07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jag har ju me ridit in och utbildat några kusar, inte lika många som du, men en tog jag från lösdrift till S hopp. Har tagit mig an "problemhästar" som i princip ägaren skänkt bort och även haft hästar på tillridning. Har setat på stegrande hästar många gånger men aldrig känt så obehagligt som nu. Visst dom har sprattlat och blivit arga när jag hållt ner dom med graman men den nuvarande hästen går ju inte att hålla ner och driva på framåt :crazy: för hon skiter i att hon tappar balansen när hon inte kan använda halsen att balansera med. Andra hästar har tyckt det varit obehagligt när de försöker gå upp med graman och de tappar balansen. Det är det som är så läskigt att hon tappar balansen, fortsätter att gå upp igen trots obalans, välter åt höger och vänster är nere i gruset med bakhaserna :nailbiting:

Hehe, ja kan säga att jag har blivit lite spak och jag är inte känd för att vara feg :cool:

Men jag har bestämt mig för att ta hjälp, har inte bestämt av vem och i vilken form (träna hemma eller lämna bort) än.

Hurra!!!! :):)

Ang. vila så kommer Divan vila ca 3 veckor. Hade tänkt 2 men eftersom vi ska till tandläkaren på måndag och betessläppet är på tisdag, går på bete hemma på gården, så kommer jag inte hinna rida mer innan jag åker på fredag så nästa vecka blir också vila. Jag är sen borta i 3 veckor men medryttaren och en kompis börjar rida henne sista veckan jag är borta. Sen kommer jag rida varannan dag resten av juli ungefär.

Är borta 2,5 vecka i november också men då åker hon nog till tränaren för bytesträning, tänkte att det är bäst om han sätter dem på henne :) Om jag har råd :D

Jag med, och vändningen kom så snabbt. Från en vecka till en annan kändes det som, men jag tror att det definitiva beslutet togs när den tilltänkta köparen krånglade. Då kände jag att ska det tamefan vara så svårt att sälja henne så skiter jag i det, så dåliga är vi inte att jag ska ge bort henne för nästan halva värdet :mad: När jag blir arg blir jag beslutsam, så att säga, och jag fjäskar inte för folk.

Nu när jag köpt en så dyr sadel måste jag ju ha kvar hästen om inte annat :angel:

Ja, alltså beslutet för mig att bli ponnyryttare är utan tvekan det bästa jag gjort i mitt hästliv:). Det blir mycket lättare när man känner att man kommer runt hästen med benen och kan rida ordentligt. Ute på tävlingarna nu så ser man många små ryttare på jättehästar som larvar iväg rätt ordentligt.

Marvin: Barbie går sista tävlingen sista juni då tänkte jag se om barnet som rider henne då och då vill rida lite mer i två veckor så jag kan fokusera mer på Juno. Sen får båda vila när jag åker till Skåne 9-18/7. Då får de gå på bete, men inte det stora med kossorna eftersom dom redan är alldeles för tjocka:o. Det blir i gräshagen de går i om dagarna nu som är en perfekt ponnyhage med skog och ängsgräs som är helt ogödslat. När jag kommer hem sen drar jag igång igen för att träna mot högre nivåer:).

*kl*

Dagens tävling resulterade i 65.6% och en fjärdeplacering:banana:! Hade jag inte tappat bort vägen efter sista galoppvolten (blev distraherad av åskmuller...) och lagt sista halten vid X och inte G hade jag blivit tvåa. Mutter. Blir rätt sur på mig själv över att jag inte kan ta mig genom ett program utan att missa så superbasic saker som att komma ihåg vägen och var halter ska vara.

954858_10200696636170201_494050346_n.jpg

Grattis till fina resultat. Synd på halten, men en bra ritt är en bra ritt :)
Vilken fin kavaj du har. Kan det vara en Diana eftersom den ser ut att vara lite längre..?

Ja, min dröm är att köpa en riktig gångartsponny någon gång. En grundriden runt 3-4 år som man kan få för mänskliga pengar. Även om jag inte är nån unghästutbildare så tycker jag att man har endel gratis på ungponny jämfört med storhäst. Och vem vet, när jag haft min häst i några år till så kanske jag fått så mkt kött på benen av att utbilda en storhäst att jag inte känner nåt behov av att ha en mellanlandning på en "färdig" häst. Då skulle väl en ungponny kännas som piece of cake jämfört med denna... Skulle jag i dagsläget ha möjlighet att ha två, då skulle det dock bli en läromästare för min egen skull.

Japp det är en Diana:). Den är snart tio år gammal och jag var helt inne på att jag var tvungen att byta den inför denna säsongen eftersom jag inte riktigt gillar passformen. Men äsch, tycker allt att den duger ett tag till:p. Vill såååå gärna ha Animos frackkavjaj eller vad man ska kalla den. Är som en frack framtill, men kort som en kavaj-helt sjukt snygg:love:.

Skaffar man bara en ponny med trevlig inställning är det ganska lätt att utbilda. Jag är ju ingen stjärna och tycker att jag lyckas rätt fint med Barbieponnyn:).

Hunter : Tack! Jag är så tramsigt glad över min rosett:D. Lite putt över att jag inte fick nån plakett-det fick bara de tre först placerade.

Grattis igen till en bra ritt! Jag har ridit LB:3 några gånger men tycker det är knepigt att få till bra vägar.

Förstår mycket väl att du är glad över rosetten, jag har ju hittills bara lyckats placera mig o GP i hoppning, men jag har stolt hängt upp dem på väggen, inkl plakett ;) Kanske lite barnsligt men det bjuder jag på då.

Grattis till placering o bra resultat! Roligt när det går bra :)
Trist på plaketten... Nästa gång.

Vogue: å vad skönt att du fick med prinsessan hem, hoppas att det fortsätter åt rätt håll för er.

Jag gillar verkligen L:B3! Tycker det är ett kul program där man får bra möjlighet att jobba hästen genom prgrammet. Jag är som ett litet barn med rosetter:o:D! Barbies hänger på en blomkruka och pokalerna från KMen förra året på en hylla så att jag ser dom:p.

Här kommer film:

http://www.youtube.com/watch?v=F2hz11gUI_k

Ja, jag håller med Hunter, såklart man får vara förtjust i rosetterna :) Dem har man ju förtjänat!! Längtar redan tills vi skramlat ihop fler och kan göra någon sorts snygg tavla:p

Ja, jag håller med Hunter, såklart man får vara förtjust i rosetterna :) Dem har man ju förtjänat!! Längtar redan tills vi skramlat ihop fler och kan göra någon sorts snygg tavla:p

Haha, tavla ska jag med göra :p :o Vi får lägga upp och beundra våra vackra tavlor här tillsammans sen. ;) :D

Och jag har en hög i bokhyllan, i början låg de lite snyggt uppradade. Nu är det bara lager på lager i ett hyllplan... och plaketter bakom varenda jäkla bok, de är dock irriterande och åker ner i backen hela tiden (skoj sa katterna). Sen har jag en laddning i en låda någonstans också, jag tror faktiskt att sambon skulle reagera om jag valde att pynta en av våra få väggar med massa rosetter. Särskilt eftersom jag har förpassat hans intresse till ett litet hörn i lägenheten och tydligt visar mitt ogillande när hans pinaler smyger sig iväg från det hörnet :angel:

Grattis! Förstår att det är surt med felridningen när det skulle gjort placeringsskillnad men jättebra ändå.

Jag njuter också av mina rosetter men jag har inte fått så många i mina dagar och det var på ridskoletiden senast jag var placerad. På sön får jag iaf fylla på med en om jag bara tar mig genom alla grenar. .. ;-)

Vouge; härligt, berätta mer när du hinner.

ÅHHHH MORR!!!! Hela mitt lååååååånga inlägg med alla detaljer försvann! :banghead:

Men det jag skulle skriva i korthet var att T (vet) är helt förundrad över hur bra hon läkt och att det denna gång knappt syns att hon är halt på rakt spår, lite lite syns när hon vänder.

Så där och då bestämdes det att hon får sommaren på sig på sommarbete = JAG :banana:

Och sen när hon hade tittat på bilderna så konstaterade hon att en riktig läkeprocess har börjat, vilket hon inte trodde skulle hända från början pga så extremt dålig prognos! O_o

Så fortsätter det såhär så kommer vi att få börja sätta igång uppsuttet till hösten efter ett "sista återbesök"! :D:D:D

Det är ju fortfarande stor chans att det blir sämre och då är det inget att göra, bara att ringa efter bilen.... :(

MEN just nu ser jag bara framåt och lyckotårarna bara sprutade när hon berättade detta! :o:p
Så nu hoppas vi bara på att A galopperar på raka fina spår över ängarna i sommar! ;)

Och för att svara på din fråga, nej vi väntar med betäckning nått år eller två till nu då! :) Men det blir nog ändå samma hingst som vi planerade för nu då! :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat