Sv: 07'ornas tråd del 13
*kl*
Här tar vi det lugnt. Är på Gotland på semester och herrn är med. Resan gick fint, lastade ur på kajen en stund i väntan på båten, coola hästen gick av och på transporten som om det hörde till vanligheterna. Sedan blev han lite spänd när vi körde på och båten lade ut, men när jag fick gå ner i halvtid så var han lugn igen. Han får gå själv i en gräshage dygnet runt här, deras flock går på andra sidan stallplanen så han ser dem när de inte är uppe i skogen (jag släpper inte ihop honom när vi bara är här i 2,5 vecka). Och han verkar trivas väldigt bra med det, går och filosoferar för sig själv och är jätteharmonisk. Red lite igår efter ett par dagars vila (först efter förra helgens tävling och sedan resedagen och dagen därpå för att acklimatisera sig) och han var supertaggad, galopperade på stället och krumbuktade första halvtimmen. Sedan red vi på ett nyslaget fält (fördelen med att hälsa på svärföräldrarna som har fält så det räcker och blir över att rida på) och då blev han väldigt jämn och fin i bjudningen. Så hans "sommar-jag" av hans årstidsschizofrena sidor kanske mår bra av att gå själv ute dygnet runt och pyssla på i sin egen takt, det var i alla fall en positiv överraskning att han var så piggelin. Det skulle vara omåttligt skönt att kunna ha honom ute dygnet runt även när han rids och tränar i sommar. Annars ska jag ta hand om utsläpp och insläpp själv och allt däremellan, och det slipper jag gärna när jag börjar jobba 07.00 och har stallet en halvmil hemifrån åt andra hållet.