Sv: 07'ornas tråd del 13
Så himla typiskt nu när hon precis kommit på bete. Men det såg inte så farligt ut på bild (sen ska man ju inte förakta små sår..) Hunters hästs skada såg ju riktigt läbbig ut i jämförelse.
Fiorano, åh vad jag blir sugen på att hoppa! Och visst gör det nytta, hoppningen har gjort underverk med galoppen på min häst, de måste helt enkelt bli lite kvicka.
Idag har jag haft ett bra ridpass på ridbanan. GP har sluppit banan en hel vecka, då hon vilade i fredags, tävlade lördag, vilade söndag, red ut mån-tis, vila ons och så idag ridbanan.
Nu tycker jag skänkelvikningarna funkar bättre men nu är det lite problem med travökningarna istället
fick 7: or på senaste tävlingen på skänkelvikningarna men bara 6 på ökningarna, och det stod även i protokollet att vi behöver stärka mellangångarterna. Försöker göra lite mer övergångar och bara några steg i taget, blir så lätt "springigt" om man rider diagonalen.
Provade även att rida lite öppna i galopp, har inte gjort det tidigare då det verkar svårt. Tror att vi emellanåt lyckades i alla fall. Tänker att det borde stärka hennes galopp.
Red mellan 20.30 - 21.30 och både jag o hästen blev helt genomsvettiga, det är varmt nu.