07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Nä då missförstod jag dig. Ja det är verkligen en superfin anläggning och bra väder hade vi ju också (bortsett från ösregnet i 10 min precis när jag red min MsvB i fredags :meh:). Du är varmt välkommen nästa år, då kommer det satsas ännu mer! :)

Åh, det var det ösregnet som jag nöjt konstaterade att jag precis hann lasta in hästen innan det bröt ut :p det är ju väldigt skönt med uppehåll när så mycket är förlagt ute. Och då kommer jag tillbaka nästa år, då bör ju hästen vara uppe i medelsvår också och kanske inte stirrar sig blind på pelargonerna vid in- och utgången till banan de första dagarna :angel:

Jag har ju mina mål och ett av dom är fälttävlansstart. När har jag ingen direkt plan på men någon gång. Jag har inte bråttom. :)

Var ändå lite förvånad över hur lite hon tittade men superbra naturligtvis.
Sen är det komiskt hur jag tyckte att V red lugnt o sansat och sen när jag satt upp tyckte jag det kändes som att det gick i mycket högre tempo och så ser jag på filmerna att det går exakt lika. :p

Har gått på små rosa moln idag med en härlig ridkänsla kvar i kroppen. Jag cet, jag är lite knäpp. :o :D

Vad fina ni är. Heja!

*kl*

Idag har Divan hoppat för första gången på typ 100 år och det är väl 10de gången uppsuttet. Har hittat en ny medryttare som ska hoppa henne.

Trodde aldrig jag skulle få svar på min annons: medryttare som hade egen sadel, startat 120 och som vill hoppa en gång i veckan.
Kändes ju som om ett mirakel om någon skulle svara på det :D
Satte ut annonsen i onsdags och i torsdags fick jag svar av en tjej som har 2 hästar, en går 140 och en går 150, har 2 sadlar och vill ha en till häst att hoppa. Hur sjukt är inte det? Trodde hon hade missförstått annonsen och att hon ville ha betalt men icke! Hon betalar sina träningar och ev. tävlingar och jag står för hästen. För bra för att vara sant.

Såklart var hon ju duktig på att rida och Divan gillade henne. De skuttade över ett litet stigsprång, typ 70 cm, i trav och galopp ett par ggr och det såg helt okomplicerat ut. Nästa vecka blir det markarbetsträning med instruktör.

Grattis, gud så kul! :):):)

Btw, tror du jag & A passar i Westernutrustning? :o;) Jag känner att det här med Western alltid har lockat och jag har ju ridit det en del (dock ej på A, utan på utbildade kusar ;):p)
Jag har ju hoppet uppe om att vi en dag får rida ut ihop igen :love: och då, ja då kör vi Westernsadel och hela kittet! Om inte annat kan nog hornet komma till pass! ;)

Hopphäst på dagen och Westernkuse på natten, yiiiiihaaaaaa..... O_o:d

Grattis, va är oddsen på att hitta en sån person. Har hon häst i samma stall eller hur hinner hon annars med ?

I går red jag Elle för första gången på en månad.:) Värmen och hon får beta på dagarna gör henne mkt gott och hon var hur lugn som helst. Fick hjälp att sitta upp men hon stod still och absolut inget tvång. Sen var hon lite tjorvig i munnen vid ridningen men det spelar ingen roll just nu. Hon kändes avspänd och jag kände mig trygg.

Så här nöjd va hon efter ridpasset.

Varför inte? :D

När jag var USA blev jag lite westernbiten men jag vill rida barrell race och penning och det finns ju inte i Sverige, eller det kanske finns men det är ju inte så stort.

I sommar åker jag till bl.a Montana och då ska jag också rida men det blir bara en dagstur men Hej mannen som kunde tala med hästar liksom :D

Hon jobbar bara till 15 på dagarna och så ska hon ju bara rida 1 dag veckan så det skulle inte vara några problem. Hon bor i Bromma så det är ju på rätt sida av stan iallafall :D

Kul med en hoppryttare, vilket flyt. Och vad jag vet så finns det väl väldigt bra möjligheter att träna hoppning och markarbete på anläggningen (till inte allt för hutlösa priser och väldigt regelbundet)?

Ja vi har en hopptränare som kommer två ggr i veckan och ibland kommer det gästtränare. Vi hade en A-tränare som kom förrut men när folk inte klarade av att höra att de var ganska kassa så slutade de rida för honom och han kommer inte mer :D. Synd tycker jag för han var verkligen duktig.

Hon som kommer två ggr i veckan är inte så superengagerad men det kostar bara 150 spänn och engagemanget brukar öka om hon gillar hästen :D Tur för mig att hon gillar Divan.

Vi har en hippolog också som kör hoppning en dag veckan men det är mer på riktig basic nivå.

Hon som kommer två gånger/vecka brukar väl ha ett pass hoppning och ett pass markarbete då? Henne rids hästen för som jag hade förut, och de verkar tycka att hon är väldigt engagerad så jag antar att hon gillar den hästen också då :) men det kan ju vara rätt lagom nivå på det om hästen ska komma igång också, dels att tränaren kommer så ofta och dels att det inte kostar mera än att man kan rida på utan att bli ruinerad.

Skönt att stå på ett ställa som har "allt under samma tak". Jag är tacksam som har en anläggning på skrittavstånd där jag kan rida till vardags och dit min dressyrtränare kommer en gång i veckan. Förut körde jag hästar till ridhuset nästan varje dag under vintern och åkte rätt många mil för att träna i perioder. Nu har jag 15 min skrittavstånd till dressyrtränaren och 4 mil till hopptränaren.

Ja det är kanon att man inte behöver åka någonstans. Dock blir man lite bortskämd :p
Det är ju så mycket häst på gården så det är lätt att få ihop tillräckligt med folk för att kunna få hit tränare.

Ska ha ET på måndag, något jag förträngt, så det blir ingen hoppning då. Blir nog inte förrän måndagen därpå för ryttaren ska till Norrköping och tävla två helger i rad nu.

Vad underbart det ser ut!

Undret: Grattis till ännu mer fina resultat!

Haha, jo. Man vänjer sig vid det man har. När jag bodde i Värmland var det ingenting att åka 5 mil för att träna och 15 mil för att tävla enkel väg, och när det kom till fälttävlan så fick jag ofta åka 20 mil för att träna på kloka banor. Nu knorrar jag om jag måste åka mer än 5 mil för att träna (oavsett gren) och tycker att 10 mil för att tävla är jättelångt :angel: har dock börjat lägga planen för hösten nu (med mer fokus på fälttävlan) och är nöjd med insikten att jag inte har mer än strax över 3 timmar ner till banorna runt Lund. Och då är det motorväg hela vägen.

Tack så mycket :)

*kl*

Imorgon är det hopptävling på schemat, två stycken 120. Har dock låtit herrn vila två dagar och idag så fick han manen friserad och en promenad för hand. Jag tror nog att förra veckans ridning sitter kvar i kroppen på honom och han hoppade superb på hoppträningen förra onsdagen. Ska det fungera att rida alla discipliner samtidigt på den nivå som vi gör nu så får jag inte snåla med vilan och dagarna i hagen mellan tävlingarna. Då blir det nog mental overload skulle jag tro. Han är ju varken färdig i kropp eller knopp än så vila är viktigt, även om det känns som om han just nu utvecklas otroligt fint åt precis rätt håll i alla grenarna och som om det han får göra är på precis lagom nivå.

*kl*

Vi tränar på för tävlingsdebuten. Jag är dock lite nojig huruvida ponny är helt hundra:/. Hon har alltid haft svårt med höger bak när hln ska skos. Igår tyckte jag dock att hon var lite sämre en vanligt. Hon har även var lite dragig i munnen så på torsdag ska vi till kliniken och kolla tandstatus. I ridningen utvecklas hon massor och blir bara bättre och bättre och musklar sig jämt och rkktigt fint:). Så vet inte om jag bara är överkänslig.... Kiro ska också bokas inom det snaraste.

Kl

Jag och herr Plutt fastnade på några bilder idag.

D18F519C-2E06-4427-9978-E37816250104-51611-000044123090E30F_zps1068aa61.jpg

DD17F893-AB66-42C0-B5B2-83BB97A14749-51611-00004412412AE72E_zpsf175743e.jpg

6EDB19D3-BD08-40A6-B7EA-B3F9B236CC2B-51611-000044124967328D_zps7eab1286.jpg

Hon är blött, men är väldigt blank annars med. Tacksamt med svart häst.

Haft hästledig dag i dag. Perfekt när de regnat och blåst hela dagen. Har varit och köpt nya stigläder, för mina har börjat gnissla något enormt mot mina nya stövlar. Köpte även en remontnosgrimma. Tycker de är sjukt fult, men vill ha en att varva med.

Där bor ju jag också. Har hon häst på Ekerö borde jag nog veta vem de är. Av ren nyfikenhet får du görna pm:à namn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat