07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Mina sitter på väggen... :p Fast jag måste sätta upp en ny rad med tråd, så den från i år ligger på skrivbordet sålänge.

Jag såg Animokavajen på mässan i Strömsholm. Sjuuukt snygg och ja en sådan kunde jag nog tänka mig. Vet dock inte hur den ser ut på, kanske blir den för kort? Kollade iaf inte på prislappen och det var nog lika bra med tanke på vad deras ridbyxor kostar...

Säg till om du ska sälja din Diana om den är i stl 36 :angel:

Senast ändrad:

Grattis till placeringen och att du red fel osv gör väl inget? Det är ju lätt att rätta till till nästa gång. Värre när det är nåt som hästen gör!:D

Har tittat på filmen o det ser mycket prydligt o trevlig ut. Traven har "gung" o är stadig, galoppen behöver hon bli lite starkare i än men hon är ju så ung så det kommer ju.

Ang diskussion om vuxna o ponnyer så tycker jag det är himla bra att det finns för dom som så vill. Själv tränar jag en New Forest, en jättefin c-ponny med fantastiska gång o lite egen vilja så jag får ofta sitta upp o hjälpa tjejen. Men det är ju ingen utmaning? Jag sitter till, ponnyn svarar nej, jag sitter till lite till o ponnyn har inte en chans!:D Men det är ju som sagt olika o jag tycker det är helt ok att man vill rida/tävla ponny som vuxen men det är inget för mig.

Men är man då inte jättestark som ryttare är det väldigt skönt att så enkelt kunna ta igenom saker:). För första gången på jag vet när (nånsin?) så känner jag mig lite duktig när jag rider. Och i ärlighetens namn så behövde verkligen mitt självförtroende det efter allt strul med Tetris. Nu känner jag äntligen att jag ska komma till mitt mål att rida msv med kandar och kanske tom hatt(:o).

Idag har vi ridit L:A3 och ponny var märkbart trött. Både banan och framridning var dessutom ordentligt djupt harvade:/. Ryggningen var jättedålig och vi fick ett litet omslag i ena förvända. Men 62.2% och 6a av 16 ekipage är jag himla nöjd med henne:)!

Jag håller med dig ang känslan att faktiskt lyckas. Jag ska inte säga att alla ponnyer automatiskt går skitbra med mig bara för att de är små, men jag märker stor skillnad när det kommer till en svårighet. Jag är ju liten, 157 cm och runt 55 kg, och det är milsvid skillnad på hur jag kommer åt en ponny jämfört med en häst och då är jag ändå ingen ryttare som rider på styrka.

Jag rider ju en ponny ibland åt en tjej i stallet som har lite problem med den. Ponnyn är ruskeligen svårriden, mkt känslig och superstressad individ som har en tendens att bli blockerad och stänga av och då bara springer den med huvudet rakt upp oavsett gångart. Den kräver mkt känsla och mental närvaro hos ryttaren för att öht släppa igenom och gå bra stundvis. Ändå tycker jag att jag kommer åt den mkt bättre i dess svårigheter än vad jag gör med min egen häst när vi stöter på nåt jobbigt.

Nu har jag ju dock köpt en ny sadel så nu ska ju underverk ske per automatik även med den stora :angel:

Det såg ju fint ut :) Det är ryggningen hon inte är riktigt medgörlig i än.

Ja vi var ju iväg idag och tävlade LB:2 och LA:3. Vi blev placerade i LB, n på 68% så det var nog en ganska givmild domare, vi blev 6:a. Men det var så roligt för det var vår första placering i dressyr! Känns jätteroligt :p

I LA gick det också bra, men ingen placering, vi fick 66 %. Hon var märkbart trött i LA, men kämpade på så bra :love: Vi fick en 8:a på första halten vid inridningen och det är ju från galopp till halt, så det är jag riktigt nöjd med.

Sen höll jag på att glömma bort en galoppfattning, den där man ska fatta höger galopp mitt framför domaren vid C. Jag närmade mig C och tänkte, va fasen vad det nu man skulle göra här? O_o och precis vid bokstaven kom jag på det och gav hjälpen lite hastigt o lustigt så den fattningen kom något sent.

Superbra %!! Jättebra jobbat av er:). Även om nu domaren var generös så var det lika för alla och jag kan tänka mig att ni säkert var värd era fina poäng:).

Ja jag tänker så med, känner mig glad över det hela.

Anmälde faktiskt till en tävling till om 3 veckor men det är sista. Det är då en LB:1 och en LA:1. Evigheter sen jag red dessa program men nu har vi ju lite tid att träna in oss på det.

Sen är ju det stora meetinget i Laholm i slutet av juli, men jag har nog gett upp tanken om att vara med där, tänker inte köpa större kavaj.

KL

LYCKA . Jag kan sitta på häst kraken. Det betyder ju att jag blivit mycket starkare i bålen. Gud så jäkla roligt att kunna sitta ner ordentligt även om hon spänner till lite :D Hon är nu igång lite mera. Ska börja se efter om det finns någon passande tävling framöver. Får ju passa på så länge det är utomhus. Dags färsk bild :)

954857_10151510955543753_1964760825_n.jpg

Kl

Grattis vad duktiga alla är !

Jag ska rida dubbel träning i morgon både 07:an och min egen . Känner mig pepp då bägge känns väldigt fina för tillfället .

Ang diskussion om vuxna o ponnyer så tycker jag det är himla bra att det finns för dom som så vill. Själv tränar jag en New Forest, en jättefin c-ponny med fantastiska gång o lite egen vilja så jag får ofta sitta upp o hjälpa tjejen. Men det är ju ingen utmaning? Jag sitter till, ponnyn svarar nej, jag sitter till lite till o ponnyn har inte en chans!:D Men det är ju som sagt olika o jag tycker det är helt ok att man vill rida/tävla ponny som vuxen men det är inget för mig.

Jag råkade ju också bli med ponny för några år sen lite oplanerat :p
Den visade sig himla käcka i alla fall!
http://www.youtube.com/watch?v=egMfrdSyWOE
Nu är den ju såld sen flera år tillbaka och vad jag förstått så har den fått många pris hos sina nya ägare.

..och jag slänger mina.. men behåller protokollen åtminstone! :)

Slänger rosetter :eek::eek:!?!

Jag gör precis tvärtom - slänger protokollen och behåller rosetter :D nu har det ju inte blivit så många rosetter för min del i dressyr :angel: men de få ja har har jag jag minsann kämpat för så de sitter på hedersplats :p

KL

Jag har läst i tråden till och från. Tror jag presenterade min häst ett par trådar tillbaka, men har ju inte varit aktiv.

Har alltså också en 07:a. Han heter Amadeuz och jag köpte honom som 1,5-åring. Stam är Akribori - D-Day. Då han skadades förra våren har vi tappat nästan ett års ridning, men är nu på gång igen.

Igår debuterade han på tävlingsbanan och sprang en Lätt B:2. Trots några underbetyg (fel galopp, taktinslag i upptaget efter ökade skritten och ofrivillig ryggning efter halten) skramlade vi ihop dryga 60% och fick grön rosett! Stolt som en barnunge blev jag, som inte tävlat på tio år ;-)

1010244_10151275602317824_1188277119_n.jpg

kl

Nu har jag bestämt vad jag ska göra med mitt problembarn. Hon ska åka iväg på uppfostringsanstalt ;) Hon är helt galen i fölet så tror det blir bra att hon får åka bort ett tag. Hon kommer dock att gå kvar här några veckor till och jag kommer att jobba henne från marken under tiden.

Vi har börjat förbereda bygget av lösdriften nu och jag har insett att jag kommer inte att hinna rida så mycket i sommar, än mindre avsätta massar med tid att jobba med "problemhäst".

IMAG0874_zpsc87ac29b.jpg

Känns skönt att ha bestämt sig :)

*kl*

Här är en till som har bestämt sig för att byta stall. Jag har egentligen aldrig trivts riktigt bra utan det är ju två familjer så att säga som jag verkligen tycker om och umgås med, därför har vi stannat! :)
Och visst har jag prisat stallet flera ggr, men då är det oftast just den situationen där och då så att säga, inte all over!

MEN nu är dom också pågång att flytta pga att de är så mycket duktigare än vad stallet kan erbjuda, det blir sämre och sämre nivå hela tiden och allt är extremt mycket snack och INGEN verkstad, till sist tröttnar man!

Så därför känner jag att skall jag nu kunna sätta igång Amazing till hösten som vi hoppas på så vill jag ju verkligen trivs och FRAMFÖRALLT så måste hon trivas! Hon avskyr ju stallets små hagar och skall hon någonsin kunna bli sitt gamla trygga jag (hon har ju blivit en helt annan häst i detta stall :() igen så gäller det att hon får gå med kompisar i större bra hagar med rejäla busmöjligheter och lång tid ute, inte 10-15 som vi har nu! :meh:

Så nu medans hon myyyyyyyser på betet (släppet gick kanon! :D) så letar jag plats för fullt! :)
Kommer väl att bli en hel del mer att göra med in&ut släpp osv nu då om det blir ett privatstall igen, men samtidigt så skall jag plugga och kommer att ha det mesta ledigt förutom föreläsningarna och dom lär ju inte ligga mitt i insläppen på eftermiddagarna och dessutom inget på helgerna! :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat