag tappat en häst. Men hon följde bara förvånat med längs grusvägen (tog en svängom i kålstycket bara) och sen in i hagen. Så ingen skada skedd.

Jaa det är helt underbart OCH hon är inte knäpp på något sätt, helt normal och VÄLDIGT lätt att ha att göra med!!! Hon hamnade här på grund av andra anledningar än att hon var knäpp...(låter som om jag bedriver något horse shelter här, min man tycker nog det ibland i alla fall :cautious:)

Haha vad bra att hon gick dit hon skulle - nästa gång kan du väl släppa henne direkt :p

Du är min idol ! (och stjarfrugt också)
Jag är grymt imponerad av er.

Jag vet känslan av att Okej, nu vet jag i magen att detta kommer funka och så bara gör man det. Mina förutsättningar har ju bara handlat om mig och inte det minsta om hästen, men ändå känslan...

Så häftiga bilder! Ni är ju jätteduktiga, och så kul att ha bilder på det också. Får gå in och kolla i fälttävlanstråden o kolla om du lagt in någon film där!

Hade GP fått chansen till att bada idag hade jag aldrig fått upp henne ur vattnet igen, hon hade stannat där ;)

Ja men man blir fegare ju fler år som går har jag märkt. Jobbade tidigare som beridare och red en massa galenpannor och fick referensen "totalt orädd" men idag hade jag inte hoppat upp på dem öht:o

Bra gympaskor vid tömkörning är ett måste! Mina kommer jag snart att dra på mig och bege mig ut och tömköra:D

Skitsnygga bilder! Även om Hunter och Stjarnfrugt har gjort mycket för att utveckla och få sina hästar att fungera så är du den ryttare som själv utvecklats allra allra mest under åren med din Chatsi:bow:!

Du är min idol ! (och stjarfrugt också)
Jag är grymt imponerad av er.

Jag vet känslan av att Okej, nu vet jag i magen att detta kommer funka och så bara gör man det. Mina förutsättningar har ju bara handlat om mig och inte det minsta om hästen, men ändå känslan...

Nah :o jag vill ju bara ge en fin häst en chans - sen kanske hon inte kommer att funka på FT-banorna det får framtiden utvisa men det är värt ett försök och att kämpa för!

Höll med på med sånt när jag var 15-25, fanns inte en häst som jag inte satt upp på, tog mig an vilka ofog dom än hade för sig, inte gick att sitta upp på, inte rida ut på, mangla ryttaren mot väggar och buskage, the list goes on. Skulle ALDRIG sitta upp på någon annans knashäst idag :o inte ens för mycket pengar.

Är eg för gammal för att hålla på med tuffa/felhanterade hästar, har sagt att ska jag ha någon mer häst (utöver de jag föder upp :angel:) så ska det vara en rutinerad okomplicerad sak - gick ju bra, tog hem en oinriden nästan 6-årig liten knasboll :meh:

Dom är ju jättefina båda två! Lyxig sits att välja mellan dessa två godbitar :d

kl

Idag stod det löshoppning på programmet. Sen blir det vila tis-ons för jag ska till Falsterbo!

Beckahästen hade nog roligare än vad jag hade (rätt varmt idag med) för hon hoppade 3 extrarundor när jag började kratta spår? Hon hoppade sin bästa hoppning hitintills, rev bara en gång på hjälphindret i mitten när hon kom fel in men hann rätta sig till oxern. Var super att hantera mellan hopprundorna, lugn och lydig, inget stiss eller slita sig eller stå på bakbenen. Fick tyvärr ingen film då jag hoppade henne ensam.

Ser helt snett ut men var inte det "i verkligheten" :crazy:
IMAG1070_zps8efbd738.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat