Sv: 07'ornas tråd del 13
Usch så tråkigt
hoppas att det går över snabbt.
*kl*
Jag red sista dagen på dressyrmeetinget igår. Hästen verkade tro att jag skämtade när jag knoppade honom för tredje dagen i rad (
) men var snäll och beskedlig. Kändes lite trött på framridningen men inte värre än dagarna innan (vilket fick mig att misstänka att det kanske är såhär han känns när han är avslappnad men inte riktigt fått orken än
). När han kom in på banan så skärpte han sig äntligen hyfsat och lekte inte pajas som dagarna innan, så det målet var i alla fall uppfyllt. Sedan började piloten med att styra fel och rida åt höger istället för vänster efter uppridningen
men resten av programmet både red jag rätt bra och han gick rätt bra. Inga missar men som tidigare dagar lite för lite elasticitet och bärighet.
Och vi fick 68,29%! Efter poängavdraget! Samt beröm för min sits och en jämn och trevlig uppvisning. Jag är skitnöjd
målet innan helgen (som jag trodde skulle kunna vara svåruppnått) var att rida på godkända procent i alla starterna, och det uppfyllde vi i alla fall med råge.
Har nog några dugliga bilder i kameran, och fotografen stod faktiskt vid min bana och knäppte kort under ritten igår, så det blir nog bildbevis så småningom.