07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Tack vad snällt sagt! Det är först nu magen börjar synas. Är i v 29 nu så den är beräknad till 6:e aug. Man får hoppas att dom där moderskänslorna börjar komma för som det är nu är jag mest irriterad över att inte kunna rida som vanligt.

Hoppas allt går bra för dig :)

Nu väntar jag på att värmen ska avta lite så att jag kan åka ut till stallet och rida :)

*kl

Skrittade samma runda idag, dock ensam. Var inte lika taggad som igår men pigg ändå, i skogen mötte vi en älg och det var spännande. Jag uppskattar verkligen att min häst är klok, hon bara tittar och tycker att det är häftigt men hon blir inte rädd eller börjar konstra. Flyger hon i luften är det för att hon busar eller är för laddad, aldrig för att hon är hysterisk.

Jag avslutade sedan en stund på ridbanan i skritt och där var hon okej men tyckte väl att det blev tråkigt efter ett tag. Imorgon tänkte jag nog trava litegrann beroende på humöret, så får vi se om vi flyger i luften eller håller oss på mattan. Är det på banan är det lugnt men jag tror jag rider ut, dels är det torrt och dammigt på banan men det är också mkt folk i stallet på helgerna och jag orkar inte med att folk ska lägga sig i hur jag gör.

Vad roligt att det funkar !

Skit i folk ... Lätt att säga men ändå ! Fy blir less bara att höra om hur vissa har det i sina stall :(

Jag trivs väldigt bra i mitt stall, bäst av alla stall jag stått i hittills. Men tyvärr även störst, vilket medför att det är endel åsikter ibland även om vi är förskonade från klassiskt stalltjafs.

Mitt idealstall är max 10 platser, bra hagar, hästvänliga rutiner och ridavstånd till ridhus. Med få hästar har man dessutom större möjlighet att ta stallpass, då blir det inte så tungt.

Fast blir man så påverkad av andras tyckande att egna rid upplägg påverkar så är det anledningen till min kommentar endast .

Det har varit ganska jobbigt under denna vecka som min häst varit "sjuk" (hon har ju varit pigg flera dagar nu men är ju ändå ett virus som kräver lite hygientänk) och jag har sett sidor hos folk som jag blivit förvånad över att se. Det är bara därför jag känner mig påverkad av tyck och tänk, i kombination med att jag jobbat kontorstider senaste veckan har det blivit påfrestande. Jag är van att kunna vara i stallet då det är rätt folktomt och slipper mkt.

Men jag tänker inte flytta henne igen, jag sitter just nu bara och väntar på att jag ska hitta nåt jobb att söka i en annan del av landet. Och jag vill inte flytta hästen igen i onödan för jag vet att det funkar bra i detta stall. Dessutom finns inga bättre alternativ på rimligt avstånd. Detta får fungera tills vi drar kosan till mina hemtrakter, då blir det ju en flytt för henne oavsett så jag vill inte störa henne mer i dagsläget.

Bild på mig o GP från idag, debuten i LA:3 gav oss 62.14% och jag är så nöjd med henne :D 7 or i galoppen!

2013-05-19102911_zpse1095b8c.jpg

Jag står ju på en jättestor anläggning med över 60 hästar. Finns en del som försöker sig tycka och tänka men man måste lära sig skita i vad andra tycker. Du känner din häst bäst! Är det någon som man själv tycker är duktig och har bra hästtänk så kan man lyssna på den. Resten får man bara stänga av.

Grattis till jättefina resultat!

Åh vad jag blir sugen på att tävla!

Jag är rätt bra på att strunta i folk. Men just nu när det gäller senaste tidens sjukdom med min häst orkar jag inte med att folk tycker att jag går för fort fram med igångsättning. Jag tror inte att jag gör det, jag känner igen ev trötthet pga värmen som precis kommit men hon känns inte trött pga sjukdomen. Har inte haft feber på en vecka. Men jag vill inte ha folk som står och gruffar vid ridbanan om att jag rider där på min "sjuka" häst när det är mitt fel att dom fått ställa in tävlingar pga karenstider...

Jag red ut i 40 min och travade några varv på en gräsplätt. Hon kändes inte det minsta trött annat än pga värmen och det är hon varje år denna tid. Ingen hosta eller snorighet. Däremot ringrostig för hjälperna när det gäller att hålla sig på volt och serpentiner, men det kan jag inte skylla på annat än att vi haft dåliga möjligheter att träna ihop sedan förra året.

Senast ändrad:

Tack och tack till er andra också :) Jag blir glad! Är något visst med den här hästen eftersom vi har en lite speciell historia.

kl

Nu när vi ändå är igång och debuterar så varför inte lägga all in och göra fälttävlansdebut?!? Lika bra å köra, vet ju aldrig om häst har tänkt volta i hagen och skrapa sönder sig eller pilla in ögonlocket i ögat så hornhinnan rispas :crazy:

Jag är ju inte så bra på att förbereda mig och i fälttävlan ingår det dressyr men vi har aldrig ridit ett program eller ens något som liknar ett program men men. Haha, jag sa till domaren att jag kommer att rida lätt i traven hon svarade "jag förstår dig hästen rör ju sig ganska mycket" :p Det gick faktiskt helt ok! Fick fina omdömen om min häst och att jag lotsade den väl! Jag som annars avskyr dressyr (programridning liksom :meh:) satt och fånflina hela vägen.

Hoppning sen, inte många askådare direkt men vi fick faktiskt applåder :D
Hästen är ju bara så snygg och så den galoppen va :love:

Terräng, ja var väl inte direkt inbjudande, men jag ska inte klaga, folk ordnar och ställer upp så att vi kan rida :bow: vi tog oss runt även om det kanske inte var någon stilstudie hela vägen...

Kolla in den här snyggingen :d jag märker nog allt hur folk lägger ett extra ögonkast på hästen när vi värmer

askimhoppbana_zps3874b624.jpg

Uttrycket

askimgaloppnaumlra_zps18b97ebc.jpg

askimupphopp_zps2220abf5.jpg

Hunter: Kolla, ni är ju snart i fatt! :bump:

Sassiball: Grattis, vad roligt att det gick så bra!

+ ni andra. Tack så mycket!

Hunter, det är alltid sån fart och fläkt på era bilder, inspirerande :)

Stjarnfrugt, jag tycker du verkar lösa det där bra med stallkamraterna, fast jag förstår att det kan vara jobbigt ibland.

Men Gud vad roligt ni ser ut att ha!

Kl
Idag fyller den här herrn år!
08F8266E-B97D-433D-B608-243B694AAB7A-1440-0000013E9F6FF8C4_zps713f9c84.jpg

Det firades med en massa morötter :)
E538B8DE-CBC3-4301-80EB-9B515BE73B6D-1440-0000013E9863D0B9_zpsc817e986.jpg

Wow att ni redan fälttävlansdebuterat! Du sitter så himla snyggt på alla bilder tycker jag och hästen är ju underbar:).

*kl*

Red en riktig hårdträning igår som kändes kanon. Så idag var jag och ponnyn ute och skrittade och tittade på kor:p.
484415_10200556412784704_499230997_n.jpg

Skönt med hästar utan koskräck. :D Kul med bra träningar!

Idag var vi på pay and cross på "hemmabanan". Det hade såklart ösregnat på morgonen, och fortsatte regna lite, så det var lite halt på sina ställen. Vi hade ingen tidtagning, utan bara clear round.

Red först en H90, hyfsat lång bana 1330 m, och mycket svängar blir det ju på den lilla ytan. Red den i typ tävlingstempo, och hon var jättefin!
http://www.youtube.com/watch?v=5klQ2r3SWy8

Sen red vi en H90+, som var en nästa lika lång bana, men mycket mer svårigheter. Många smalhinder och trixiga linjer. Flera nya hinder som vi aldrig hoppat innan, och några som vi haft problem med tidigare, t.ex en palissad med grav framför. Tog ner tempot och koncentrerade mig på felfri ritt.

Även här var hon superfin, vi hoppade spetsar för första gången och jag är nöjd med att vi inte fick nåt stopp på palissaden (näst sista hindret).
http://www.youtube.com/watch?v=HfcetgR77fs

Senast ändrad:

Härligt! Er utvecklingskurva är ju superb! :)

Och grattis sassiball, det är ju en superbra debut i LA!

Och även grattis till Marvin, hon ser ut att ta sig an uppgifterna i terrängen med väldigt bra inställning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023