07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Aha. Alltså det där med att tolka i text är inte min paradgren:p. I vilket fall blev det just den effekten när jag bytte plats på stångremmen och nosgrimman:).

Haha ibland läser man tokigt! Jag tycker också att det ser ut som att den remmen som sitter i stången nu kommer för långt fram, byter du plats kommer allt hamna mer "lodrätt" och ge bättre balans! :)

Kl

I dag har vi varit på vår första borta träning. De jag hade oroat mig för gick bra. :) Dvs spänd pga nytt ställe och svårt att sitta upp/sadeltvång. Inga problem. Sen gick de tyvärr inte superbra att rida. Helt plötsligt kunde vi inte fatta höger galopp, blev bara vänster. de var extremt varmt och både jag och hästen var helt slut. Men de är bara att träna vidare. Trots att de blev lite strul blev de aldrig obehagligt.

Hon är helt fantastiskt vacker!:love: Och nu har du ju kommit ett steg vidare på väg mot tävlingsbanorna, nästa gång kommer du vara lugnare eftersom det gick bra denna gång o då kommer hon också vara det.

Köpte mig ett baucherbett och har nu provat det :) Han verkade trivas bra på det och kändes mjuk och fin i munnen. Dock var han otroligt lat efter nästan en veckas vila. Han borde egentligen skickas på uppfostringsanstalt för man märker verkligen att han känner av att matte inte rider som vanligt.

B12C78E0-00B0-40DC-87CB-13F52B81C9F1-8976-00000B2497B91EF0_zps497bd0fc.jpg

Åh skulle också vilja testa ett sånt där bett, men finns det bara tvådelade? Är inget fan av tvådelat! :)

Och jisses så vuxen han har blivit, jättefin och mogen! :D

Haha ja just nu är han som en tjock gubbe som suttit i soffan och druckit för mycket öl:p

Tror att dom finns som tredelade också. Jag köpte mig ett tvådelat för han avskyr tredelade tyvärr. Annars är det ju bra att kunna växla ibland:)

Hahahha samma med Amazing, hon har verkligen släppt allt vad som heter glamour och går lyckligt runt i sommarhagen med lerig kropp & flughuvan på sne! ;):D:p

Men verkligen, han har liksom släppt den där pojksöta och lite tjuriga uppsynen mot en ung mans uppsyn! :love:

Ah, tvärt om med Amazing, hon vill BARA ha tredelat och kan gå med på ett bettbyte i 3 sekunder ungefär! O_o

Nu behöver jag ju inte tänka på det förens tidigast i höst men får ju fortfarande tömköra lite lugnt om jag skulle vilja påminna henne om hennes tidigare liv som arbetande :p:p:p:p och sen är jag ju barnsligt förtjust i att köpa nya bett också! ;)

*kl

Jag red ett pass i min nya sadel i förrgår, och min häst gick sagolikt. det går inte att jämföra med min hoppsadel jag ridit i sedan november. Denna sadel har gjort underverk med min sits, balans och hela ridningen kändes enkel. Plötsligt kommer jag åt hästen och kan börja rida, istället för att sitta uppepå och flaxa med skänkeln och vara svag i överlivet...

Red idag ett pass för min nya tränare. Min häst bråkar ju när det blir jobbigt, går baklänges och slår mot skänkeln. Men hon kommer inte undan och finner sig i situationen efter lite stök, jag hoppas att det växer bort med tiden. Hon bråkar mest när jag rider för tränare, sällan hon gör det numera då jag är ensam, antagligen handlar det om att vi tar oss igenom nya uppgifter och det känns väl i kroppen. Och det gillar hon ju inte...

Vad roligt för dig med sadeln! Det är så härligt när man känner att alla bitar faller på plats.

Anledningen till att din häst bråkar när du tränar är väl troligen för att du sätter mer press på henne än när du rider själv. Troligtvis borde du pressa henne ngt mer när du är själv så du tar henne framåt mellan träningarna också.:)

Det är bara så tråkigt när det är bråk alla ridpass... Jag har fått lära mig att känna efter tidigare när hon försöker gå över gränserna.

Idag var min lilla Häxa knappt ens häxig utan blev snabbt mjuk och trevlig! Hon står kvar hos min dressyrtränare fortfarande och vi tränade idag. Ännu några steg mot bättre lösgjordhet, ny träning i morgon!

Ja såklart men när man kommit in i en cirkel där hästen testar varje extra steg man begär då blir det ju lite bråk om man ska över en liten tröskel varje gång. Men du får trösta dig med att för varje gång du tar henne liiite längre så kommer det att dröja ngt längre nästa gång innan hon ifrågasätter.

Sen menar jag inte att man ska BRÅKA med dom, framförallt inte ston!:meh: Sitter ju själv på en bestämd dam o jag kan lugnt säga att hon ifrågasätter VARJE gång vi ska rida dressyr om det det verkligen är nödvändigt...:banghead: Att börja ett pass med att försöka bestämma över henne är = glöm din dröm. Men när hon är uppvärmd o framjoggad, helst galopperad ordentligt, DÅ passar jag på o kräver lite mer för varje varv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18