07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

+Jfrelin; Tack igen. Blir ju nästan lite generad, även om det kanske inte är så mycket att bli generad över att visa en dressyr med en inte igenom häst men jag känner väl lite precis som du beskriver, att hon är och kan bli riktigt trevlig, med lite bättre ridning. Så definitivt peppad!

fio; Yupp. :D Är nog närmsta terrängbana jag har.

Åh ser underbart ut! :love:

Nu fick jag värsta "saknar att rida attacken", både du och hästen ser sådär lyckliga men ändå koncentrerade ut! :love: :´)

Yey, vad kul att ni är på gång!

Svårt att hinna med dressyren också när det är så mycket annat man ska hinna med... :o

Undret: Vad tråkigt det är när man känner att man sitter fast.
Vilka tävlingar ska du åka på?

Var tvungen att titta på filmerna för att se vem du var för vi var också där!:) Såg dig på framridningen till dressyren, satt o fikade då. Fantastiskt trevlig tävlingsplats, terrängbanan var ju bara sååå söööt och arrangörerna hade ju verkligen ansträngt sig för att fixa allt. Vi hann åka tack o lov innan det började regna...:o

Ja, det är väldigt trevligt där. Har varit där med min äldre för några år sedan.
Om du hann åka innan regnet så måste du startat tidigt. Det var inte du som fick markkänning? ;-)

Vad härligt att det gick bra och att du fick med henne hem :) måste kännas som en väldig lättnad!

Kl
Hjälp vad här skrivs! Jag har inte varit hemma i helgen och idag lurade jag med sambon till Ullared ;) kliar i fingrarna att köpa hästsaker men jag fick verkligen hålla igen.

Är så avundsjuk på er som tränar och tävlar nu. Ni är fantastiskt duktiga allihop!

Ja verkligen, nu vet jag att alla tårar och allt slit inte har varit förgäves! :)

En liten bild på Amazings sommargäng :D

969445_10151650724698180_1004756798_n.jpg

Nu har jag kollat på din LA:3 film. Duktiga!

Jag skulle verkligen försöka luta mig lite framåt i ryggningen så du släpper ryggen lite mer fri. På filmen så trycker du lite mycket framåt med sätet. Inte konstigt att hon inte fattar att hon ska backa :p

Fin form!

Jamen alltså jag får (uppenbarligen) inte till sitsen i ryggningarna:o. Har två träningar inbokade innan nästa tävling och detta måste jobbas på. Känns onödigt att ha ryggningsbetyg på 2-5 som standard.

Fick tips idag att söka tävlingar i grannlänet och har hittat fem stycken till under juli-oktober med max en timmes körväg. Stort yey!

Idag har vi även provat kandaret för första gången. Det sitter som skit här för remmar sitter lite fel liksom kedjan. Jag var så himla pepp på att prova bara:p.
1016519_10200715105511923_691529687_n.jpg

Det var mamman jag tänkte på. ;-) Var lite otydlig där.
D-Day slår igenom hårt i färg tror jag.

Fin!

Det är mamman till stoet som är skimmel alltså, den som är e. D-Day. Avkomman e. Akribori är den mörkbruna på bilden.
07an är rödbrun som pappa Biggles!

Blev lite rörigt kanske :p

Men jag kan ju inte ha bridongen framför stången? Det ser ju spökigt ut på bilden eftersom stångremmen ligger helt fel. La upp den över nackstycket sen och bytte plats med nosgrimman för att det skulle bli mer rätt. Kommer naturligtvis inte att rida med det förrän min tränare kollat det! ..och förrän Buke har godkänt:p.

Tror hon menar att du skall byta plats på remmarna för att det skall se mer rätt ut! Alltså att den som nu sitter i bridongen skall sättas i stången och tvärs om! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka